ad negatívna skúsenosť mnohých manažérov, ktorých interné e-maily sa objavili ako súdne dôkazy proti nim alebo ich spoločnosti, keďže sa dajú veľmi ľahko kopírovať a preposielať mimo firmy.
Najdôležitejšou príčinou renesancie papierovej korešpondencie je však zahltenie väčšiny ľudí elektronickou komunikáciou, množstvom bezvýznamných správ, spamov aj vírusov. Listu poslanému na papieri tak vyťažení manažéri, ktorí dostávajú denne stovky e-mailov, automaticky pripisujú väčšiu váhu, ako elektronickej správe. Významný "headhunter", ktorého úlohou je získavať pre svojich klientov špičkových zamestnancov od iných firiem, sa napríklad priznáva, že jednou z jeho najúčinnejších techník je zaslať vytypovanému kandidátovi ručne písaný list - na ten, na rozdiel od e-mailu, vraj vždy príde aspoň odpoveď.
Niektorí volia pri písaní významným osobám papierové listy namiesto e-mailov napríklad aj preto, že mnohí manažéri e-maily vybavujú len v kancelárii, no poštu si často berú domov a čítajú ju cez víkend - informácii na papieri sa preto dostane oveľa väčšej pozornosti.
Rovnako dobrým trikom - aspoň v Spojených štátoch - môže byť pri komunikácii so zástupcom veľkej firmy vraj aj ručné vypísanie jeho adresy na obálke. (tb)