Veľké množstvo ľudí na internete stále neovláda základné zásady vyhľadávania, zistil prieskum kanadskej spoločnosti Enquire, o ktorom informoval server Živě.cz. Asi pätina surfistov vôbec neodlišuje platené odkazy od skutočných výsledkov vyhľadávania, domnievajú sa, že reklama na stránke je nejakou reakciou na ich otázku, a snažia sa v nej nájsť odpoveď.
Polovica hľadajúcich sa zároveň nedostane pri prezeraní výsledkov ďalej, ako na hornú časť prvej strany, ktorá sa im zobrazí bez toho, aby ju museli posúvať nižšie - aspoň pokiaľ sa už tam objaví odkaz, ktorý aspoň trochu vyhovuje ich predstavám. Iba pätina ľudí je ochotná prezrieť si aj druhú stranu výsledkov vyhľadávania - väčšina to po prvej strane vzdá a skúsi zadať iné kľúčové slová. (tb)