Milióny ľudí začali v poslednom čase ukladať svoje digitálne fotografie na internet, odkedy sa začalo viacero veľkých firiem predháňať v tom, ktorá im ponúkne viac priestoru bezplatne. Na rozdiel od vzrušenia, ktoré vyvolal Google s ponukou jedného gigabajtu miesta pre e-maily, však zatiaľ fotografické stránky ako www.ofoto.eu.com či www.photos.fotango.com ponúkajúce často ešte štedrejšie podmienky, veľa pozornosti nevyvolali.
Pritom napríklad služba Ofoto, ktorú vlastní Kodak, má už 13 miliónov členov, ktorí si na internete uložili už 450 miliónov fotografií - Ofoto musí každý týždeň pridávať ďalších päť terabajtov diskového priestoru, aby stačil vyhovieť záujmu svojich návštevníkov.
Tento obrovský rast je spôsobený kombináciou boomu predaja digitálnych fotoaparátov spolu s rýchlym znižovaním cien úložného priestoru, počítačových diskov, hovorí Hellen Omwandová, internetová analytička Forrester Research. "Vo vyspelých krajinách, napríklad v Holandsku, má dnes digitálny fotoaparát každý tretí človek, kým pred troma rokmi ho nemal takmer nikto. Títo ľudia jednoducho potrebujú fotky niekde skladovať," povedala. Ľudia, ktorí chcú fotky ukazovať svojim známym a rodine, rýchlo zistia, že rozposielať ich e-mailom je problematické - najpopulárnejšie služby ako Yahoo Mail alebo Hotmail majú totiž nízke limity na veľkosť jednej správy, do ktorých sa fotky zväčša nezmestia. Medzeru na trhu sa tak snažia vyplniť giganti z oblasti fotografickej techniky.
Tým však ide o viac ako len o ukladanie fotografií - hlavným cieľom je presvedčiť zákazníkov, aby si niektoré z nich nechali firmou aj vytlačiť a zaslať domov poštou. Práve z príjmov z predaja tlačených fotografií sa pokrývajú náklady na rozsiahle diskové polia, kde sa fotky uchovávajú. Ceny za tlač fotografií sa napríklad pri službe Ofoto začína pri 34 eurocentoch (14 korunách). (reuters)