Deti v predškolskom veku, ktoré používajú počítač, si vyvíjajú lepšie schopnosti učenia, ako ich vrstovníci, ktorí s počítačmi nepracujú, povedali v pondelok americkí vedci. V štúdii 122 detí vo veku tri až päť rokov sa ukázalo, že deti pracujúce s počítačom doma alebo v škôlke tri- až štyrikrát týždenne dosahujú lepšie výsledky v testoch pre pripravenosť na nástup do školy a v kognitívnom vývoji ako tie, ktoré kontakt s počítačom nemali.
Niektoré predchádzajúce štúdie už potvrdili vplyv počítačov na zlepšenie motorických schopností detí a schopnosti rozlišovať číslice a písmená. Iné však neodhalili žiadnu súvislosť medzi využitím počítača a rozvojom znalostí alebo jazykových schopností detí. Niektorí experti naproti tomu veria, že počítač nevhodne nahrádza kľúčové detské aktivity ako hry s hračkami alebo s kamarátmi. (reuters)