SME

Hráči počítačových hier starnú a chodia viac na internet

Los Angeles 13. mája (TASR) - V rozpore s všeobecnou predstavou nie je priemerný hráč počítačových hier mladistvým skejtbordistom, ale skôr dospelým, ...

Los Angeles 13. mája (TASR) - V rozpore s všeobecnou predstavou nie je priemerný hráč počítačových hier mladistvým skejtbordistom, ale skôr dospelým, ktorý hľadá zábavu a je dosť starý na to, aby bol jeho otcom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z prieskumu amerického združenia Entertainment Software Association (ESA), ktorého výsledky zverejnili v stredu v Los Angeles pri otvorení veľtrhu elektronickej zábavy E3, najvýznamnejšieho podujatia svojho druhu v hernom odvetví.

Prieskum ukázal, že mierna väčšina hráčov počítačových hier má dnes viac ako 18 rokov. Priemerný vek hráčov dokonca predstavuje 29 rokov a kupujúcich 36 rokov. Muži tvoria 59 percent herného publika.

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi ľudí, ktorí zvýšili čas trávený hraním hier, ich tak podľa výročného prieskumu urobilo 52 percent na úkor pozerania televízie, 47 percent chodí namiesto toho menej do kina.

ESA tiež zistila neustály nárast počtu ľudí venujúcich sa hrám cez internet - 43 percent hráčov takto trávi jednu a viac hodín týždenne. Pred dvoma rokmi išlo o 31 percent. S veľkou prevahou sú na internete najobľúbenejšími hrami "uvoľnené" hry - kartové, stolné či vedomostné.

Vo vystúpení k "stavu odvetvia" prezident ESA Doug Lowenstein uviedol, že veci sa v hernom priemysle počas desaťročnej histórie veľtrhu dramaticky zmenili. Hry, ktoré sa starali o rozruch v roku 1995, dnes podľa neho vyzerajú "jednoducho a roztomilo".

SkryťVypnúť reklamu

Niečo viac než tretina respondentov si želá, aby sa odvetvie počítačových hier v najbližšom desaťročí spoliehalo menej na licenčné sprievodné produkty hollywoodskych filmov a iného materiálu v prospech vývoja originálneho obsahu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 863
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 698
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 602
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 329
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 904
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 769
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 699
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 640
SkryťZatvoriť reklamu