![]() |
V jeseni roku 2002 sa na hernej scéne objavila výborná, predovšetkým po multiplayerovej stránke, FPS-ka Battlefield 1942 zasadená do obdobia druhej svetovej vojny avšak nijako nenadväzovala na reálne historické skutočnosti – vlastný príbeh, mapy. Predovšetkým skvelá hrateľnosť a zábava z nej spravili najlepšiu FPS roka 2002 ovenčenú mnohými oceneniami. Minulý rok sme sa dočkali dvoch datadiskov Battlefield 1942: Road To Rome, ktorý nás zaviedol na talianske bojiská a Battlefield 1942: Secret Weapons. Oba datadisky zaznamenali medzi recenzentami veľmi kladné hodnotenia tak nečudo, že začiatkom roka sa objavilo na trhu pokračovanie v podobe titulu Battlefied: Vietnam odohrávajúce sa v šesťdesiatych rokoch 20.storočia na území nehostinného Vietnamu.
Niekoľko dní dozadu ohlásili spoločnosti Electronic Arts a Digital Illusions ďalšie pokračovanie – Battlefield 2, o ktorom už je známych niekoľko prvých informácií.
Battlefield 2 už bude situovaný do obdobia súčasnosti.
Príbeh však bude opäť fiktívny, nijako nenadväzujúci na súčasne udalosti/konflikty aj keď sa jednotlivé misie budú odohrávať na území Číny a Blízkeho Východu. V Číne by to mali byť predovšetkým misie situované do odľahlých lesov, Blízky Východ zas prinesie misie odohrávajúce sa v uliciach miest. V hre sa proti sebe postavia tri vojenské veľmoci: USA, Čína a Blízkovýchodná koalícia. Súčasnej dobe bude prispôsobená taktiež reálna výzbroj. Každá strana bude disponovať iným zbrojným arzenálom. Nemusíme sa však obávať nevyváženosti jednotlivých strán – autori sľubujú, že každá strana bude mať svoj výnimočný zbrojný arzenál – žiadna strana by nemala trpieť hendikepom. Battlefield 2 prinesie so sebou vyše 30 vozidiel, ktoré bude môcť hráč kontrolovať. V hre by mali byť zastúpené všetky významnejšie vojenské vozidlá súčasnej doby.Aj Battlefield 2 bude pokračovanie zamerané predovšetkým na online hranie. Bojov sa bude môcť zúčastniť až 100 hráčov. Pripravený je nový Commander mód, v ktorom sa hráč vžije do role veliteľa vojenskej skupiny a bude priraďovať svojim podradeným rôzne úlohy. Postupom času budú môcť hráči postupovať na rebríčku hodností, z obyčajného vojaka sa môže postupom času stať generál. Ako bude hráč postupovať po tomto rebríčku stále vyššie a vyššie nebude získavať len rôzne ocenenia, ale získa prístup taktiež k niektorým novým zbraniam či vozidlám.
Počtu hráčov zúčastňujúcich sa jednotlivých multiplayerových misií bude automaticky prispôsobovaná veľkosť máp. Samozrejmosťou titulu bude taktiež vylepšený singleplayer, o ktorom sa autori zatiaľ príliš nevyjadrujú.
Zmenou vraj prešiel taktiež celý herný engine, ktorý je úplne nový a technologicky vylepšený.
Teraz pridám odvážne rečičky herných vývojárov, ktorí tvrdia, že hlavným cieľom nového enginu je priniesť hráčom reálne vyzerajúce bojové situácie aké ešte nemali možnosť v predchádzajúcich hrách vidieť. Medzi schopnosti nového enginu majú patriť aj nasledujúce možnosti: priestrelnosť materiálov, vozidlový a charakterový časticový systém, dynamické svetelné efekty, normal mapping vozidiel a postáv, detailný multi-texturing, rag-doll fyzika, nový systém terénu a mnoho iných vylepšení. Digital Illusions pracuje taktiež na úplne novom audio engine, ktorý by mal byť jedným slovom fantastický. Uvidíme čo všetko z týchto odvážnych tvrdení bude naozaj pravda. Presvedčiť sa o tom budeme môcť najskôr na jar 2005, kedy je naplánované vydanie titulu.Súčasne s vývojom Battlefield 2 sa pracuje na titule Battlefield: Modern Combat, ktorý však bude určený iba pre konzoly PS2. Battlefield 2 nemá mať s týmto titulom nič spoločne – už len kvôli faktu, že na oboch pokračovaniach pracujú dva odlišné vývojové tímy.