Čo sa zmenilo?
Do 1.5. fungovala v Orange predchádzajúca služba Panorama, zákazníci mohli zároveň využívať aj služby poskytované na internetovej stránke Orangeportal.
Od 1.5. v súvislosti s prechodom na WAP 2.0 Orange zaviedol nový balík služieb s názvom Orange World. Majitelia Panoramy automaticky migrovali na službu World Mini a úpravami prešla aj stránka Orangeportal.
Problémy v minulosti
Orange má s prevádzkovaním Orangeportalu dlhodobé technické problémy – stránka má veľmi dlhé odozvy (inými slovami je neprimerane pomalá), naši čitatelia sa sťažovali na zlyhávanie základných služieb, ako je prihlásenie do systému, či možnosť odoslať správy. Ako aktívni používatelia služby Môj asistent sme zaznamenali aj pomerne časté výpadky počítadla odoslaných SMS, ktoré sa resetovalo a zákazníci museli tento problém riešiť na linke služieb zákazníkov (treba však dodať, že technici v Orange počítadlo vždy promptne nastavili, častokrát aj s niekoľkými SMS navyše).
Problémy dnes
Prechod na nové služby Orange World predstavuje z technického hľadiska zložitý problém – Orange musel prispôsobiť všetky svoje dátové služby novým technickým štandardom. S tým súvisí aj preprogramovanie všetkých služieb bežiacich na WAP a ďalšie súvisiace zmeny na stránke Orangeportal.
Mnohí zákazníci majú napriek automatickej migrácii na novú službu World na Orangeportáli informáciu, že služba nie je aktivovaná.
Počiatočne problémy však sprevádzajú aj spustenie WAP stránok, na niektorých typoch telefónov sú nefunkčné a neprehľadné (my máme negatívne skúsenosti s Nokiou 7650).
Služba Môj Asistent v týchto dňoch pravdepodobne zdvihne adrenalín viacerým – odoslané SMS niekedy nedorazia na miesto určenia a ak aj áno, tak s meškaním. Od 1.5. tiež prestali spoľahlivo fungovať notifikácie správ.
Stretli sme sa aj s krátkodobými výpadkami počítadla - odoslanie SMS sa zaúčtovalo, aj keď bol v systéme k dispozícii dostatočne veľký kredit. Po odoslaní správy sa však kredit "obnovil" v pôvodnej výške.
Orange o problémoch vie a podľa našich informácií ich aktívne rieši. Redakcii MOBIL.SME.SK poskytol stanovisko: „Spoločnosť Orange Slovensko v snahe zatraktívniť ponuku dátových služieb uviedla dňa 30. apríla na trh novú službu Orange World. Vzhľadom na technické problémy, ktoré súvisia s uvedením tejto technologicky náročnej služby, môžu byť v prvých dňoch jej prevádzky nefunkčné niektoré jej súčasti resp. sekcie. Spoločnosť Orange Slovensko sa za prípadné výpadky služby ospravedlňuje.“