"Výsledkami sme veľmi, veľmi nadšení," povedal Steve Jobs, zakladateľ a šéf firmy vyrábajúcej počítače Macintosh. Jej najväčším hitom sú však v súčasnosti vreckové MP3 prehrávače iPod - od októbra 2001 sa ich predali tri milióny, čo je približne polovica všetkých predaných MP3 prehrávačov, ktoré okrem Apple vyrábajú aj desiatky ďalších firiem.
Podľa analytika Inside Digital Media Phila Liegha je práve štýlový iPod (na snímke ČTK/AP) kľúčovým prvkom úspechu internetového obchodu. "Kým si Jobs dokáže s ním udržať podiel na trhu, má dobré šance zostať jednotkou aj v internetovej hudbe," povedal Liegh.
Firma podľa Jobsa nie je sklamaná nesplnením stomiliónového plánu spred roka. "Keby vtedy ktokoľvek predpovedal 70 miliónov, svet by sa mu vysmial," povedal Steve Jobs.
V súčasnosti Apple predáva 2,7 milióna piesní týždenne. Predaj predplatného umožňujúceho neobmedzený prístup k hudbe namiesto kupovania jednotlivých skladieb však zaviesť stále neplánuje, pretože tento model vraj nikde na svete nie je úspešný.
V ponuke iTunes je dnes 700-tisíc skladieb, každá za 99 amerických centov. Viac ako 40 percent skladieb si vraj zákazníci kupujú vo forme kompletných albumov.
Kúpené piesne si môžu zákazníci skopírovať do viacerých počítačov - Apple ich počet minulý týždeň zvýšil z troch na päť - alebo na iPod, kam sa ich zmestí v závislosti od jeho modelu tisíc až desaťtisíc.
Posledným hitom od Apple sa stáva miniatúrny iPod, ktorého uvedenie v Európe však Apple odložilo až na júl pre neočakávane vysoký dopyt v Amerike i problémy s dodávateľmi. (reuters)