Slovak Telecom predstavil návrh veľkoobchodnej ponuky všetkým poskytovateľom úzkopásmového internetu (tzv. dial-up) v auguste minulého roku. Následne sa uskutočnili predbežné rokovania s poskytovateľmi internetového pripojenia (ISP), ktorí o ponuku prejavili záujem. Slovak Telecom a Slovanet začali rokovať o uzavretí zmluvy ISP DialUp Plus ešte v uplynulom roku. Predmetom rokovaní bolo predovšetkým doriešenie viacerých technických a obchodných podmienok poskytovania tejto služby.
Veľkoobchodná ponuka pre poskytovateľov dial-up pripojenia do internetu s názvom ISP DialUp Plus je založená na zmenenom spôsobe spoplatňovania internetových volaní. Slovak Telecom fakturuje za internetové volanie ISP, ktorý si následne premietne veľkoobchodnú cenu do cien svojich produktov. V konečnom dôsledku teda zákazník nedostane dve faktúry ako doteraz (čiže jednu od Slovak Telecomu za internetové volania a druhú od svojho ISP za internetové služby), ale len jednu a to od svojho poskytovateľa internetu.
Slovanet len pred niekoľkými týždňami predstavil svoju novú stratégiu poskytovania úzkopásmového a širokopásmového internetu pre menšie firmy a domácnosti. Súčasťou stratégie je aj cenovo výhodné pripojenie cez bežnú telefónnu linku.
Pre svoju dostupnosť je dial-up pripojenie v súčasnosti najčastejšie využívaným spôsobom pripojenia do internetu. Slovak Telecom a Slovanet sa zhodujú v očakávaní, že veľkoobchodná ponuka ISP DialUp Plus prispeje k ďalšiemu rozvoju internetového biznisu na Slovensku a umožní poskytovateľom internetových služieb kvalitnejšie a najmä adresnejšie reagovať na potreby svojich zákazníkov.