Transport Tycoon - modla stratégov

Najlepšie hry sú také hry, ktoré si radi zahrajete aj po x-tý krát, hra, ktorá má už niekoľko rokov a možno horšiu grafiku, ale aj v súčasnej dobe perfektnej grafiky dokáže zaujať. Jednou z takýchto hier je bezosporu Transport Tycoon, ktorá je podľa mňa j

Najlepšie hry sú také hry, ktoré si radi zahrajete aj po x-tý krát, hra, ktorá má už niekoľko rokov a možno horšiu grafiku, ale aj v súčasnej dobe perfektnej grafiky dokáže zaujať. Jednou z takýchto hier je určite Transport Tycoon, ktorá je podľa mňa jedna z najlepších hier všetkých čias, ktorá má už síce desať rokov, avšak ešte aj dnes si ju s chuťou zahrám. Povedzme si teda v tejto retro-recenzii, čo Transport Tycoon, v tej dobe kedy vyšiel priniesol a povedzme si prečo je vlastne najlepším tycoonom všetkých čias.

Článok pokračuje pod video reklamou

Chris Sawyer, je veľký človek v hernej branži a dokázal to aj touto hrou, ktorá započala začiatky všemožných tycoonov, ktorých počet sa dnes počíta na desiatky. Nijaký však nie je taký dobrý ako legendárny Transport Tycoon, ktorý nás zaviedol do sveta dopravy. Vy ako boss istej dopravnej firmy ste mali úlohu – v rozmedzí rokov 1930 – 2030 vystavať fungujúcu dopravnú sieť, ktorá by zabezpečovala prenos surovín do spracovateľských závodov a obchodov.

Transport Tycoon nám ponúkol možnosť postaviť železničnú, automobilovú, leteckú ale aj lodnú dopravu. Samozrejme v roku 1930 išlo o pomalšie kúsky, ktoré sa veľmi často ničili a bolo ich treba vymieňať za nové, menej nákladné na údržbu a zároveň rýchlejšie.

Avšak ešte predtým, než sme sa pustili do nákupu týchto strojov, čakala na nás neľahká úloha – rozmyslieť si odkiaľ povedie naša prvá trať spájajúca dva podniky a zaručí nám finančné prostriedky do budúcna. Letecká doprava by bola v období, kedy mali mestá veľmi málo obyvateľov nevyužitá, lodná doprava vďaka nákladnosti taktiež neprichádzala do úvahy – museli sme sa rozhodnúť buď postavíme cestnú trať alebo železničnú. Budovanie dlhšej železničnej trate bolo to najlepšie čo ste mohli v danej situácií urobiť – spojiť napr. uhoľnú baňu ktorá produkovala väčšie množstvo uhlia s elektrárňou nebola určite zlá investícia, ktorá sa vám v budúcnosti určite vyplatila. V hre však trebalo spojiť s výrobňou finálneho výrobku taktiež iné odvetvia priemyslu – drevo z lesov muselo putovať do píl a odtiaľ do závodu vyrábajúceho papier, ropa smerovala do ropných rafinérií, zlato a diamanty do bánk, obilie a dobytok na bitúnok a podobne.

Prepravovať trebalo aj ľudí – tých sme v časoch menších miest prevážali v klasických autobusoch alebo vlakoch. S časom sa však mestá zväčšovali a dostať ľudí z jedného konca mapy na druhý by bolo týmto spôsobom nákladné – na rad prišli lietadlá a lode, ktoré dokázali zarobiť peknú kôpku peňazí. Možnosti bolo naozaj veľa, stratégiu sme mohli vymyslieť najrôznejšiu. K obchodovaniu však patrí konkurencia a tá sa skôr či neskôr objavila aj v tejto hre. Protivníci boli na tú dobu pomerne inteligentní a tak trebalo využívať každú možnosť a premýšľať každý krok, pretože napr. také dve zlé situované letiská mohli priviesť našu spoločnosť do krachu, do mínusových tržieb odkiaľ by nás mohli vytiahnuť jedine pôžička – a tá v tejto hre existovala tiež – banka nám mohla poskytnúť 300 000 dolárov.

Postupne ako ubiehal jeden rok za druhým priemysel sa začal modernizovať, na trh prichádzali nové druhy dopravných prostriedkov - dodávok, rýchlejších a spoľahlivejších lokomotív, rýchlejších a veľkokapacitnejších lodí, vagónov, rýchlych lietadiel – Boeningy, Airbusy, Concord, stíhačky, helikoptéry, rôzne futuristické lietajúce stroje. Modernizovali sa taktiež letiská a železničné trate, na ktorých mohli jazdiť vlaky 250 kilometrovou rýchlosťou.

V Transport Tycoone existovali taktiež dopravné nehody – vláčik sa mohol na priecestí zraziť z autíčkom, lietadla mnohokrát havarovali, vlaky sa v prípade zle navrhnutej železnice zbúchli atď..

Aby sme mohli sledovať ako na tom oproti naším konkurentom sme pripravili pre nás autori množstvo prehľadných grafov, z ktorých sa človek dozvedel aktuálnu situáciu o dianí na trhu.

Grafika bola na tú dobu obdivuhodná – 256 farieb a max. rozlíšenie 640x480 sú dnes síce podpriemerné parametre avšak grafiku dokáže človek oceniť aj dnes. Ak k tomu pridáme pohodovú hudbičku tak to bolo jednoducho OK. :o).

Transport Tycoon priniesol zo sebou taktiež editor scenárov, ktorý bol veľmi jednoduchý a ktorý si človek ešte aj dnes raz zapne a vytvorí vlastnú mapku na ktorej potom strávi niekoľko hodín hrania. No a multiplayer bol už naozaj čerešničkou na torte. Hra cez lokálnu sieť dokonca internet bolo naozaj to pravé čo urobilo tou hrou THE BEST!

A to je na Transport Tycoone také obdivuhodné, dokáže zaujať aj dnes, dokáže však zaujať len tých naozaj strategicky naladených, pretože dať nejakému akčňákovi postavať dobre fungujúcu infraštruktúra by zrejme nebolo OK a toho by to jednak nebavilo. Avšak my stratégovia, dokážeme pri tejto hre presedieť nejeden boží deň.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

DOMOV

Snem Smeru: Fico opäť útočil na Kisku, aktivistov i médiá

Delegáti odštartovali snem hymnou a minútou ticha za Pašku.

KOMENTÁRE

Ficovi už nepomôžu ani dva kamene

Niet dôvodu si myslieť, že Smer a Fico budú robiť niečo iné, ako robili doteraz.

DOMOV

Začali hlásiť potraty cudziniek, stúpli takmer päťstonásobne

Mediklinik z Levíc začal zverejňovať počet potratov, ktoré urobil Poľkám.

Neprehliadnite tiež

Štíty zo Star Wars sú možné, ukázali nové technológie

Armádni výskumníci pracujú na riešeniach, ktoré majú ochrániť vozidlá aj vojakov.

Únia má na obežnej dráhe ďalšiu družicu, mapuje zmeny pôdy

Vesmírny program Copernicus je určený na monitorovanie životného prostredia našej planéty.

TEST

Vyskúšali sme bezdrôtovú myš, ktorá nepotrebuje batérie

Je ľahká, rýchla, vhodná pre hráčov, funguje bez kábla a vôbec ju nemusíte nabíjať.

Vedci skúmali latríny, spoznali stravovanie našich predkov

Štúdia ukazuje, ako sa ľudia v severnej Európe a na Blízkom východe stravovali, ale tiež to, aké chovali domáce zvieratá.

OBJEKTÍV

Ako snehová búrka. Úchvatné zábery ukazujú povrch kométy

Sonda Philae robila zábery 25 minút.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  8. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  9. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  10. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  6. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  7. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  8. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  9. Za palivo Shell BMW domov
  10. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 449
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 426
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 076
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 731
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 446
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 964
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 224
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 131
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 500
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 308