počítačov. Medzi značkové sa však počítajú aj slovenské značky ako Agem a Libra, ktoré sa umiestnili v predaji na druhom a treťom mieste za tradičným lídrom HP. Na každé štyri predané stolové počítače pripadal vlani jeden nový notebook, v roku 2002 bol pomer ešte 1:5.
Podľa šéfredaktora PC Revue Martina Drobného malo na rast predaja vplyv najmä posilňovanie koruny a celkové znižovanie cien počítačov, keď cena kancelárskeho počítača s 15-palcovým monitorom bez softvéru klesla pod 10-tisíc korún bez DPH. Predaj povzbudil aj rastúci záujem zákazníkov o spracovanie digitálnej fotografie, videa, prezeranie filmov, počítačové hry a pripojenie na internet.
Pri kúpe monitora absolútna väčšina Slovákov minulý rok volila 17-palcový klasický CRT monitor. Dramaticky klesol záujem o menšie 15-palcové monitory. Zato medziročne viac než štvornásobne stúpol predaj moderných 17-palcových LCD monitorov, ktorých sa predáva už takmer toľko, ako CRT s rovnakou uhlopriečkou.
Predaj operačného systému Windows sa vlani podľa odhadu PC Revue zvýšil o 64 percent na 278-tisíc licencií. (tb)