
ku od 14 do 79 rokov, výraznejšiemu rozvoju celosvetovej siete v SR bráni predovšetkým nedostatočný prístup v domácnostiach - 2,4 %.
Najväčší prístup k internetu je v súčasnosti na verejných miestach ako internetové kaviarne a knižnice, ktoré poskytujú online prístup 7 % Slovákov. Na druhé miesto klesol od roku 1999 prístup v práci s 6,2 %. Na strednej škole sa pripája 4,1 % respondentov. Tabuľku uzatvárajú prístupy na vysokej škole (0,9 %).
Zo skupiny ľudí, ktorí majú prístup na internet, ho denne používajú tri percentá. Niekoľkokrát do týždňa sa k celosvetovej sieti pripája 3,9 % respondentov a niekoľkokrát do mesiaca 3,5 % opýtaných. Veľmi zriedka trávi čas online 5,2 % Slovákov. Celkom 1,5 % z opýtaných nevedelo presne odpovedať.
Najviac respondentov využíva celosvetovú sieť ako alternatívnu formu vzdelávania (46,4 %) a zábavy (45,6 %). Vysoké percento si stabilne udržalo aj posielanie elektronickej pošty (43,9 %). Približne konštantná zostáva úroveň vo využívaní internetu pri obchodnom styku (17,6 %) a na zisťovanie predpovede počasia (17 %). Naďalej veľmi nízke percento Slovákov zatiaľ využíva celosvetovú sieť na nákup tovarov a služieb ako aj na styk s finančnými inštitúciami (9,9 %).
Medzi slovenskými užívateľmi podľa expertov naďalej pretrváva určitá neochota zveriť svoje bankové operácie novému médiu. V horizonte šiestich mesiacov plánujú prístup k banke cez internet iba 4 % respondentov. Prioritným dôvodom tohto stavu je opäť absencia pripojenia v domácnostiach. Na druhom mieste figuruje skutočnosť, že až jednej tretine respondentov vyhovuje doterajšia forma poskytovania bankových služieb. So skupiny respondentov, ktorí uvažujú nad využitím služieb, ktoré im poskytuje internet banking, prevláda záujem o kontrolu na bežnom stave účtu pred platobnými príkazmi. Najmenší záujem je pritom o založenie stavebného sporenia a poskytnutie pôžičky.
Jednou z nesporných výhod používania internetu je možnosť elektronického obchodovania v sieti, ktorá je otvorená nepretržite. Vo svete čoraz obľúbenejšia forma obchodovania zatiaľ podľa analytikov nedosahuje v SR potrebné parametre. V novembrovej vlne prieskumu nikto z respondentov neuviedol, že využíva elektronický obchod veľmi často. Na druhej strane až 74,2 % respondentov, ktorí používajú internet, sa nikdy nepokúsilo o online nákup.
Používanie internetu má podľa výskumu aj na Slovensku jednoznačne stúpajúci charakter. Prognózy o tom, ako bude rásť počet užívateľov, sú však veľmi rozdielne. Podľa januárového výskumu je 1 % slovenskej populácie rozhodnuté zaobstarať si prístup na internet v horizonte šiestich mesiacov. Ďalšie 4 % túto možnosť zvažujú. Počet pripojení a frekvencia využívania nového média pritom budú závisieť aj od finančnej situácie v jednotlivých rodinách a cenových relácií za poskytovanie novej služby, ktorá je pre niektorých stále príliš drahým luxusom.
Podľa doterajších výsledkov sa už aj na Slovensku stabilizovala prioritná skupina užívateľov, ktorá sa pohybuje medzi 18 až 45 rokmi a má vysokoškolské vzdelanie. Uvedení užívatelia sú zväčša bonitní a aspoň do určitej miery sa vyznajú v technológiách. "Priemerný slovenský internetový užívateľ ale ešte bude potrebovať určitý čas, aby začal plnohodnotne využívať všetky vymoženosti, ktoré mu nové médium poskytuje," uzatvára správa agentúry GfK.