SME

NetRatings ovládol skupinu Jupiter Media Metrix

NEW YORK 29. októbra (SITA) - Koncentrácia pokračuje na trhu merania a výskumu návštevnosti internetových portálov. Šestnásť mesiacov po fúzii medzi Jupiter Communications a Media Metrix sa nová skupina, Jupiter Media Metrix, stala objektom akvizičného zá

ujmu svojho veľkého konkurenta NetRatings. Spoločné vyhlásenie o odkúpení Jupiter Media Metrix firmou NetRatings vydali obe spoločnosti 25. októbra.

Transakcia navrhnutá akcionárom Jupiter Media Metrix, ktorá predpokladá úhradu akciami alebo hotovosťou, oceňuje firmu Jupiter podľa kurzu akcií z 25. októbra na 71,2 mil. USD, čo je viac ako trojnásobok jej trhovej kapitalizácie. Reakcia účastníkov burzy nenechala na seba dlho čakať. Na druhý deň po oznámení transakcie vzrástli akcie Jupiter Media Metrix o viac ako 112 % na 1,34 USD. Na druhej strane akcie kupujúceho, NetRatings poklesli o 12,68 % na 11,43 USD.

Spoločnosť NetRatings realizovala v roku 2000 tržby v objeme 20,4 mil. USD, zatiaľ čo Jupiter Media Metrix dosiahol v minulom roku obrat 142,8 mil. USD.

Spoločnosti zaoberajúce sa internetovým auditom utrpeli výrazné straty v posledných mesiacoch. Tie sa niesli v znamení zatvárania početných webových sídel, znižovania rozpočtov a koncentrácie trhu. Poklesol preto záujem o štúdie a analýzy, ktoré firmy ako NetRatings dodávajú pre prevádzkovateľov internetových miest, no predovšetkým pre zadávateľov reklamy, inzerentov a PR spoločnosti.

NetRatings predpokladá, že akvizíciou firmy Jupiter rozšíri svoju klientelu o 94 %. Spoločnosť už v súčasnosti podniká v 29 krajinách a jej panely respondentov predstavujú 225 tisíc osôb.

Súbežne s odkúpením Jupiter Media Metrix, NetRatings oznámil, že navýšil svoj podiel v inštitúte ACNielsen eRatings na 100 % z predchádzajúcich 19,9 %. Spoločnosť získala 80,1 % akcií od ich doterajšieho vlastníka ACNielsen, ktorý je majetkom holandskej skupiny VNU.

Objem druhej transakcie predstavuje 16,4 mil. USD. "Operácia umožní skupine NetRatings racionalizovať svoje medzinárodné aktivity a združiť služby do jednej globálnej značky," uvádza spoločnosť. Po uzatvorení týchto dvoch operácií, bude kapitál NetRatings väčšinovo kontrolovaný skupinou VNU a to prostredníctvom ACNielsen a Nielsen Media Research.



(1 USD = 48,930 SKK)



jv;sh

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 932
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 552
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 964
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 530
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 053
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 600
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 437
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 217
SkryťZatvoriť reklamu