Zníženie predaja hudobných albumov v dôsledku možnosti získať hudbu bezplatne na internete je úplne zanedbateľné a nahrávacie spoločnosti by si mali nájsť inú výhovorku, prečo ich tržby stále klesajú. Taký je záver najnovšej štúdie dvoch matematikov z Harvard Business School a univerzity v Severnej Karolíne. Na základe komplexného štatistického porovnávania množstva bezplatne sťahovanej hudby a výšky predaja albumov v obchodoch zistili, že intenzita bezplatného zdieľania konkrétnych skladieb cez internet neznižuje ich predaj v obchodoch a v prípade hitov s predajom nad 600-tisíc kópií ho dokonca zvyšuje.
"Hoci sťahovanie (hudby z internetu) je masové, väčšina používateľov sú ľudia, ktorí by si hudobný album v obchode nikdy nekúpili, ani keby hudobné výmenné siete neexistovali," napísali profesori Felix Oberholzer-Gee a Koleman S. Strumpf.
Chybou väčšiny výskumov o hudbe a internete podľa nich je, že vychádzajú z ankiet, v ktorých sa ľudí pýtajú na ich nelegálne činy - ľudia, ktorí dobrovoľne priznajú, že porušujú zákon, však predstavujú veľmi špecifickú skupinu a na základe ich odpovedí nemožno vyvodzovať všeobecne platné závery.
(tb)