SME

Téme slovenského mediálneho prostredia sa od dnes venuje denník Mediaportal

Bratislava 19. februára (TASR) - Téma slovenského mediálneho prostredia je v súčasnosti natoľko frekventovaná, že dnes šéfredaktor Miroslav Kollár spustil ...

Bratislava 19. februára (TASR) - Téma slovenského mediálneho prostredia je v súčasnosti natoľko frekventovaná, že dnes šéfredaktor Miroslav Kollár spustil nový denník www.mediaportal.sk, ktorý má naštartovať kvalifikovanú diskusiu o stave a vývoji mediálneho priestoru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mediaportal chce byť miestom na diskusiu, ale aj na kritickú analýzu vývoja slovenských médií, chce prinášať vlastné informácie o slovenských médiách spolu s podrobným monitoringom domácich i zahraničných správ o ňom," uviedol dnes pred novinármi Kollár, ktorý bude naďalej pôsobiť aj ako predseda Rady STV a programový riaditeľ Inštitútu pre verejné otázky. Mediaportal bude pre všetkých, ktorí sa na slovenskej mediálnej scéne pohybujú a ovplyvňujú jej vývoj, riaditeľov a vlastníkov médií, pracovníkov i tých, ktorí o médiách informujú.

SkryťVypnúť reklamu

Dvojčlenná redakcia Mediaportalu bude pripravovať pravidelné rubriky - Komentár týždňa a Rozhovor týždňa budú reagovať na aktuálne dianie podobne ako pravidelná anketa. Postupne bude dopĺňaný aj mediálny slovník, ktorý by mal pomôcť v orientácii najmä tým, čo budú o médiách informovať.

Sekcia Názory bude otvoreným priestorom pre príspevky externých domácich aj zahraničných prispievateľov, ktorí sa chcú zapojiť do diskusie. Téma bude otvárať a detailnejšie a analytickejšie spracúvať aktuálne problémy stavu a vývoja slovenského mediálneho prostredia, úvodnou je digitalizácia pozemského televízneho vysielania. V rubrike Bez komentára je vytvorený priestor na zverejňovanie tlačových oznamov, vyhlásení, opráv všetkých záujemcov.

Zo sekcie Mediainfo postupne vznikne databáza informácií o mediálnom prostredí nielen na Slovensku, ktorá bude obsahovať i rôzne dokumenty, napríklad zákony a detailnejšie informácie o printových, elektronických aj internetových médiách. Sprievodným podujatím portálu by mali byť o semináre pre odborníkov, či novinárov o vybraných aktuálnych problémoch slovenskej mediálnej scény.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Kollára je slovenské mediálne prostredie stále v štádiu kryštalizácie, vytvárania a usadzovania pravidiel a čaká ho niekoľko zásadných zmien vyplývajúcich najmä z prechodu na nové technológie. K vzniku Mediaportalu ho podnietila podvyživenosť diskusie o stave a vývoji slovenských médií. Na Slovensku existujú špecializované periodiká, reflektujúce médiá z pohľadu marketingu, reklamy a inej špecializácie. Podľa Kollára tu však doteraz nebol priestor a možno ani vôľa na diskusiu o obsahu slovenských médií, o pravidlách fungovania mediálneho priestoru, o profesijných a etických rozmeroch pôsobenia médií. Mediaportal založil ako projekt ľudí, ktorí sa už niekoľko rokov v slovenskom mediálnom prostredí pohybujú, pracovali v slovenských médiách, venujú sa ich hodnoteniu alebo v nich pravidelne pôsobia v úlohe analytikov. Podľa Kollára vstupná investícia do projektu nepresiahla základné imanie spoločnosti, v budúcnosti sa bude portál živiť nielen inzerciou, ale i uchádzať o granty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 858
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 688
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 589
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 310
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 890
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 830
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 721
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 652
SkryťZatvoriť reklamu