Ovplyvňuje sexuálna orientácia človeka značku počítača, ktorú si pravdepodobne vyberie?
Podľa výskumníkov z Forrester Research áno - homosexuáli sú oveľa nadšenejší používatelia nových technológií, ako heterosexuáli, a dvakrát častejšie napríklad volia namiesto bežných osobných počítačov prístroje Apple.
Podľa najnovšej štúdie homosexuálni muži oveľa častejšie využívajú širokopásmové internetové pripojenie či internetové bankovníctvo. Obľubujú aj technické hračky: dvaapolkrát častejšie napríklad vlastnia digitálne videoprehrávače a dvakrát viac MP3 prehrávače, výrazne častejšie používajú aj mobilné telefóny s prístupom na internet či PDA zariadenia. Ženy-lesbičky zasa heterosexuálky najvýraznejšie predstihujú vo využití digitálnych fotoaparátov a vreckových počítačov. Z dvadsiatich sledovaných technických hračiek iba štyri zariadenia používajú homosexuáli menej, ako heterosexuáli - išlo o rôzne herné konzoly, videokameru a videoprehrávač v aute.
príloha POČÍTAČE - viac sa dočítate: TOMÁŠ BELLA Microsoft prišiel o prísne strážený poklad Ako vzniká softvér a čo je to zdrojový kód Reklamné agentúry, ruky preč od webu! |
Výsledky boli vyvážené vzhľadom na príjem respondentov a základné demografické ukazovatele, nemožno ich teda vysvetliť napríklad tým, že homosexuáli nemajú deti a zostáva im na technické hračky viac peňazí. Niektoré zo zistení, napríklad záľubu homosexuálov v počítačoch Apple, výskumníci vysvetľujú inklináciou homosexuálov k značkám sústreďujúcim sa aj na dizajn a štýl svojich produktov.
Štúdia potvrdila, že pre veľkú časť homosexuálov, najmä tých z vidieka, sa stal internet ideálnym prostriedkom na hľadanie partnera a kontakt s ostatnými príslušníkmi svojej komunity. Gayovia a lesbičky oveľa viac než zvyšok populácie využívajú internetové zoznamky, diskusné kluby, ale oveľa častejšie navštevujú aj pornografické stránky. Medzi ich najobľúbenejšie webové servery patria tie, ktoré sú určené špeciálne pre ich komunitu, ako Gay.com a PlanetOut.com.
Koľko Američanov používa...
Homosexuáli | Heterosexuáli | |||
Internet | 80 % | 76 % | 70% | 69% |
mužov | žien | mužov | žien | |
DVD prehrávač | 54 % | 46 % | ||
Digit. fotoaparát | 30 % | 23 % | ||
PDA | 15 % | 9 % | ||
MP3 prehrávač | 8 % | 4 % |
Autor: tb