A sme tu opäť s našim článkom o najočakávanejších hrách nového roku. Znovu sme sa pozreli do našej redakčnej, vešteckej gule a rozhodli sa vás informovať o hrách, ktoré by sa mohli v roku 2004 zapísať do herných análov.
A sme tu opäť s našim článkom o najočakávanejších hrách nového roku. Znovu sme sa pozreli do našej redakčnej, vešteckej gule a rozhodli sa vás informovať o hrách, ktoré by sa mohli zapísať do herných análov. Rovnako ako minulý rok, aj teraz sa nám, dúfam, podarilo vybrať tie najvhodnejšie tituly. Keď medzi nimi náhodou nie je váš favorit, nebite ma – nie sme síce obmedzený miestom, ale menej je niekedy viac. Celé sme to rozdelili podľa tematických celkov, aby z toho nevznikol guláš.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Akčné šialenstvo so šikmookými
Akčné hry sa tešia veľkej obľube už niekoľko rokov a vôbec sa nezdá, že by tento booom mal opadnúť. Na začiatku roka sa dostaneme do Vietnamu hneď v dvoch hrách. Vietcong: Fist Alpha (február) je datadisk k Vietcongu, ktorý dúfam netreba predstavovať. Výborná FPS s vynikajúcim príbehom, ktorý dokázal hráča dokonale vtiahnuť a od počítačov sa ozývali výkriky typu: „Chcípnite, vy žltí bastardi!“. Autentickosť bola charakteristická aj vďaka výbornému českému dabingu, ktorý sa oplatí vypočuť. Druhá hra je pokračovanie známeho Battlefieldu, tentoraz s celým názvom Battlefield: Vietnam (marec). Uvidíme, ktorej hre sa bude dariť viac a kto sa ukáže ako víťaz. Akčné šialenstvo s neznámymi
Ďalšie FPSky, do ktorých vkladáme veľké nádeje sa podobajú na Halo a vlastne ide buď o priamu konkurenciu – to je prípad hry Breed (február), alebo o všeobecne očakávané hry Far Cry (marec) alebo podľa mňa bombovo vyzerajúci S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost (máj). Breed je skutočne priamy konkurent pre Halo. Zem je napadnutá vesmírnym sajrajtom a vy v úlohe super vojaka musíte tento svinčík upratať. Far Cry vyzerá zaujímavo po grafickej stránke a uvidíme, ako na tom bude hrateľnosť. S.T.A.L.K.E.R. má zaujímavú zápletku (Černobyľ po výbuchu), výbornú grafiku (kto to nevidel v pohybe, akoby nebol) a celkom schopný fyzikálny model. Na koniec nesmieme zabudnúť na v Poľsku vyvíjaného Painkillera (marec), ktorý by so svojou mysticko-hororovou atmosférou a reálnym fyzikálnym modelom, tiež mohol zamiešať FPS karty. Všetko sú to už dlhšie očakávané hry, do ktorých sa vkladajú veľké nádeje a ich hodnotenie by nemalo klesnúť pod 80%. Konečné slovo však padne až v našich recenziách. Traja králi a jeden šašo?
Ak mám hovoriť o kráľoch, tak už väčšina hráčov tuší, že reč bude o hrách Doom 3 (apríl), Half-Life 2 (apríl), a myslím, že tretie pokračovanie Thief: Deadly Shadows (jún) vedľa nich určite nestratí nič zo svojho lesku. Najskôr by sme sa mali dočkať dvojky Half-Lifu. Všetky slová sú podľa mňa zbytočné, veď každý už videl minimálne jedno video z hry, niekoľko obrázkov a veľa textu, ktorý bol o tejto hre popísaný. Hry sme sa mali dočkať už skôr, ale uvoľnená alfa verzia na nete to značne posunula. Doom 3 netreba tiež nikomu nejako bližšie predstavovať – tajomné chodby, strach a uzkosť, výborné technické spracovanie. Zlodejská hru Thief: Deadly Shadows sa tiež predstavuje sama. Plíženie temnými uličkami a zakrádanie je fascinujúce samé o sebe. Excelovať by mala inteligencia strážcov. A pýtate sa, kto je ten šašo, ktorého som spomenul na záver? Nikto iný ako Duke Nukem Forever (prelom 2004/2005), ktorého spomíname naposledy v tejto rubrike, ak ho nedostaneme na Vianoce 2004, respektíve začiatkom 2005, definitívne ho budeme považovať za mŕtvy titul. Aj my máme len jedny nervy. Bojím, bojím
Strašidelné hry sa síce nepredávajú až tak dobre, ale ak ide o kvalitný titul, spomína sa naň ešte dlho. Hra podľa známeho diela otca hororu Lovecrafta – Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (marec) si myslím ani netreba predstavovať. Akcia z vlastného pohľadu zo strašidelného sveta s výbornou atmosférou, by mala mať zaručený úspech. České dielo Bloodline (jún)si nás získalo svojimi nechutnými screenmi a artworkami. Na hre sa pracuje už dlhšie a tento rok by na nás už zombíci mohli zaútočiť. Na záver som si nechal upírsku akciu s RPG prvkami Vampire the Masquerade: Bloodlines (marec; zhoda mien s českým Bloodline je čisto náhodná). O tejto hre sme vás nedávno informovali a ak sa to nezvrhne v totálne upírsko-vraždiace orgie, mohlo by sa jednať o zaujímavý titul. Online vs. Offline
Counter-Strike netreba nikomu nejako zvlášť predstavovať, a Counter Strike: Condition Zero (marec) to tiež nepotrebuje. Slávny multiplayerový mód sa uchytil a teraz by mal byť prístupný aj pre off-line hráčov. Titul však bol už hrozne veľakrát odložený a dokonca aj prehlásený za mŕtvy, ale veríme, že sa ho v tento rok už dočkáme, inak si ho postavíme do skrinky vedľa Dukeho. Úspech Unreal Tournament 2003 sa pokúsi zopakovať jeho mladší brat s jednoduchým názvom Unreal Tournament 2004 (marec). Či sa to podarí, nevie nikto, ale tvorcovia v to dúfajú. Blizzarďácky World of Warcraft (február) je už dopredu odsúdený na úspech a Everquest 2 (február) si svojich hráčov určite nájde, veď toto RPGčko má najväčšiu základňu hráčov z prvého dielu a všetkých možných datadiskov. Dvojka by mala byť krajšia a prepracovanejšia. Škoda, že u nás je taká kvalita pripojenia na internet, aká je. Start your engines, please
Automobilové simulácie sú kvalitnejšie väčšinou na konzolách, ale aj my sa máme na čo tešiť. V prvom rade musím spomenúť už štvrté pokračovanie známej rally – Colin McRae Rally 04 (marec), v druhom rade to je tretí diel naháňačky v meste – DRIV3R (jún) a ak sa vám nepáčia automobily, dostanete možnosť „šoférovať“ aj vlak v microsofťáckom MS Train Simulator 2 (apríl). Každá hra spadá do iného žánru, ale každá by mala byť špičkou vo svojom obore, takže si vyberie skutočne každý. Kto vravel, že adventúry zomierajú?
O nepravdivosti tvrdenie, že adventúry sú už skutočne mŕtve nás určite presvedčia tri "dvojky" - Syberia 2 (marec) a Sam and Max Freelance Police (marec), nedávno oznámenie pokračovanie známeho zábavného príbehu z produkcie LucasArts a konečne Fenimore Fillmore: The Westerner (február), druhé pokračovanie výbornej humornej adventúry 3 Skulls of Toltecs. Vôbec sa neočakáva, že by tieto tituly mali sklamať, každá adventúra je výborná, takže sa máme na čo tešiť. Lionhead útočí a strategický Pán prsteňov
Známa hra Black and White bola síce všetkými recenzentmi prijatá veľmi kladne, až tak veľmi sa ale nepredávala – asi aj preto, že bola po čase trošku nudná a originálne ovládanie bolo občas neprehľadné. Priame pokračovania Black and White 2 (máj) sa pokúsi všetky chyby svojho predchodcu odstrániť a bude sa sústrediť len na stratégiu a veci, ktoré boli v jednotke zaujímavé. Druhým počinom je stratégia, v ktorej máte za úlohu natáčať filmy – The Movies (jún). Zaujímavá myšlienka, počkáme si na to ako to dopadne. Kto ešte nemá dosť Pána prsteňov po všetkých tých filmoch, hrách a marketingových kampaniach, môže sa tešiť na stratégiu Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth (december), ktorá je vo vývoji v bývalých štúdiách Westwood, teda u autorov super série Command & Conquer. Zakrádacie akcie a slovenská tvorba
V koži nájomného vraha sa už po tretíkrát ocitnete v plíživej akcii Hitman 3: Contracts (apríl), ktorá nás novým príbehom a grafickým enginom tak skoro od monitorov nepustí. Náhle oznámenie hry začiatkom tohto roka prekvapilo, o to viac však potešil už jarný dátum vydania. Ďalšou zakrádaciou akciou a opäť pokračovaním (aj keď neplnohodnotným) je Splinter Cell: Pandora Tomorrow (marec) od Ubisoftu. Kto videl videoukážky, určite už je celý uslintaný, aby mohol položiť svoje pracky na tento titul. Na vlasteneckú strunu nám zahraje najnovší titul od slovenského Cauldronu, ktorý spoločnosť po Chaserovi dokončuje v týchto dňoch. Samozrejme, hovoríme o Conan: Dark Axe (marec), multiplatformovej akcii (vyjde na všetky konzoly a PC) z tretieho pohľadu zasadenú do sveta mýtov a legiend slávneho barbara Conana. A na záver menší guláš – reálny život, Diablo-killer, zvodná Lula a rímske boje
The Sims 2 (február) sme museli spomenúť už len z princípu. Simulácia života je výhodným artiklom a všetko sa to odzrkadľuje na úspešnosti Simsov a jeho datadiskov. Druhý diel prinesie 3D grafiku a hlavne starnutie postavičiek, čo si zaslúži určite viac ako vlažný potlesk a prekvapený pohľad puberťáka nad poodhaleným ženským stehnom. Diablo 2 už má pár rôčkov, tretí diel v nedohľadne a preto skáčeme od radosti nad pripravovaným Sacred (február), ktoré nám určite trpké čakanie na tretieho ďáblika určite skráti – má všetko, čo klasický akčný klikfest má obsahovať. Lula 3D (marec) zaujme určite minimálne erotickým nádychom... ehm, veď kto videl trailer, určite sa mu očká žiaria a konečne nemusí nosiť tričko s nápisom Janka a Danka sú naj. Nakoniec som si nechal pripravovanú stratégiu Rome: Total War (september). Ak má byť stratégia reálna, tak nech je – boje mnohopočetných armád na veľkých priestranstvách, ale i v mestách (stačí si spomenúť na druhú časť Pána Prsteňov a ste určite v obraze) a prekrásna grafika. A to by mohlo byť na tento rok aj všetko. Určite sa dočkáme ďalších zaujímavých hier, ktoré nás prekvapia milo (ale aj nemilo), jedno je však jasné, počet kvalitných hier, ktoré sa nám v tento rok urodia, určite nebude nízky. Už sa teším na každú z vyššie spomínaných hier, dúfam, že aj vy a pomohli sme vám aspoň tak trošku zorientovať sa v tej obrovskej spleti hier.
Ak budete mať nejaké pripomienky, stačí ich adresovať do našej diskusie, ktorá bude dúfam rovnako živá ako minulý rok. Tak novoročný prípitok môže znieť: na výborné hry. Na zdravie!