Bratislava 23. januára (TASR) - Telekomunikačná spoločnosť eTel Slovensko nie je spokojná s postupom Telekomunikačného úradu SR (TÚ) vo veci podnetu, ktorý podala v októbri minulého roku. Spoločnosť žiadala prešetriť postup Slovak Telecom (ST) pri poskytovaní služby ST DSL. TASR o tom informovala za eTel Slovensko Petra Masárová.
ST podmieňuje inštaláciu produktu ST DSL s užívaním volacieho programu so svojho portfólia. Podľa operátorov eTel, Dial Telecom a GTS Slovakia tak porušil zákon, ktorý zakazuje viazanie poskytovania určitej služby s inou, pokiaľ tie nie sú napríklad prevádzkovo, či technicky prepojené.
TÚ je podľa zákona povinný do 60 dní odo dňa doručenia podnetu informovať podávateľa o ďalšom postupe. eTel však do dnes nedostal od úradu žiadne vyrozumenie.
Hovorca TÚ Roman Vavro pre TASR uviedol, že úrad koná v súlade zo zákonom. "V tejto veci totiž začal vlastné konanie a nie z podnetu spomínaných troch spoločností. Jediným účastníkom konania je tak iba spoločnosť Slovak Telecom a preto úrad nemal povinnosť eTel informovať o priebehu konania," povedal Vavro. Dodal, že úrad ešte v decembri oznámil Telecomu predĺženie lehoty na vydanie rozhodnutia do 12. februára 2004.