* Použite presný predmet (nadpis) e-mailu. Príklady najhorších predmetov: Žiadosť, Informácia, Ahoj, vaše meno alebo meno prijímateľa. Správne predmety: Prosba - stráženie detí, Žiadosť o informáciu - civilná služba, Na vedomie - výkaz predaja za august.
* Nerozposielajte jeden e-mail viacerým ľuďom naraz - všetci sa spoľahnú, že sa ním budú zaoberať tí ostatní. Ak už to musíte urobiť, dajte si prácu a rozošlite e-mail viackrát, vždy len jednému adresátovi (ak príjemcovia nemusia o sebe navzájom vedieť).
* Oslovte adresáta menom, tak bude hneď vedieť, že e-mail nebol rozposlaný hromadne na viac adries.
* Uveďte podstatu e-mailu v prvých dvoch vetách.
* Prvým kritériom, podľa ktorého každý inštinktívne triedi poštu, je meno odosielateľa. Ubezpečte sa, že váš poštový program namiesto neho neuvádza napríklad celú e-mailovú adresu. (Preverte si to zaslaním e-mailu na vlastnú adresu.) Ak často píšete cudzím ľuďom, môžete okrem mena uviesť v tejto kolónke aj názov firmy, ak môže byť príjemcom známejší.
* Dobrým trikom je uviesť myšlienku, na ktorú chcete upriamiť pozornosť, v P.S. - to si totiž zaručene každý prečíta. (tb)