Štokholm 19. januára (TASR) - Švédsko-japonský producent mobilných telefónov Sony Ericsson dosiahol v 4. štvrťroku nárast tržieb aj zisku. Čistý zisk dosiahol 43 miliónov eur, pričom v porovnateľnom období 2002 firma vykázala stratu 69 miliónov eur. Tržby medziročne vzrástli o 16,1 % na 1,44 miliardy eur (vyše 58 miliárd SKK).
Počet dodaných mobilných telefónov Sony Ericsson vzrástol v sledovanom období medziročne o 13 % na 8 miliónov, pričom trhový podiel spoločnosti ostal podľa jeho hovorcu Petra Bodora nezmenený tesne pod 6 %.
Počet predaných výrobkov vníma viacero analytikov ako sklamanie, nakoľko očakávali vzhľadom na silnejúci dopyt priaznivejšie výsledky. Toto sklamanie má podľa nich na svedomí nedostatok komponentov typu farebných obrazoviek alebo zabudovaných minifotoaparátov. Najväčší producent mobilných telefónov na svete totiž predal v 4. štvrťroku o 20 % viac týchto výrobkov.
Na rozdiel od samotnej spoločnosti uvádzajú analytici tiež pokles jej trhového podielu zo 6 % na 5,3 %. Aby Sony Ericsson znovu dosiahol predošlý podiel, potreboval by širšiu ponuku výrobkov a väčšie geografické pokrytie. Rok 2004 prinesie švédsko-japonskej firme väčší tlak, nakoľko najväčší rivali ako Nokia a Motorola chystajú na trh uviesť množstvo nových produktov. Nezaostáva ani nemecký Siemens a ázijskí producenti ako Samsung a LG Electronics.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 EUR = 40,786 SKK)