Bratislava 23. decembra (TASR) - Medzinárodná holandská spoločnosť chello broadband n.v., prevádzkovateľ služby chello v desiatich európskych krajinách, spustila v piatok do prevádzky nový antispamový filtračný systém. Reaguje tak na prudko sa zvyšujúce množstvo nevyžiadanej pošty, ktorú dostávajú zákazníci služby chello. Už prvý deň systém zablokoval 7 miliónov nevyžiadaných emailov. TASR o tom informoval za prevádzkovateľa chello v SR, spoločnosť UPC Slovensko, Jaroslav Kolár.
Systém funguje na princípe, že ak paneurópsky systém chello dostane email z IP adresy, ktorá je na čiernej listine, antispamový filter emailovú adresu zablokuje a odosielateľovi zašle oznam o chybnej správe. Čiernu listinu chello prevádzkuje spamcop.net a je zostavená na základe sťažností na nevyžiadanú poštu, ktorú dostáva od viacerých internetových providerov a používateľov z celého sveta. V prípade, že spamcop.net identifikuje zdroj nevyžiadanej pošty, jeho IP adresu pridá na čiernu listinu. Z čierneho zoznamu túto IP adresu odstráni 48 hodín potom, ako prijme poslednú sťažnosť na odosielateľa.
Nový systém počas prvého dňa prevádzky zablokoval okolo 7 miliónov nevyžiadaných emailov, čo predstavuje vyše 50 % celkového množstva zaslanej pošty v emailovom systéme chello. Ak sa samotný používateľ chello vyskytne na čiernej listine, antispamový systém zablokuje aj ním odoslanú poštu. Dôvodom tohto opatrenia je, že užívateľov počítač by mohol byť zneužitý na posielanie spamu aj bez jeho vedomia. Takéto riziko by malo odstrániť inštalovanie antivírusového programu.
Službu vysokorýchlostného internetu chello na slovenskom trhu poskytuje spoločnosť UPC Slovensko.