tak podpisom uzavrel šesťročnú snahu obmedziť nevyžiadané komerčné ponuky, ktoré svojím množstvom ohrozujú fungovanie celého e-mailového systému.
Experti tvrdia, že zákon okamžite nezastaví rozposielanie neželanej elektronickej reklamnej pošty, ktorá v súčasnosti tvorí viac než polovicu všetkých e-mailov. Skeptici hovoria, že dokonca môže viesť aj k zvýšeniu zasielania nevyžiadanej pošty, pretože podľa zákona ju môžu posielať všetci, ktorí sa identifikujú a rešpektujú prípadnú žiadosť zákazníka, aby e-maily prestali posielať. "Zákon pomôže riešiť narastajúce problémy so spamom tým, že stanovuje rámec technologických, administratívnych a kriminálnych nástrojov a zákazníkom poskytuje možnosť nevyžiadanú poštu odmietnuť," informoval hovorca Bieleho domu Scott McClellan.
EÚ prijala koncom októbra podobnú smernicu, ktorá zavádza v rámci celej únie "zákaz rozosielania nevyžiadanej pošty (spam)". V EÚ je tak povolené zasielať reklamné emaily zákazníkom len na základe predchádzajúceho súhlasu a vo výnimočných prípadoch. Zákaz sa okrem elektronickej pošty týka aj zasielania reklamných SMS správ.