Deus Ex: Invisible War - prvé dojmy z plnej verzie

Pokračovanie 30-násobnej hry roka 2000, Deus Ex, bolo očakávané so zaslúženým napätím miliónmi hráčov po celom svete. Podarí sa však, viac na konzoli zameranej, dvojke prekonať svojho geniálneho predchodcu? Naznačia vám naše prvé dojmy.

Spoločnosť Ion Storm založili bývalí zamestnanci id Software John Romero a Tom Hall, ktorí prejavili svoj talent pre game dizajn napríklad v matke všetkých FPS Doom. Do prvého titulu spoločnosti boli vkladané obrovské nádeje. Navyše, neskromné vyhlásenia Romera bičovali očakávania hráčov na maximum. Niečo však začalo škrípať a kvôli permanentným prieťahom pri vývoji hry sa Daikatana stala azda najdrahšou počítačovou hrou v histórii. Po tomto ťažkom pôrode nasledovala pre tvorcov i verejnosť veľmi studená sprcha. Nemoderný game dizajn, priemerná grafika a nezvládnuté úrovne v prvej tretine hry sú menovatele, ktoré sa podpísali pod jej totálny neúspech. Meno Ion Storm sa odvtedy stalo prekliatym.

Vo všeobecnom ošiali pľuvania na Daikatanu sa ďalším titulom tejto firmy napriek ich nesporným kvalitám už nepodarilo získať hráčsku dôveru (prípad 30-násobnej Hry roku 2000 - Deus Ex) či dostatok pozornosti novinárov (prípad Anachronox, jedného z najlepších RPG, aké som mal možnosť hrať). Početné faux-pas spôsobili odchod zakladateľov firmy a v Ion Storme nakoniec ostalo len jedno meno: Warren Spector. Otec spomínanej Hry roku prisľúbil druhý diel svojho epického výtvoru a svoje slovo dodržal. Pod distribučnými krídlami skomierajúceho Eidosu sa mnohým z nás pod stromčekom ocitne horúci Deus Ex: Invisible War. Podarí sa ním Ion Stormu očistiť konečne svoju reputáciu? Definitívny verdikt bude známy až po dôkladnom otestovaní našimi redaktormi. Zatiaľ vám prinášame horúce dojmy z prvých minút hry. Pred nimi však malá repríza.

Unikátnosť prvého Deus Ex spočívala v obrovskej slobode výberu, ktorú hráčovi hra poskytovala. K úspešnému koncu (ak si dobre spomínam, boli tri!) viedlo množstvo ciest a záviselo len na hráčovom svedomí, či si vybral cestu násilia alebo nenápadnosti, ktorým smerom rozvíjal schopnosti hlavnej postavy a aké rozhodnutia počas hry spravil - každá akcia mala dôsledky na ďalší postup. Ako funguje dokonalá symbióza prepracovaného sci-fi príbehu, prvkov RPG, akcie, stealth postupu a adventúry sa môžete napokon presvedčiť aj sami: prvý diel Deus Ex sa nedávno opätovne ocitol v obchodoch za veľmi priaznivú cenu.

Technologický pokrok a posledné dizajnové trendy sa na novom Deus Ex: Invisible War prejavujú naplno vo všetkých zmysloch slova. Kombo enginov Unreal a Havok, na ktorých je Invisible War postavený, nadchne hrou svetla a tieňa, detailnými postavami, ako aj realistickými fyzikálnymi vlastnosťami objektov. Akosi sa však zabudlo na optimalizáciu - majiteľov silných procesorov (rozumej nad 2 GHz) a grafických kariet (GeForce FX5800 a porovnateľné) prekvapí, že i v rozlíšení 800x600 dochádza pri plných detailoch k výrazným prepadom snímkov za sekundu. Hra má tiež problémy s pamätaním si nastavení - tie však nie sú poslednou vecou, ktorá ušla oku betatesterov. Užívateľské prostredie v porovnaní s prvým dielom zažilo skôr krok vzad. Asi má budiť dojem pohľadu cez oko bytosti s nanotechnologickými modifikáciami, pripomína však skôr kokpit rakety z Descentu a pomerne výrazne prekáža vo výhľade. Trochu nezmyselne pôsobia aj gigantické titulky počas dialógov, ktoré bijú do očí i slabšie vidiacim jedincom.

Technická stránka a interface je ale len jedna strana mince. Druhou je príbeh a sama hrateľnosť. Dej sa odohráva 20 rokov po udalostiach z prvého dielu, hlavnou postavou tentokrát nie je J.C. Denton, ale Alex D. (možno si vybrať či Alex bude muž alebo žena). Štýl rozprávania je tentokrát nie nepodobný Half-Life: Alex sa hneď v úvode dostane do víru dramatických udalostí, popri ktorých sa spolu s hráčom učí využívať svoje schopnosti. Alex má podobne ako J.C. Denton telo prešpikované kontajnermi na implantáty, pri ktorých srdce RPG fanúšika zaplesá. Samotný systém upgradovania implantátov, používania predmetov, organizovania objektov v inventári, ale aj možnosť prehrabávania sa tonami dokumentov posúvajúcich príbeh boli zjednodušené, či obmedzené. Jedná sa pravdepodobne o daň trendu prispôsobovať hru konzoliam - v ranej fáze hry je však ešte skoro na závery, či sa jedná o prínos alebo negatívnu vlastnosť.

Z prvých dojmov Invisible War pôsobí veľmi dobre - príbeh je od začiatku strhujúci, herné prostredie atraktívne a kľúčové vlastnosti prvého dielu zatiaľ vyzerajú byť zachované. Deus Ex preto určite stojí za zahranie si - okúste minimálne demoverziu. Napriek tomu si však neodpustím malú subjektívnu poznámku, že kvôli niektorým sporným "vylepšeniam" druhého dielu ostane v mojom súkromnom rebríčku kvalita prvého dielu neprekonaná.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa parlamentné voľby konali v júli, zvíťazil by Smer so ziskom 26,4 percent.

SVET

Sprav koncert, dáš mi polovicu. Zomrela vdova po Sinatrovi

Barbara Sinatrová nebola len manželkou speváka.

PRIMÁR

Pozrite si rebríček najlepších pôrodníc za rok 2016

Najlepšie pôrodnice sú v Trenčíne, Martine a Bratislave.

DOMOV

Fico z rezervy doprial hokeju aj obci, v ktorej vyrastal

Premiér opäť prispel aj Starej Bystrici, kde je starostom poslanec Smeru.

Neprehliadnite tiež

Hackeri vybrali na výpalnom za ransomware viac ako 25 miliónov dolárov

Spoľahlivosť hackerov presvedčila obete o tom, že za odšifrovanie dát sa zaplatiť vyplatí.

Facebook chystá vlastný múdry reproduktor s veľkým displejom

Veľký dotykový displej môže osloviť tých, ktorí sa nechcú rozprávať s mŕtvym strojom.

OBJEKTÍV

Potápač zachytil veľrybu, ako celá vyskočila z vody

Jedince vráskavca dlhoplutvého vážia 25 až 30 ton, obzvlásť veľké môžu vážiť aj 40 ton.

Adobe definitívne pochová Flash, oznámilo termín

Zastaraná technológia sa definitívne odoberie do múzeí. Flash už nebude nik záplatovať.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 5 871
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 230
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 704
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 924
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 679
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 190
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 033
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 986
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 004
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 884