Broken Sword: The Sleeping Dragon – prvé dojmy z plnej verzie

Moja súkromne najočakávanejšia hra tejto zimy sa mi včera roztočila v CD mechanike. Tretie pokračovanie kultových adventúr Broken Sword, s podtitulom The Sleeping Dragon, je konečne tu a my môžeme uhasiť vašu zvedavosť – zostáva trojka klasickou adventúro

u alebo ju ničia „moderné“ akčné prvky?

Na zásadnú otázku dostanete odpoveď už po niekoľkých minutách hry, keď pochopíte základné ovládanie hry. Ja vám ju však prezradím, až keď sa prehryziete cez jeden-dva odstavce. Najprv si predsa musíme povedať niečo o príbehu, nie?

Hlavnými hrdinami hry sa opäť stáva známe duo, američan George Stobbart, patentový úradník a krásna francúzska novinárka Nicole Collard. Po minulé dobrodružstvá ste mali možnosť hrať väčšinou za Georga, v dvojke sa k slovu občas dostala aj Nicole. Ale až v The Sleeping Dragon sa plnohodnotými hrdinami stávajú obaja. Z toho čo som mal možnosť hrať, ovládate obidve postavy rovnakým dielom. Zaujímavé je, že príbeh sa začína odvíjať pre každého z nich samostatne na opačnom konci planéty, v zdanlivo úplne odlišných situáciách. George sa vydáva do afrického Konga za vedcom, ktorý vraj objavil perpeetum mobile, stroj bez potreby energetického zdroja. Ako to už býva u Georga zvykom, vedca nájde s prestrelenou dušou na jazyku. Kým ho však duša opustí úplne, stihne Georgovi povedať, že osud sveta je vo veľkom nebezpečí... Nico v Paríži zažíva podobnú situáciu, keď ide na rutinné interview s neznámym mladým hackerom. Na jej prekvapenie, tesne predtým než zaklope na hackerove dvere, začuje výstrely... Príbeh začína vo veľkom štýle, dúfajme, že tak bude aj pokračovať.

Každú líniu príbehu odohrávate samostatne, aby ste sa v hre neskôr opäť stretli. Príbeh je napínavý hneď od začiatku, ako sa na riadny Broken Sword patrí, a ja sám som veľmi zvedavý, ako si títo dvaja k sebe nájdu cestu. Jediné čo viem je, že v príbehu sa opäť jedná o sektu neo-templárov, ktorých sa vám v jednotke asi nepodarilo tak úspešne zničiť, ako ste si mysleli.

Nechcem vás pridlho napínať, povedzme si, ako to vyzerá v samotnej hre. Hneď po prvých minútach vám bude jasné, že vaše obavy z prílišnej akčnosti hry sú neopodstatnené. Áno, je to tak, aj The Sleeping Dragon je adventúra ako remeň (Uff! Až sem počujem ten výdych.) Lenže s kompletne prekopaným systémom ovládania. Zabudnite na myšky a iné hlodavce, k slovu sa dostáva stará známa klávesnica alebo ešte lepšie gamepad. Vidíte dobre, žiadne halucinácie sa nekonajú. Hra bola vyvíjaná na PS2 a Xbox, čomu je prispôsobené aj ovládanie. Pohyb postáv teda ovládate pomocou smerových šípiek, respektíve gamepadom. Našťastie všetky „akčné“ scény a klasické adventúrne aktivity postáv nájdete schované v menu v pravom dolnom rohu obrazovky. Keď musíte potlačiť nejakú krabicu, preskočiť plot alebo prerúčkovať po rímse, aktivujete správnu funkciu z menu. Nič také ako tombraiderovské preskakovanie a posúvanie bední sa nekoná. Po vybraní aktivity reprezentovanej ikonkou v menu, George alebo Nico urobia akciu automaticky.

Na lepšiu predstavu nového systému uvediem príklad. Keď George núdzovo pristane (havaruje) v džungli a zostane trčať na vysokom brale, musí preskákať do jaskyne svojho vedca. Urobí to tak, že podíde na kraj plošiny a v menu sa mu zobrazí ikonka skoku. Po jej stlačení sám urobí bezpečný skok na druhú stranu. Niektoré akcie sú časovo ohraničené a pokiaľ nestihnete včas zareagovať, zomriete. Ďalším exemplárnym príkladom je Nico, ktorej sa podarí dostať do bytu - teraz už mŕtveho – hackera, ale vrah je stále namieste. S revolverom pár centimetrov od tváre má len pár sekúnd na správnu reakciu – stlačiť tlačítko akcie, aby novinárka schytila panvicu a odvrátila tak smrteľný výstrel. Ovládanie hry jasne potvrdilo smer, ktorým sa Revolution vydali. Pridali do hry akciu, ale tak dobre, že vôbec neruší v typicky adventúrnych činnostiach akými sú používanie predmetov a rozhovory s postavami. Naopak hru zjednodušuje a pridáva nové možnosti hádaniek.

Jediné vec čo ma zamrzela, keď som dostal do prstov ovládanie, bola grafika. Nemôžem povedať, že je zlá, to vôbec nie. Udržuje si svojský štýl a detailnosť Broken Sword hier napriek prechodu 3D. Problém vidím skôr v engine hry, ktorý nedokáže vykresliť grafiku tak, akoby súčasné PC hry vyzerať mali. Postavy a prostredie sú niekedy až príliš zubaté a efektíky nedokonalé. Je to daň za prioritný vývoj pre herné konzoly, ktoré už dávno s efektami nestačia na dnešné "železo" v PC. Viem si predstaviť, že na PS2 bude hra grafický skvost, ale nie na PC.

Prvé dojmy z hry sú teda viac než pozitívne napriek nedokonalej grafike. Tá však nie je všetko a dobrá adventúra potrebuje omnoho viac ako len špičkový 3D engine. Záverečný verdikt vynesieme až vtedy, keď budeme vedieť kvalifikovane odpovedať na všetky ostatné aspekty, akými sú príbeh, obtiažnosť hry (vyzerá byť dosť nízka) a hádanky. Otázkou stále zostáva, podarí sa spoločnosti Revolution revolúcia v mŕtvom žánri adventúr? Uvidíme.

P.S. Nemôžem si pomôcť, ale nedokážem zaprieť svoje mužské hormóny a nepoznamenať, aká je Nico kočka. Ak by ste také „niečo“ stretli na ulici v reále, určite sa za ňou obrátite. 3D kabátik jej jednoducho extrémne pomohol... ;)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko riadi stranu ako autokrat, hovorí bývalý okresný predseda SNS

Bývalý okresný predseda SNS Patrik Zvonár vystúpil z SNS potom, ako ho vedenie strany odvolalo bez udania dôvodu.

SVET

Zomrel spevák skupiny Linkin Park, spáchal samovraždu

Chester Bennington sa zrejme obesil vo svojom dome.

KOMENTÁRE

Susedia ich nechcú. Ani vtedy, keď sú to poriadni ľudia

Odťahujú sa od nich. Stále začínajú odznova.

Neprehliadnite tiež

Návod, ako môžete pozorovať Medzinárodnú vesmírnu stanicu zo Slovenska

Medzinárodná vesmírna stanica môže pripomínať hviezdy. Ľahko ju však odlíšite.

Páči sa mu, keď stromy umierajú. Fúzač alpský do nich kladie vajíčka

Vytínanie lesov ho teda neohrozuje. Ďalšie priemyselné spracovanie dreva už áno.

Test: Vyskúšali sme Nokie s Androidom, zaujmú hlavne cenou

Znovuzrodená značka začína opatrne, modely Nokia 3 a 5 patria do rúk menej náročným.

Google ponúkne v mobilnom vyhľadávači obsah, zahrá sa na Facebook

Ak si chcete čosi prečítať, nemusíte hľadať. Google sa pozrie do histórie vašich záujmov.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 298
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 346
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 038
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 995
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 477
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 182
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 667
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 246
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 015
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 947