Bratislava 21. septembra (TASR) - Americký elektronický obchod v dôsledku minulotýždňového útoku na USA zaznamenal od 11. do 16. septembra pokles o 35 % oproti týždňu pred tragédiou. Celkovo tak dosiahol hodnotu 546 miliónov USD. Informoval o tom denník Wall Street Journal.
Podľa výskumu spoločnosti ComScore bol najviac útokmi ovplyvnený predaj cestovných kancelárií, ktorý poklesol o 55 % na 144 miliónov USD.
Najmenej sa obchodovalo online 11. a 12. septembra, keď oproti utorku a strede predchádzajúceho týždňa predaj poklesol o 47 %. Prepad sa zastavil vo štvrtok, keď celkový predaj predstavoval 124 miliónov USD, čo bolo o 39 miliónov viac ako deň predtým.
Spomínaný výskum zahŕňal najdôležitejšie internetové predajne v USA. Neobsahuje však údaje z aukčných webstránok ako napríklad eBay.
Analytici ComScore zároveň zistili, že charitatívne stránky od 11. do 16. septembra vyzbierali celkom 30 miliónov USD. Z toho asi 10 % darovali ľudia mimo územia Spojených štátov. Najväčší diel (70 %) z uvedených prostriedkov získal Červený kríž.
(1 USD = 47,241 SKK)