Väčšina digitálnych videorekordérov totiž umožňuje jednoduché preskakovanie všetkých reklám a niektoré majú na to dokonca špeciálne tlačidlo na diaľkovom ovládači.
Digitálne videorekordéry prepojené s televíznym prijímačom totiž na rozdiel od bežných kazetových ukladajú nahrávané programy na pevný disk a umožňujú zastaviť prehrávanie aktuálne vysielaného programu a neskôr pokračovať v jeho sledovaní. Program sa medzitým ukladá do pamäte a pri opätovnom spustení sa môžu reklamy automaticky vynechávať.
Koniec televíznych reklám však podľa Yankee Group určite nepríde skôr ako v roku 2005, keď bude mať v USA digitálny videorekordér približne 10 miliónov domácností. V roku 2007 bude možnosťou preskakovať reklamy podľa odhadov vybavená pätina amerických domácností. Pre reklamný priemysel to bude predstavovať stratu 5,5 miliardy dolárov, alebo 11 percent ich televízneho rozpočtu. Riešením bude podľa Yankee Group prechod na skrytú reklamu, umiestnenie produktov priamo do televíznych programov alebo ich sponzorovanie. Postupne bude tiež možné využívať možnosti reklamy priamo vo vysielaní interaktívnej televízie, aby si mohli diváci reklamné informácie vyvolať kedykoľvek počas programu.
V súčasnosti vlastnia digitálne videoprehrávače dve percentá amerických a britských domácností, v Nemecku či Francúzsku je to jedno percento.
(tb)