SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Koniec televíznych reklám?

Nahrádzanie bežných videorekordérov ich digitálnymi potomkami môže mať nečakaný dosah na celý reklamný priemysel a spôsobiť dokonca zánik televíznej reklamy, varujú analytici Yankee Group.

Väčšina digitálnych videorekordérov totiž umožňuje jednoduché preskakovanie všetkých reklám a niektoré majú na to dokonca špeciálne tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Digitálne videorekordéry prepojené s televíznym prijímačom totiž na rozdiel od bežných kazetových ukladajú nahrávané programy na pevný disk a umožňujú zastaviť prehrávanie aktuálne vysielaného programu a neskôr pokračovať v jeho sledovaní. Program sa medzitým ukladá do pamäte a pri opätovnom spustení sa môžu reklamy automaticky vynechávať.

Skryť Vypnúť reklamu

Koniec televíznych reklám však podľa Yankee Group určite nepríde skôr ako v roku 2005, keď bude mať v USA digitálny videorekordér približne 10 miliónov domácností. V roku 2007 bude možnosťou preskakovať reklamy podľa odhadov vybavená pätina amerických domácností. Pre reklamný priemysel to bude predstavovať stratu 5,5 miliardy dolárov, alebo 11 percent ich televízneho rozpočtu. Riešením bude podľa Yankee Group prechod na skrytú reklamu, umiestnenie produktov priamo do televíznych programov alebo ich sponzorovanie. Postupne bude tiež možné využívať možnosti reklamy priamo vo vysielaní interaktívnej televízie, aby si mohli diváci reklamné informácie vyvolať kedykoľvek počas programu.

V súčasnosti vlastnia digitálne videoprehrávače dve percentá amerických a britských domácností, v Nemecku či Francúzsku je to jedno percento.

Skryť Vypnúť reklamu

(tb)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Apple pravdepodobne pracuje na vlastnom vyhľadávači

Komentovaný prehľad technologických správ.

Podcast Klik
Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 234
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 149
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 810
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 023
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 857
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 372
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 544
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 132
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 690