SME

Koniec televíznych reklám?

Nahrádzanie bežných videorekordérov ich digitálnymi potomkami môže mať nečakaný dosah na celý reklamný priemysel a spôsobiť dokonca zánik televíznej reklamy, varujú analytici Yankee Group.

Väčšina digitálnych videorekordérov totiž umožňuje jednoduché preskakovanie všetkých reklám a niektoré majú na to dokonca špeciálne tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Digitálne videorekordéry prepojené s televíznym prijímačom totiž na rozdiel od bežných kazetových ukladajú nahrávané programy na pevný disk a umožňujú zastaviť prehrávanie aktuálne vysielaného programu a neskôr pokračovať v jeho sledovaní. Program sa medzitým ukladá do pamäte a pri opätovnom spustení sa môžu reklamy automaticky vynechávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koniec televíznych reklám však podľa Yankee Group určite nepríde skôr ako v roku 2005, keď bude mať v USA digitálny videorekordér približne 10 miliónov domácností. V roku 2007 bude možnosťou preskakovať reklamy podľa odhadov vybavená pätina amerických domácností. Pre reklamný priemysel to bude predstavovať stratu 5,5 miliardy dolárov, alebo 11 percent ich televízneho rozpočtu. Riešením bude podľa Yankee Group prechod na skrytú reklamu, umiestnenie produktov priamo do televíznych programov alebo ich sponzorovanie. Postupne bude tiež možné využívať možnosti reklamy priamo vo vysielaní interaktívnej televízie, aby si mohli diváci reklamné informácie vyvolať kedykoľvek počas programu.

V súčasnosti vlastnia digitálne videoprehrávače dve percentá amerických a britských domácností, v Nemecku či Francúzsku je to jedno percento.

SkryťVypnúť reklamu

(tb)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Týždenný podcast o novinkách z vedy.


a 3 ďalší
Ilustračné foto.

Umelcov otrávil trend štartovacích balíčkov.


10

Po príchode Muska polovica používateľov obmedzila používanie siete X.


8

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  5. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  6. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  7. Takto chutí zlato
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 952
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 953
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 125
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 3 865
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 709
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 553
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 271
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 205
SkryťZatvoriť reklamu