SME

Koniec televíznych reklám?

Nahrádzanie bežných videorekordérov ich digitálnymi potomkami môže mať nečakaný dosah na celý reklamný priemysel a spôsobiť dokonca zánik televíznej reklamy, varujú analytici Yankee Group.

Väčšina digitálnych videorekordérov totiž umožňuje jednoduché preskakovanie všetkých reklám a niektoré majú na to dokonca špeciálne tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Digitálne videorekordéry prepojené s televíznym prijímačom totiž na rozdiel od bežných kazetových ukladajú nahrávané programy na pevný disk a umožňujú zastaviť prehrávanie aktuálne vysielaného programu a neskôr pokračovať v jeho sledovaní. Program sa medzitým ukladá do pamäte a pri opätovnom spustení sa môžu reklamy automaticky vynechávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koniec televíznych reklám však podľa Yankee Group určite nepríde skôr ako v roku 2005, keď bude mať v USA digitálny videorekordér približne 10 miliónov domácností. V roku 2007 bude možnosťou preskakovať reklamy podľa odhadov vybavená pätina amerických domácností. Pre reklamný priemysel to bude predstavovať stratu 5,5 miliardy dolárov, alebo 11 percent ich televízneho rozpočtu. Riešením bude podľa Yankee Group prechod na skrytú reklamu, umiestnenie produktov priamo do televíznych programov alebo ich sponzorovanie. Postupne bude tiež možné využívať možnosti reklamy priamo vo vysielaní interaktívnej televízie, aby si mohli diváci reklamné informácie vyvolať kedykoľvek počas programu.

V súčasnosti vlastnia digitálne videoprehrávače dve percentá amerických a britských domácností, v Nemecku či Francúzsku je to jedno percento.

SkryťVypnúť reklamu

(tb)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 1
Asteroid 2024 YR4 zachytený Webbovým teleskopom.

Objekt je doteraz najmenší, aký Webbov teleskop zameral.


TASR 1
Ilustračná snímka.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


2
Misia Fram2 je pomenovaná po nórskej prieskumnej lodi.

Kapsula za pomoci padákov dosadla do vôd Tichého oceánu.


TASR

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 368
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 562
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 146
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 265
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 128
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťZatvoriť reklamu