SME

Koniec televíznych reklám?

Nahrádzanie bežných videorekordérov ich digitálnymi potomkami môže mať nečakaný dosah na celý reklamný priemysel a spôsobiť dokonca zánik televíznej reklamy, varujú analytici Yankee Group.

Väčšina digitálnych videorekordérov totiž umožňuje jednoduché preskakovanie všetkých reklám a niektoré majú na to dokonca špeciálne tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Digitálne videorekordéry prepojené s televíznym prijímačom totiž na rozdiel od bežných kazetových ukladajú nahrávané programy na pevný disk a umožňujú zastaviť prehrávanie aktuálne vysielaného programu a neskôr pokračovať v jeho sledovaní. Program sa medzitým ukladá do pamäte a pri opätovnom spustení sa môžu reklamy automaticky vynechávať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koniec televíznych reklám však podľa Yankee Group určite nepríde skôr ako v roku 2005, keď bude mať v USA digitálny videorekordér približne 10 miliónov domácností. V roku 2007 bude možnosťou preskakovať reklamy podľa odhadov vybavená pätina amerických domácností. Pre reklamný priemysel to bude predstavovať stratu 5,5 miliardy dolárov, alebo 11 percent ich televízneho rozpočtu. Riešením bude podľa Yankee Group prechod na skrytú reklamu, umiestnenie produktov priamo do televíznych programov alebo ich sponzorovanie. Postupne bude tiež možné využívať možnosti reklamy priamo vo vysielaní interaktívnej televízie, aby si mohli diváci reklamné informácie vyvolať kedykoľvek počas programu.

V súčasnosti vlastnia digitálne videoprehrávače dve percentá amerických a britských domácností, v Nemecku či Francúzsku je to jedno percento.

SkryťVypnúť reklamu

(tb)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 323
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 975
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 093
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 836
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 707
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 829
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 185
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 529
SkryťZatvoriť reklamu