Na neuhradenú faktúru ste upozornený v upomienke, ktorá vám príde spolu s ďalšou faktúrou, je na nej uvedený aj dátum splatnosti. Ak ani do tohto dňa nezaplatíte, ste upozornený esemeskou, že na ďalší deň vám budú vypnuté niektoré služby a budete už môcť len prijímať hovory. Po ďalšom týždni môže byť váš telefón úplne odpojený, na čo budete opäť upozornený esemeskou.
Orange
Na nezaplatenú faktúru vás Orange najskôr upozorní esemeskou. Nasleduje písomná upomienka a po nej ďalšia SMS, v ktorej sa už dozviete konkrétny dátum, kedy vám operátor odpojí niektoré služby, pokiaľ napriek upozorneniu faktúra stále nebude uhradená. V prvom kroku vám bude znemožnené zo svojho mobilu volať a posielať SMS správy, stále však môžete prijímať hovory aj esemesky. Napokon dôjde k odpojeniu celého telefónu. Orange vás potom druhým listom upozorní na nutnosť uhradiť pohľadávku a poinformuje vás o možnosti znovupripojenia telefónneho čísla. Neskôr sa začnú účtovať úroky z omeškania platby a pohľadávka sa začne vymáhať, nakoniec až súdnou cestou. Pri odpájaní zákazníka sa prihliada aj na jeho platobnú disciplínu v minulosti.
Slovenské telekomunikácie
Účet za telekomunikačné služby má dátum splatnosti 14 dní odo dňa vystavenia. Ak ho nezaplatíte, dostanete písomnú upomienku, ktorá má dobu splatnosti 7 dní od jej prevzatia. Ak ani potom nezaplatíte, je pevná linka dočasne odpojená, až kým nezaplatíte dlžnú (fakturovanú) sumu peňazí. Na urýchlenie znovuzapojenia linky môžete doklad o úhrade odfaxovať na číslo 048/4564498(9). Za znovuzapojenie telefónnej linky fyzická osoba zaplatí 360 Sk a právnická 1080 Sk. Za vystavenie upomienky zákazník navyše zaplatíte v ďalšej faktúre sumu 36 Sk.