e-mailom medzi zamestnancami aby ich „odbremenilo“ od vysedávania pred počítačovou obrazovkou a čítania množstva pošty rozposielanej hromadne na mnoho adries súčasne, ktorá často nemá žiadnu súvislosť s ich pracovnou náplňou.
Úplný zákaz internej e-mailovej korešpondencie podľa hovorcu firmy ušetrí každému z 2500 zamestnancov najmenej tri hodiny času denne. Zamestnanci budú prijímať každé ráno len jeden hromadný e-mail od vedenia, inak dostali inštrukcie, aby všetky záležitosti vybavovali telefonicky alebo osobne. Zákazníci a partneri firmy však stále budú mať možnosť e-mail na komunikáciu so spoločnosťou používať.
„Nový príkaz ani nevyžaduje kontrolu, pretože vedúci pracovníci za nami už teraz prichádzajú a hovoria nám, aké oslobodzujúce je nemusieť sa už prehŕňať tisíckami irelevantných e-mailov denne,“ povedal hovorca firmy. „Keď sa raz dostanete do e-mailovej pasce, ste v nej navždy.“
Podľa šéfa firmy Johna Caudwella nebol problémom sám e-mail, ale jeho zneužívanie. „Je to veľmi efektívny nástroj, ak sa používa správne,“ povedal. „Verím, že e-mail je absolútnou rakovinou britských firiem, ale je to preto, lebo ho nepoužívame správne.“
(reuters, bbc)