Prieskum pod názvom GfK Koloseum 2003 sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 – 79 rokov metódou kvótneho výberu v rámci celej SR. Tento rok sa hodnotilo vnímanie značiek pôsobiacich na Slovensku v 58 kategóriách. To, ako sa jednotlivým značkám na Slovensku bude dariť naďalej, plánuje spoločnosť GfK Slovakia dokumentovať podobným prieskumom každoročne.
Metodika dopytovania
Prieskum sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov vo veku 15 – 79 rokov štandardnou metódou kvótneho výberu v rámci celej SR s kvótnymi znakmi kraj, veľkosť sídla, pohlavie, vek a vzdelanie. Prieskum bol založený na osobných rozhovoroch s vybranými ľuďmi z populácie SR, pri ktorých bola presne dodržaná metodika vzťahujúca sa na tento typ prieskumu. Prieskum celkovo hodnotil značky produktov, služieb alebo spoločností. Výber kategórií pritom pokrýva širokú škálu oblastí od finančného trhu, médií, techniky a spotrebnej elektroniky až po potraviny.
Ukážka značiek, ktoré považujú Slováci za najlepšie (vybrané kategórie)
Mobilné telefóny:
1. Nokia (56,6%)
2. Siemens (12,2%)
3. Motorola (5,1%)