
Recenzovanú hru zapožičal BRLOH, obchod s multimédiami a knihami.
Adresa: Heydukova ul. č. 4, 811 08 Bratislava 1, tel.: 07/529 25 592,
fax: 07/529 63 783, e-mail: brloh@brloh.sk. www.brloh.skBola raz jedna stolná hra menom BattleTech, ktorá zobrazovala svet budúcnosti, kde na rôznych planétach bojovali bohaté veľkorody o moc a slávu pomocou obrovských vražedných robotov - Mechov. Mechov existovalo veľké množstvo, od rýchlych prieskumných až po obrovských, pomalých, ale zato oveľa ničivejších oceľových beštií. Spolu s možnosťou detailne konfigurovať zbrane vzhľadom na ich váhu, kadenciu či vyžarované teplo. To vytváralo obrovské taktické možnosti a urobilo z BattleTechu kultovú stolnú hru. Samozrejme, výrobcovia počítačových hier si to nemohli nevšimnúť. Veľké úspechy žala séria MechWarrior, ktorá zobrazuje BattleTech z pohľadu vlastných očí MechWarriora - pilota Mechov, ale ani strategický MechCommander, nezostala bez odozvy. Nečudo, že vzniklo jeho pokračovanie.
MechCommander2 samozrejme vychádza zo stolnej predlohy. V každej z misií vediete skupinku Mechov do boja proti nepriateľskej, podstatne väčšej skupine, ktorú musíte vhodnou taktikou poraziť a popri tom sa snažíte dosiahnuť stanovené ciele. Tie sú veľmi rôznorodé, od ničenia nepriateľských inštalácií až po obranné a prieskumné úlohy, čo spolu s prepracovaným príbehom udrží vašu pozornosť pri hre veľmi dlho. Boje sa, samozrejme, neodohrávajú na ťahy ako v papierovej predlohe, ale prebiehajú v reálnom čase ako v každej inej RTS. Od konkurencie sa však MechCommander 2 odlišuje sústredením len na boj. Pred každou misiou si musíte zvoliť, aký typ Mechov s akou konfiguráciou zbraní vezmete so sebou (dôležitú rolu hrá najmä maximálny a minimálny dostrel zbraní), pretože ste obmedzení nielen nosnosťou jednotlivých robotov, ale aj celkovou kapacitou výsadkovej lode. Počas misie už nič neťažíte a nevyrábate, ale vhodnou stratégiou môžete získať nové technológie z obsadených budov alebo z poškodených Mechov nepriateľa, ktoré prišli o svojho pilota (tie môžete aj obsadiť vlastným pilotom). Podpory sa vám dostane vo forme opravárenských vozidiel, delostrelectva a podobne, ale len ak budete mať dosť „resource points“ získaných za úspešné plnenie cieľov misie.
Je chybou krásy, že sa autori snažili hru zjednodušiť, a tak okrem nižšej obtiažnosti obišli mnohé pevné pravidlá BattleTechu, čo sa nemusí páčiť jej ortodoxným fanúšikom. Grafická podoba hry je však excelentná. Prehľadné 3D zobrazenie bojiska, detailné modely a textúry sú spolu s výbornými efektmi zbraní vizitkou profesionálov. Slušná hudba sa dynamicky mení podľa diania na obrazovke a rovnako si spolu s kvalitnými zvukmi zaslúži pochvalu. Celkovo teda ide o dobre vyzerajúcu a veľmi zábavnú strategickú hru, ktorá možno urazí znalcov BattleTechu, ale ostatných jej hrateľnosť poteší.
MICHAL GARDIAN