Bratislava 5. septembra (TASR) - Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR) uznala ako opodstatnený podnet spoločnosti Orange Slovensko na prešetrenie kampane jej konkurenta EuroTelu, propagujúcej produkt "20+20Viac".
Druhý mobilný operátor podľa tohto podnetu využil "neúplnú, nekorektnú a neobjektívnu porovnávaciu reklamu", ktorou predstavuje produkt ako lepšiu alternatívu k službe Orange-u Paušál 30 mini. Malo teda ísť o klamlivú reklamu. V prípade telekomunikačných služieb nie je podľa Orange-u možné v takejto reklame použiť len porovnanie ceny a počtu voľných minút, resp. SMS, bez porovnania iných kritérií a podstatných náležitostí produktov.
Komisia však neuznala podnet súkromnej osoby v súvislosti s tou istou kampaňou, ktorý napadol viazanie produktu na odber akciového mobilného telefónu. Po prešetrení nebol uznaný ani ďalší podnet občana voči spoločnosti EuroTel v súvislosti s predvianočnou kampaňou na podporu predaja telefónnych súprav "Easy". Sťažovateľovi sa zdala byť nadhodnotená uvádzaná cena batoha, ktorý k sade dostávali zákazníci spoločnosti.
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie v oblasti reklamy. Arbitrážna komisia RPR na základe prijatých podnetov posudzuje možný rozpor reklamy s Etickými pravidlami reklamnej praxe platnými na území SR, čiže Kódexom.