Zákazníci môžu využiť služby CLIP, CLIR UC a D CLIR UC, známe z používania ISDN liniek a mobilných telefónov, ktoré zvýšia komfort telefonovania z pevnej analógovej linky. Ďalšími novinkami budú doplnková služba eBill (Účet za telekomunikačné služby cez internet) a Kontrola spotreby, ktorá bude poskytovaná v rámci služby Výpis odchádzajúcich volaní cez internet z telefónnej linky alebo prístupu ISDN.
Služba CLIP
Služba CLIP bude poskytovaná ako samostatná doplnková služba. Určená je pre celý zákaznícky segment, ktorý využíva analógové linky zapojené na digitálne ústredne. V súčasnosti zákazníci Slovenských telekomunikácií, a.s., využívajú túto službu pri linkách ISDN, kde je služba CLIP zriaďovaná automaticky pre každú linku.
Služba CLIP umožňuje volanému užívateľovi zistiť číslo volajúceho. Môže ju ovplyvňovať služba CLIR, ktorá potlačí zobrazenie čísla volajúceho. Zriadenie služby CLIP bude stáť 300,- Sk, pričom užívateľ nebude musieť platiť žiadny mesačný poplatok. Podmienkou využívania služby je koncové zariadenie (nie je súčasťou služby), ktoré musí podporovať prenos volajúceho čísla.
Akcia: Služba CLIP bude po jej uvedení na trh zriaďovaná za 1,-Sk do konca roka 2003 ak si zákazník na mieste predaja Slovenských telekomunikácií, a.s., kúpi niektorý z týchto telefónov: Siemens Euroset 2020 - šnúrový, Siemens Gigaset 200, Siemens Gigaset 4015, Panasonic KX-TCD705, Panasonic KX-TCD725
Služby CLIR UC a D CLIR UC
V prípade služby CLIR UC ide o jednorazové zamedzenie zobrazenia čísla volajúceho užívateľa s aktivovaním danej služby. Znamená to, že predradením *31* pred číslo volaného zabráni volajúci zobrazeniu a následnej identifikácii telefónneho čísla svojej prípojky (t.j. služba CLIR bude jednorazovo aktivovaná).
Naopak, pri službe D CLIR UC nebude číslo volajúceho za normálnych okolností (volajúci účastník uskutočňuje voľbu bez predraďovania čohokoľvek pred číslom volaného účastníka) zobrazené na koncovom zariadení volaného účastníka. Predradením # 31 * pred číslo volaného bude číslo volajúceho zobrazené na koncovom zariadení volaného účastníka (t.j. služba CLIR bude jednorázovo deaktivovaná).
V prípade CLIR UC, ako aj D CLIR UC sa volajúci účastník môže rozhodnúť, či sa bude alebo nebude zobrazovať číslo linky pre konkrétne volanie. To znamená, že volajúci podľa potreby zostáva anonymný. Služba CLIR bude mať prioritu pred službou CLIP.
Pri oboch doplnkových službách bude cena za zriadenie a mesačný poplatok za používanie 0,- Sk, pričom služby budú poskytované na dobu neurčitú a bez ohľadu využívania volacieho programu.
Účet za telekomunikačné služby cez internet (eBill)
Doplnková služba Účet za telekomunikačné služby cez internet (eBill) bude elektronickou formou papierovej verzie účtu za telekomunikačné služby. K dispozícii bude vo formáte pdf (len k nahliadnutiu na účet užívateľa) a xml (umožní transformáciu dát do rôznych účtovných systémov - napr. SAP - ako aj do formátu Excel a html). Účet za telekomunikačné služby cez internet ušetrí zákazníkovi čas a umožní údaje jednoducho spracovať v požadovanom formáte.
Zriadenie produktu bude bezplatné, pričom využívanie služby bude spoplatnené mesačne (za každý účet poplatok 200,- Sk bez DPH). Zákazníkom, ktorí využívajú voliteľné volacie programy Business Partner a Voice VPN bude táto služba poskytnutá bezplatne. Služba bude zriaďovaná pre všetkých užívateľov, právnické aj fyzické osoby na základe ich objednávky.
V prípade, ak zákazník využíva aj službu Výpis odchádzajúcich volaní cez internet, k účtu bude môcť pristupovať s už používaným loginom pre uvedenú službu alebo iným, novým loginom podľa priania zákazníka. Zákazníkovi bude aj naďalej doručovaná papierová forma účtu.
Kontrola spotreby
Novou funkciou doplnkovej služby Výpis odchádzajúcich volaní cez internet bude služba Kontrola spotreby. Táto funkcia služby umožní zákazníkovi priebežne kontrolovať počet a druh odchádzajúcich volaní z jeho telefónnej linky, alebo prístupu ISDN počas aktuálneho fakturačného obdobia. Súčasťou služby budú údaje o automaticky uskutočnených odchádzajúcich volaniach užívateľa (druh volaní, počet volaní rozdelených podľa druhov volaní a k nim zodpovedajúci pretelefonovaný čas). Cena služby Výpis odchádzajúcich volaní cez internet sa nemení.