Ako z výsledkov výskumu spoločnosti Analysys ďalej vyplýva, internetová penetrácia na starom kontinente v minulom roku vzrástla o 76 % na 116 miliónov užívateľov, čo je 30 % z celkovej populácie Európy.
Rozdiely v penetrácii v jednotlivých krajinách Európy podľa analytikov naďalej pretrvávajú. V Grécku má prístup k internetu len 6 % obyvateľov, zatiaľ čo vo Švédsku je to 48 %. Najviac internetových užívateľov majú Veľká Británia a Nemecko (22 miliónov v oboch krajinách). Za nimi nasledujú Taliansko a Francúzsko, obe krajiny s približne 12 miliónmi ľudí. Tesne pod hranicu jedného milióna užívateľov sa zaradili Grécko, Portugalsko a Írsko.
Experti predpokladajú, že do roku 2005 bude menej ako 15 % hrubého príjmu poskytovateľov online služieb pochádzať z elektronického obchodu a podobných produktov. Takíto podnikatelia sa budú orientovať skôr na samotné poskytovanie internetu, čo by malo predstavovať až 50 % ich obchodu.