SME

Chronológia najvýznamnejších technologických fúzií sveta od roku 1990

Hamburg 4. septembra (TASR) - V technologickej oblasti došlo v uplynulých rokoch k mnohým fúziám. Nasleduje ich chronologický prehľad:

30. júla 1990: Japonský elektronický koncern Fujitsu Ltd. prevzal za približne 2,1 miliardy DEM 80 % britského výrobcu počítačov International Computer Ltd.

26. januára 1998: Pri dovtedy najväčšej firemnej akvizícii v počítačovej brandži kúpil Compaq spoločnosť Digital Equipment za 9,6 miliardy USD.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

24. augusta 1999: Vznikla nemecko-japonská počítačová aliancia medzi elektronickým gigantom Siemens a koncernom Fujitsu.

15. septembra 1999: Motorola Inc., jeden z najväčších výrobcov mobilných telefónov, prevzal spoločnosť General Instruments Corp formou výmeny akcií v hodnote 11 miliárd USD.

SkryťVypnúť reklamu

29. marca 2000: Spoločnosť Seagate Technology Inc., najväčšieho svetového výrobcu disketových mechanizmov, prevzala záujmová skupina dvoch amerických investorov. Komplikovaná transakcia mala celkovú hodnotu 20 miliárd USD.

21. júna 2000: Výrobca mikročipov Texas Instruments Inc. prevzal americkú polovodičovú spoločnosť Burr-Brown Copr. výmenou akcií v hodnote 7,6 miliardy USD.

28. augusta: Americká firma Applied Micro Systems Corporation prevzala výrobcu čipov MMC Networks výmenou akcií za 4,5 miliardy USD.

19. septembra 2000: Sun Microsystems Inc, najväčší svetový výrobca serverov pre internet, prevzal americký Cobalt Networks výmenou akcií za 2 miliardy USD.

3. septembra 2001: Americký počítačový koncern Hewlett-Packard oznámil akvizíciu jeho konkurenta Compaq. Hewlett-Packard bude v novom spoločnom podniku vlastniť 64-% podiel. Transakcia má hodnotu 25 miliárd USD.

SkryťVypnúť reklamu

(1 USD = 47,731 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


14
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 275
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 906
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 625
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 586
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 177
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 066
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 430
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 320
SkryťZatvoriť reklamu