Prituhuje: ST predsa len komentujú reklamnú kampaň Orange

Slovenské telekomunikácie, a.s., považujú za potrebné reagovať na neadekvátny postup mobilného operátora pôsobiaceho na slovenskom trhu ...

Slovenské telekomunikácie, a.s., považujú za potrebné reagovať na neadekvátny postup mobilného operátora pôsobiaceho na slovenskom trhu, ktorý nasledoval po vydaní predbežného opatrenia Krajského súdu v Bratislave o zákaze reklamy na produkt Paušál 30 mini. Slovenské telekomunikácie, a.s., sa snažili postupovať eticky a korektne a nekomentovali predbežné opatrenie súdu, ktoré je v konaniach vzťahujúcich sa k nekalosúťažnému konaniu štandardným riešením pre zabezpečenie budúceho výkonu súdneho rozhodnutia, ak hrozí nebezpečenstvo ujmy tomu, v prospech ktorého sa predbežné opatrenie nariadi. Neprimerané kroky mobilného operátora však nútia Slovenské telekomunikácie, a.s., k reakcii. Spoločnosť bude v najbližších dňoch reagovať formou reklamnej kampane, pretože považuje za potrebné informovať verejnosť o faktoch súvisiacich s týmto sporom.

V posledných dňoch sa v slovenských médiách objavilo viacero komentatívnych článkov, ktoré obsahovali nepresné, resp. neúplné informácie ohľadne sporu medzi spoločnosťami Slovenské telekomunikácie, a.s., a Orange Slovensko, a.s. Podľa viacerých médií mobilný operátor prišiel v máji tohto roku na trh s produktom, ktorý je priamou konkurenciou programu ST Mini od Slovenských telekomunikácií, a.s. Samotná reklamná kampaň mobilného operátora však podsúva verejnosti úplne iné posolstvo: „Volanie cez program Orange 30 Mini je výhodnejšie ako telefonovanie z pevnej linky“, resp. „Nový Paušál 30 mini nahradí vašu pevnú linku“. Navyše, v televíznej reklame sa objavuje telefón pevnej linky ako nepotrebná vec, ktorej by sa mal zákazník zbaviť. Klamlivosť a neetickosť tejto reklamy ilustrujú nasledujúce tabuľky, v ktorých sú porovnané ceny volaní vo vlastnej sieti:

Prehľad cien programu Paušál 30 mini v sieti Orange Slovensko, a.s.,
(Zdroj: www.orange.sk)

Užívateľský program

Paušál

Voľné minúty

Víkendové  / oddychové minúty

Pracovný deň 08:00 – 18:00

Pracovný deň   18:00 - 22:00 a 07:00 - 08:00

Pracovný deň 22:00 - 07:00

Soboty a dni pracovného pokoja

 
 

Sk/min.

Sk/min.

Sk/min.

Sk/min.

 

Paušál 30 mini

169 Sk

30 min.

-

7,9  

4,9  

4,9  

4,9  

 

Orange používa sekundovú tarifikáciu po 1. sekunde.

Prehľad cien vybraných programov v sieti Slovenských telekomunikácií, a.s.

Užívateľský program

Paušál

Voľné minúty

Pracovný deň                           07:00 - 19:00

Pracovný deň                       19:00 - 07:00

Soboty a dni pracovného pokoja

 
 

miestne   Sk/min.

medzimesto            Sk/min.

miestne   Sk/min.

medzimesto            Sk/min.

miestne   Sk/min.

medzimesto            Sk/min.

 

ST Mini

169 Sk

30 min.

3,80 Sk

8,20 Sk

2,40 Sk

3,80 Sk

2 Sk/ 0 Sk

3 Sk/ 0 Sk

 

ST Standard

249 Sk

30 min.

1,90 Sk

4,10 Sk

1,20 Sk

1,90 Sk

1 Sk/ 0 Sk

1,5 Sk/ 0 Sk

 

ST Maxi

329 Sk

60 min.

1,90 Sk

4,10 Sk

0,60 Sk

0,60 Sk

0,6 Sk/ 0 Sk

0,6 Sk/ 0 Sk

 

Od 1.6. do 31.8. sú víkendové volania po 3. minúte zdarma
Slovenské telekomunikácie používajú sekundovú tarifikáciu po prvej minúte.

Všetky uvedené ceny sú bez DPH.
 

Z porovnania vyplýva, že vo všeobecnosti je telefonovanie prostredníctvom pevnej linky stále minimálne o 50% lacnejšie a dostupnejšie ako telefonovanie z mobilného telefónu prostredníctvom programu Paušál 30 mini. Reklama mobilného operátora vzbudzuje dojem, že telefonovanie z mobilného telefónu s programom Paušál 30 mini je výhodnejšie za každých okolností. Slovenské telekomunikácie, a.s., však bytovým zákazníkom (okrem moderného komunikačného riešenia, ktoré predstavujú ISDN programy) ponúkajú na výber tri rôzne volacie programy (ST Mini, ST Standard, ST Maxi), pričom cene volaní v rámci programov ST Standard a ST Maxi nemôže mobilný operátor svojim programom Paušal 30 mini konkurovať.

Slovenské telekomunikácie, a. s. sú preto presvedčené, že reklama tohto mobilného operátora bola spôsobilá privodiť ujmu samotnej spoločnosti, jej zákazníkom, ako aj zákazníkom mobilných operátorov. Tí mohli byť uvedení do omylu najmä tým, že reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. zvýrazňovala skutočnosť, že telefonovanie prostredníctvom programu Paušál 30 mini je výhodnejšie ako telefonovanie prostredníctvom pevnej linky.

Porovnávacia reklama je podľa súčasne platnej legislatívy na Slovensku povolená. Podľa názoru Slovenských telekomunikácií, a.s., však v tomto prípade nejde o zákonom povolené porovnávanie dvoch porovnateľných produktov, ale o porovnávanie jedného produktu mobilného operátora s viacerými produktami spoločnosti prevádzkujúcej pevné linky.

Poznámka redakcie:
Obsah článku tvorí oficiálne vyhlásenie Slovenských telekomunikácií. Súčasťou vyhlásenia sú aj priložené tabuľky s cenami. Redakcia MOBIL.SME.SK pre vás pripravila vlastné, nestranné porovnanie cien "mini" paušálov všetkých troch slovenských operátorov na adrese http://mobil.sme.sk/clanok.asp?cl=1050478.

DOPLNENÉ: Slovenské telekomunikácie včera spustili reklamnú kampaň, v ktorej aj oni reagujú úsmevným spôsobom na Orange. Viac si o operátoroch v úlohe komikov prečítajte v samostatnom článku.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

BLOG TRANSPARENCY

Keď biznis v zdravotníctve roztočí bývalý šéf daňovákov

Doktor Kostka nebol jediný, komu v posledných rokoch darilo.

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

Neprehliadnite tiež

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Na internete by ste mali klamať, aby ste sa ochránili

Nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky vás môžu ochrániť pred hackermi.

Umelá inteligencia sa sama naučila programovať

Programátori o prácu neprídu, múdre stroje im umožnia vyvíjať zložitejšie programy.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 965
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 834
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 041
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 418
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 891
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 267
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 093
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 621
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 752
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 745

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop