SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Echelon Wind Warriors - priemerná strieľačka

Echelon Wind Warriors je koncepciou dosť zvláštna hra. Najskôr by sa dala asi prirovnať ku kvázi-simulátorom z dielne Novalogicu, napríklad F22 Lightning, alebo už ani neviem ako sa tá hra presne volala. Podobne ako Echelon, aj to bol

Neviem či ste niekedy niečo o tejto hre počuli. Ja teda nie nuž ale nejakým spôsobom sa mi dostala na recenziu, takže je mojou povinnosťou vám o nej niečo napísať.

Echelon Wind Warriors je koncepciou dosť zvláštna hra. Najskôr by sa dala asi prirovnať ku kvázi-simulátorom z dielne Novalogicu, napríklad F22 Lightning, alebo už ani neviem ako sa tá hra presne volala. Podobne ako Echelon, aj to bola skôr strieľačka ako simulátor. Echelon sa neodohráva vo vesmíre, ale nad povrchom planét na akýchsi podivných lietajúcich strojoch, ktoré zrejme vznikli (aspoň podľa autorov tejto hry) za ďalších 400 rokov evolúcie súčasného stíhacieho lietadla. Ich zaujímavosťou je to, že kvôli tomu, aby sa udržali vo vzduchu, nemusia stále letieť vpred, ale môžu aj „visieť“ vo vzduchu, ale sa trebárs pohybovať aj do boku podobne ako vrtuľník. Ako som už naznačil, hra sa odohráva v budúcnosti a snaží sa vám medzi misiami podávať aj nejaký príbeh, avšak nič ma nedonútilo si tie dve strany textu prečítať (zrejme tu vychádzali zo vzoru Freespace , avšak s jedným rozdielom, že tam bol príbeh dôležitý a doslova som ho hltal, pretože aj počas samotnej akcie bolo vždy jasné, že o niečo ide). Inak už do popisu tejto hry ani neviem čo by som dodal, snáď len toľko, že hra obsahuje kampaň, tutorial aj multiplayer, ale veď načo budem plýtvať slovami, stačí sa len pozrieť na hodnotenie...

Skryť Vypnúť reklamu

Grafika: 4 / 10
Už po prvýkrát, čo som zasadol do virtuálneho kokpitu onoho čudesného lietajúceho stroja, som bol brutálne rozčarovaný nekvalitou grafického spracovania tejto hry, ktoré by sa mohlo hanbiť už i niekoľko rokov dozadu. Jednoducho prostredie je nezaujímavé, fádne, všetky textúry sú chabého rozlíšenia a svetlené efekty vyzerajú veľmi podivne, príliš farebne a nerealisticky. Jednoducho echelon ani zďaleka neponúka po grafickej stránke to, čo by sa od súčasnej, čo i len podpriemernej (ale veď toto je podpriemerná hra :-) - pozn. Kordi) hry dalo očakávať.

Interface: 3 / 10
Už v samotnom menu mi hneď po prvom spustení hry začala byť zrejmá chybnosť celého interfejsu. Ovšem menu je jedna vec (i keď kto kedy videl to, že keď spustíte hru a až potom vložíte hracie CD, musíte ju reštartovať aby sa vám sprístupnil Single Player), a samotná hra je druhá, podstatnejšia vec. Ani tu to však nedopadlo o nič lepšie, ba práve naopak. Keďže nemám práve po ruke joystick, zaradoval som sa tomu, že hra sa dá okrem klávesnice ovládať aj myšou a tešil som sa na niečo podobné ako vo Freelanceri (niežeby som Freelancer považoval za skvelú hru, ovládanie mal však pohodové). Veľmi som sa však sklamal, pretože hra je jedným aj druhým takmer neovládateľná, a nastavenie samotného ovládania je zložité, nepochopiteľné a hlavne nefunkčné. Darmo som hľadal možnosť nastaviť si ovládanie, ktoré by mi vyhovovalo, nakoniec som zistil, že jediné ako-tak hrateľné nastavenie je to pôvodné.

Skryť Vypnúť reklamu

Hrateľnosť: 4 / 10
Ťažko už o nejakej hrateľnosti vôbec hovoriť, keď je hra už vopred rozvrátená neprekonateľnými chybami. To však ešte nie je všetko. Hneď od začiatku som sa nestíhal čudovať nad podivnou náplňou misií. Tak napríklad po mojom osobnom tutoriali som sa vrámci prvej misie stal inštruktorom a mal som vyučovať troch kadetov. No prosím pekne, mojou náplňou práce bolo letieť rovno a čakať, kým sa mi objaví v komunikačnom menu možnosť vydať im príkaz – aká strašná zábava! V ďalšej, tentoraz už „ostrej“ bojovej misii som nadobudol pocit, že len tak bezcieľne poletujem po mape. Automaticky som sa vydal nasledovať vygenerované waypointy, kým som zistil, že to nemá význam a každú chvíľu ma zavolali na druhý koniec mapy, a nakedy som tam prišiel, nič som tam nenašiel. No jednoducho naskriptovanie priebehu misie vyzeralo ako keby to robil nejaký rekreačný programátor. Navyše už ani nehovorím o tom, že súboje s protivníkmi sú najmä vďaka pošahanému ovládaniu lietadla viac utrpením, ako zábavou.

Skryť Vypnúť reklamu

Multiplayer: 
Priznám sa vopred, že multiplayer ma ani nenapadlo vyskúšať, pretože od neho aj tak nemožno očakávať viac, ako zvyšovanie krvného tlaku s neblahými následkami na kardiovaskulárnu sústavu, ako aj na periférne zariadenia môjho/vášho počítača... (ale flegmatici určite radi uvítajú možnosť hry pre kopec hráčov - pozn. Kordi) 

Zvukové efekty: 5 / 10
Aspoň zvukové efekty by sa dali so zažmúrením všetkých štyroch očí (a zapchatím oboch uší - pozn. Kordi) ohodnotiť ako podpriemer – jednoducho nič svetoborného, ale mohlo to byť aj horšie.

Hudba: 2 / 10
Nezriedka sa stáva, že absolútne odfláknutá hra, akou Echelon bezpochyby je, obsahuje aspoň ako-tak kvalitný hudobný doprovod. Nuž, nie je tak v tomto prípade, pretože nechutne otrepaná melódia mi začala liezť na nervy už po dvoch zopakovaniach.

Skryť Vypnúť reklamu

Inteligencia & Obtiažnosť: 4 / 10
Umelá inteligencia vašich spojeneckých aj súperových lietadiel je ešte na úrovni, ktorá by hraniu tejto hry ani tak nebránila, horšie je to však s obtiažnosťou, pre ktorú je „nevyvážená“ slabým pojmom. Totiž určite sme už všetci zvyknutí na hry nesúce odkaz Wing Commanderu, X-Wingu a podobných pionierov žánru, v ktorých vaša loď/lietadlo/raketoplán, to je už jedno čo to je, disponuje rýchlopalným kanonóm a štítom, ktorý sa pri zásahu obdobnou zbraňou vybíja. No ale v Echelone žiadne štíty neexistujú, všetky zásahy vám padajú pekne na trup a spôsobujú neúmerne ťažké poškodenie, takže si nemôžete dovoliť dostať viac ako jeden-dva zásahy, čo je pri kadencii streľby súperových kanonóv výkon hodný testovacieho pilota vzdušných ozbrojených síl, alebo aspoň oveľa väčšieho počítačového maniaka, akým je (pevne verím) väčšina z vás, čo tento článok čítajú. Ono zvýšená obtiažnosť pri naozaj dobrej hre dokáže splniť svoj účel, Echelon má však ďaleko od podobného prípadu.

Skryť Vypnúť reklamu

Z8verečný verdikt: 4 / 10
Vždy boli, sú aj budú hry skvelé, dobré, priemerné a – nenapadne ma iný pojem – hovadiny. A ja si samotnú existenciu tej poslednej skupiny, kam sa radí aj práve recenzovaná hra, nikdy nebudem vedieť vysvetliť. Veď keď už sa rozhodnem naprogramovať hru, tak ju nevypustím do sveta bez toho, aby sa mne samému páčila. Alebo to jej autori nevedia?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Starostlivosť o pacientov s ochorením Covid-19 na OAIM - Oddelenie anesteziológie a intenzívnej medicíny v nemocnici v Galante.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 238-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 260 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

5 h
Petra Vlhová počas 1. kola obrovského slalomu v talianskom Kronplatzi.

Sledujte online prenos s nami.

4 h
Rusko si vybralo tvrdú silu.

Protesty spája pieseň a pocit beznádeje.

20 h

Nie všetci občania trpia množiacimi sa príkladmi neschopnosti tejto vlády. Minimálne dvaja sa z nich tešia.

Neprehliadnite tiež

Digitálna rekonštrukcia Psittacosaura ilustruje, ako zviera využívalo kloaku na signalizáciu počas dvorenia.

Vedci našli zachovanú kloaku.

18 h
Desiatky robotických postavičiek Robi, ktoré si mohli zostrojiť čitatelia japonského časopisu DIY. 34-centimetrov vysoký a jeden kilogram vážiaci robot Robi rozpoznáva vyše 200 japonských fráz, dokáže chodiť, tancovať, behať a hrať futbal.

Roboty sa na ľudí začali podobať.

21 h
Demänovská jaskyňa Slobody

V tomto roku uplynie 100 rokov od objavenia Demänovskej jaskyne slobody.

22 h
Na fotografii je možné vidieť úkaz slnečnej korony na oblohe.

Ide o piatu zverejnenú fotografiu Tomáša Slovinského.

23 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Budovanie zelenej značky
  6. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  7. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 116
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 552
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 111
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 702
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 546
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 557
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 470
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 390
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 307