BRATISLAVA – Konkurenčný boj medzi poskytovateľmi telekomunikačných služieb sa zostruje. Už sa neodohráva len na trhu, ale presúva sa do súdnych siení a budov štátnych úradov. Jeho výsledkom však nebude širšia ponuka produktov, ale menej informácií a reklamy.
Od dnešného dňa nikde neuvidíte porovnávaciu reklamu medzi Slovenskými telekomunikáciami a Orangeom. Predbežným opatrením ju súd pre nekalú súťaž zakázal. Zároveň nariadil spoločnosti Orange „zdržať sa akéhokoľvek konania, ktoré spočíva v propagácii telekomunikačnej služby paušál 30 mini akýmkoľvek spôsobom“. Programu paušál 30 mini ďalej hrozí úplný zákaz od Protimonopolného úradu.
Autorom podaní na Orange je Telekom, prevádzkovateľ pevnej telefónnej linky. Do rozhodnutia súdu však odmieta hovoriť o dôvodoch, ktoré ho k tomu viedli. Generálny riaditeľ Orange Pavol Lančarič tvrdí, že programom „sme obsadili trhový segment, o ktorý je záujem. Stali sme sa preto tŕňom v oku Slovenských telekomunikácií“.
Telekomunikačný konzultant Pavol Druga situáciu vysvetľuje ako rastúci konkurenčný boj o masového zákazníka, ktorý je podľa neho pozitívny. Na druhej strane je zvedavý na rozhodnutie Protimonopolného úradu, pretože s podobnou reklamou prišiel aj ďalší mobilný operátor – EuroTel, ktorého vlastní práve Telekom. „Zákaz reklamy obom operátorom by bol najhorším riešením pre zákazníka,“ upozornil Druga.
(jog)