p Stanovte reálne pravidlá, ktoré možno dodržať a nebudú len zámienkou na prepustenie nepohodlného zamestnanca. Pravidlo „nepovoľuje sa používať počítač na súkromné účely“ takým nie je – určite ho nebude dodržiavať ani vrcholový manažment.
p Zamestnancom v rozumnej miere povoľte využitie internetu na súkromné účely, prinajmenšom v určitých hodinách (po pracovnom čase).
p Požiadajte zamestnancov, aby nepoužívali firemný e-mail na súkromné účely, ale povoľte im prístup k súkromnej schránke aj z práce.
p Sledujte len to, čo nevyhnutne potrebujete. Ak sa obávate o produktivitu práce, stačí zaznamenávať podozrivo vysoké počty prístupov na webstránky a počet odoslaných a prijatých e-mailov, prípadne adresy prijímateľov. Na uchovávanie celých textov správ by ste už mali mať veľmi dobrý dôvod.
p Jasne definujte, kto bude mať prístup k nazbieraným informáciám a zaveďte systém vzájomnej kontroly technikov, aby nemohli s osobnými údajmi ľubovoľne manipulovať.