Kult jej obdivovateľov sa rozrastá, a tak autori ťažia z jej popularity novými a novými pokračovaniami série Tomb Rider s Larou v hlavnej úlohe.
Nový diel Tomb Raider: The Angel of Darkness sľuboval okrem ďalších dobrodružstiev aj oživenie stagnujúcej série novými prvkami a výrazne zlepšenou grafikou. Po dlhom čase čakania môžeme potvrdiť, že sa obidve predsavzatia podarilo autorom naplniť, ale hra celkovo, žiaľ, nedopadla najlepšie. Samotný príbeh, v ktorom je Lara najskôr obvinená z vraždy a potom musí odhaľovať tajomstvá spolku alchymistov, vyznieva ešte celkom dobre. Napriek tomu, že kulisy najmä dnes takej populárnej Prahy budú miestnym pripadať trochu komicky.
Autori sa však viac chvália novými prvkami v hrateľnosti. Viditeľne ubudlo priamej akcie a naopak pribudlo „adventúrneho“ snaženia vo viac-menej kvalitne navrhnutých a väčšinou nápaditých úrovniach. Nové Larine vlastnosti však výsledok strhávajú nadol. Schopnosť tichého pohybu prakticky nevyužijete aj pre zlyhania na strane nepriateľskej umelej inteligencie. Lare sa dokonca môže postupne zvyšovať sila tréningom pomocou presunu ťažkých bremien, ale okrem dopredu určených miest to nemá žiadne praktické využitie.
Najhorším bodom je však desivo spracované ovládanie. To bolo primárne vytvorené pre konzolovú verziu hry a na PC sa nedá pohodlne používať. Ovládanie ničí aj zážitok z boja, ktorý s prítomnosťou nových pohybov mohol byť zaujímavý.
Pozitívnejšie vyznieva grafické spracovanie. Najmä modely postáv (obzvlášť Lary) sú vynikajúce a skvelo animované. Prítomnosť množstva moderných efektov robí aj okolie veľmi príťažlivým, hoci mu občas chýbajú detailnejšie textúry. Grafika však trocha doplatila na nedoladenosť PC verzie hry a často sa tak stáva, že sú prítomné neviditeľné predmety a objavujú sa aj iné programátorské chyby. Čisto kladne tak vyznieva iba zvuková a hudobná stránka hry, ktorú môžeme smelo označiť za dielo profesionálov. O zvyšku hry sa to však povedať nedá.