2. Čím stručnejší e-mail, tým lepšie. Na počítačovej obrazovke čítame o štvrtinu pomalšie ako na papieri, tak nemárnite čas iných.
3. Využívajte emotikony ako :-) v osobnej korešpondencii na nahradenie neverbálnej komunikácie - nie však v úradných listoch.
4. Ak forwardujete správu iným, vymažte z pôvodnej správy všetko, čo tam nevyhnutne nemusí byť, najmä adresy pôvodných prijímateľov.
5. Nehovorte e-mailom to, čo by ste nepovedali niekomu osobne. Nikdy neviete, kedy a kde sa kópia vašej správy v budúcnosti môže objaviť.
6. E-mailovú adresu vypĺňajte až po dopísaní celého e-mailu, vyhnete sa odoslaniu nedokončenej správy omylom.
7. Ak chcete ušetriť čas, nekontrolujte novú poštu častejšie ako raz za hodinu, maximálne raz za pol hodinu - vybavovanie viacerých e-mailov naraz je rýchlejšie.
8. Pri nahromadení množstva e-mailov (napríklad po návrate z dovolenky) začnite vybavovať najskôr tie najnovšie.
9. Ak sa vám zdá prijatá správa urážlivá, požiadajte odosielateľa o vysvetlenie - e-mail je zlým nástrojom na prenos emócií a často dochádza k nedorozumeniam.
10. Ak ste na niekoho nahnevaný, napíšte e-mail, ale neodosielajte ho, otvorte si ho až na druhý deň alebo počkajte aspoň pár hodín a až potom sa rozhodnite, či ho chcete odoslať. Pri osobnej hádke máte vždy možnosť veci hneď urovnať, ak niekoho urazíte, pri komunikácií mailom sa vám už nikdy nemusí ozvať.
11. Pamätajte na to, že aj e-mail môže byť chránený autorským právom - teoreticky by ste teda mali mať povolenie autora správy predtým, než ju odošlete ďalším.