• Internet
  • Fotogalérie
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE
  • TÝŽDEŇ VO VEDE

Týždeň vo vede: Vedci našli najstaršiu hviezdu

Vydané 1. 11. 2012 o 13:38

Astronómovia narazili na najvzdialenejšiu supernovu, banány by mali nahradiť zemiaky a spojili sme vedu a technológie. Pozrite si pravidelný prehľad Týždeň vo vede.

Foto: ILUSTRAČNÉ - NASA

Svet banánov

Banány by mohli nahradiť zemiaky. Platí to aspoň pre rozvíjajúci sa svet, pre ktorý sa pre prebiehajúcu klimatickú zmenu môžu stať banány kľúčovým poľnohospodárskym produktom. +Čítajte viac na BBC

Objavili ďalekú supernovu

Astronómovia objavili najvzdialenejšiu známu hviezdu vo vesmíre. Presnejšie, supernovu stonásobne hmotnejšiu ako naše Slnko, ktorej svetlo k nám letelo viac ako dvanásť miliárd rokov. +Čítajte viac na Science

Displej z papiera

Vedcom sa čiastočne podarilo vytvoriť displej z obyčajného papiera. Ten však museli ešte predtým pokryť tenkou vrstvou fotochromatického materiálu. V skutočnosti tak môžete čosi nakresliť na papier a počítačom následne dofarbovať plochy. +Čítajte viac na Phys.org

Skleníkové plyny

Až tretina skleníkových plynov, za ktoré je zodpovedný človek a ktoré sa podieľajú na prebiehajúcej klimatickej zmene, pochádza z poľnohospodárstva. Môže za to nielen obchod s produktmi, ale aj využívanie hnojív či balenie potravín. +Čítajte viac na Nature

Vzkriesenie

Hubblov vesmírny ďalekohľad potvrdil existenciu planéty Fomalhaut b. Predchádzajúce tohtoročné štúdie pritom tvrdili, že prvá údajne priamo pozorovaná exoplanéta môže byť iba náhodným zhlukom prachu. +Čítajte viac na SME

Spustili sme TECHsme

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Ale vydavateľ denníka SME sa rozhodol spojiť vedu a ďalšie technologické sekcie, a vytvoriť TECHsme. Nájdete tu všetko podstatné zo sveta vedy a technológii. +Čítajte viac na SME

Týždeň vo vede je pravidelný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta vedy.

Ďalšie novinky

Nad Ruskom sa na oblohe rozžiarilo neznáme teleso

Pravdepodobne meteor preletel oblohou nad ruským mestom Murmansk. Úrady zatiaľ nepotvrdili úkaz ani miesto dopadu telesa.

Pozrite si, ako štartujú súkromníci do vesmíru

Veľkonočná zásobovacia misia SpaceX nesie na vesmírnu stanicu zásoby. Pre problémy štart odkladali.

Hlavné správy

ROZHOVOR

Spoplatnený obsahPrešli Dunaj a nakrútili dokument: Keď vidíte tú krásu, usmievate sa

Dvojica JANA ČAVOJSKÁ a Vladimír Kampf prešla Dunaj niekoľkokrát, kým nakrútila dokument DanubeStory.

Slovenky vypadli zo svetovej skupiny Pohára federácie

Tréner Lipták: Všetko si to musím nechať prejsť hlavou.

PÍŠE EDWARD LUCAS

Spoplatnený obsahBude tretia svetová?

Ak si predsa len vyberieme odpor, budeme riskovať desivú vojenskú eskaláciu.

TV.SME.SK

Viete, čo je kauči? Vajnorské ženy ho lepia na vajcia

Vo Vajnorskom okrášľovacom spolku sa vo veľkom pripravujú na Veľkú noc. Ženy zdobia vajíčka starou vajnorskou metódou.