• Internet
  • Fotogalérie
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE
  • TÝŽDEŇ VO VEDE

Týždeň vo vede: Vedci našli najstaršiu hviezdu

Vydané 1. 11. 2012 o 13:38

Astronómovia narazili na najvzdialenejšiu supernovu, banány by mali nahradiť zemiaky a spojili sme vedu a technológie. Pozrite si pravidelný prehľad Týždeň vo vede.

Foto: ILUSTRAČNÉ - NASA

Svet banánov

Banány by mohli nahradiť zemiaky. Platí to aspoň pre rozvíjajúci sa svet, pre ktorý sa pre prebiehajúcu klimatickú zmenu môžu stať banány kľúčovým poľnohospodárskym produktom. +Čítajte viac na BBC

Objavili ďalekú supernovu

Astronómovia objavili najvzdialenejšiu známu hviezdu vo vesmíre. Presnejšie, supernovu stonásobne hmotnejšiu ako naše Slnko, ktorej svetlo k nám letelo viac ako dvanásť miliárd rokov. +Čítajte viac na Science

Displej z papiera

Vedcom sa čiastočne podarilo vytvoriť displej z obyčajného papiera. Ten však museli ešte predtým pokryť tenkou vrstvou fotochromatického materiálu. V skutočnosti tak môžete čosi nakresliť na papier a počítačom následne dofarbovať plochy. +Čítajte viac na Phys.org

Skleníkové plyny

Až tretina skleníkových plynov, za ktoré je zodpovedný človek a ktoré sa podieľajú na prebiehajúcej klimatickej zmene, pochádza z poľnohospodárstva. Môže za to nielen obchod s produktmi, ale aj využívanie hnojív či balenie potravín. +Čítajte viac na Nature

Vzkriesenie

Hubblov vesmírny ďalekohľad potvrdil existenciu planéty Fomalhaut b. Predchádzajúce tohtoročné štúdie pritom tvrdili, že prvá údajne priamo pozorovaná exoplanéta môže byť iba náhodným zhlukom prachu. +Čítajte viac na SME

Spustili sme TECHsme

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Ale vydavateľ denníka SME sa rozhodol spojiť vedu a ďalšie technologické sekcie, a vytvoriť TECHsme. Nájdete tu všetko podstatné zo sveta vedy a technológii. +Čítajte viac na SME

Týždeň vo vede je pravidelný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta vedy.

Ďalšie novinky

Návod, ako sa pozrieť cez neviditeľný vesmír

Neutrínová astronómia umožňuje „vidieť” cez veľké oblasti vesmíru, ktoré sú nepriehľadné pre svetlo.

Jedzte ovocie a zeleninu. Ale nie viac ako päť porcií denne

Jesť ovocie a zeleninu sa zdravotne vyplatí. Viac ako päť porcií denne však už zdravie nezlepšuje.

Hlavné správy

SPORT.SME.SK

Spoplatnený obsahGáborík: Columbus nebola dobrá skúsenosť

Víťaza Stanley Cupu Mariána Gáboríka v týchto dňoch vídať počas tréningu na bicykli v okolí Trenčína.

KULTURA.SME.SK

Spoplatnený obsahKodaň bola ako Bratislava, zmenili ju urbanisti

Filmový dokument sa pýta, kam sa stratil ľudský rozmer veľkomiest.

KOMENTARE.SME.SK

Týždeň vo svete v karikatúrach

Pozrite si výber najlepších svetových karikatúr z uplynulého týždňa.

Z DOMOVA

Spoplatnený obsahPedofili sú na webe zatiaľ chránení

Na český portál chodia aj ľudia zo Slovenska.