• Internet
  • Fotogalérie
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE
  • TÝŽDEŇ VO VEDE

Týždeň vo vede: Vedci našli najstaršiu hviezdu

Vydané 1. 11. 2012 o 13:38

Astronómovia narazili na najvzdialenejšiu supernovu, banány by mali nahradiť zemiaky a spojili sme vedu a technológie. Pozrite si pravidelný prehľad Týždeň vo vede.

Foto: ILUSTRAČNÉ - NASA

Svet banánov

Banány by mohli nahradiť zemiaky. Platí to aspoň pre rozvíjajúci sa svet, pre ktorý sa pre prebiehajúcu klimatickú zmenu môžu stať banány kľúčovým poľnohospodárskym produktom. +Čítajte viac na BBC

Objavili ďalekú supernovu

Astronómovia objavili najvzdialenejšiu známu hviezdu vo vesmíre. Presnejšie, supernovu stonásobne hmotnejšiu ako naše Slnko, ktorej svetlo k nám letelo viac ako dvanásť miliárd rokov. +Čítajte viac na Science

Displej z papiera

Vedcom sa čiastočne podarilo vytvoriť displej z obyčajného papiera. Ten však museli ešte predtým pokryť tenkou vrstvou fotochromatického materiálu. V skutočnosti tak môžete čosi nakresliť na papier a počítačom následne dofarbovať plochy. +Čítajte viac na Phys.org

Skleníkové plyny

Až tretina skleníkových plynov, za ktoré je zodpovedný človek a ktoré sa podieľajú na prebiehajúcej klimatickej zmene, pochádza z poľnohospodárstva. Môže za to nielen obchod s produktmi, ale aj využívanie hnojív či balenie potravín. +Čítajte viac na Nature

Vzkriesenie

Hubblov vesmírny ďalekohľad potvrdil existenciu planéty Fomalhaut b. Predchádzajúce tohtoročné štúdie pritom tvrdili, že prvá údajne priamo pozorovaná exoplanéta môže byť iba náhodným zhlukom prachu. +Čítajte viac na SME

Spustili sme TECHsme

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Ale vydavateľ denníka SME sa rozhodol spojiť vedu a ďalšie technologické sekcie, a vytvoriť TECHsme. Nájdete tu všetko podstatné zo sveta vedy a technológii. +Čítajte viac na SME

Týždeň vo vede je pravidelný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta vedy.

Ďalšie novinky

Anonymizačný nástroj Tor má problémy, objavili v ňom chybu

Bezpečnostní analytici objavili chybu, ktorá môže odhaliť identitu miliónov používateľov anonymizačnej siete.

Na Európsku centrálnu banku zaútočili hackeri, banku vydierali

Kyberzlodeji ukradli databázu kontaktov. Žiadali výkupné.

Hlavné správy

Alžírske lietadlo so 110 pasažiermi sa stratilo nad Afrikou

Stroj typu MD-83 spoločnosti Air Algerie letel z Burkiny Faso do Alžírska. Viezol aj 50 Francúzov.

Z DOMOVA

Bol som legálne zvolený za generálneho prokurátora, tvrdí Čižnár

Bratislava 24. júla (TASR) - Generálny prokurátor SR Jaromír Čižnár je presvedčený, že bol minulý rok v júni legálne zvolený za generálneho prokurátora.

KOMENTÁR KONŠTANTÍNA ČIKOVSKÉHO

Spoplatnený obsahAby neboli na smiech

Legálni sponzori strán sú vymierajúci druh, ktorý stojí za to podporiť.

AUTO.SME.SK

Stál na červenú a čítal e-mail. Policajti videli priestupok

Je človek v pozícii vodiča, aj keď auto stojí?