• Internet
  • Fotogalérie
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE
  • TÝŽDEŇ VO VEDE

Týždeň vo vede: Vedci našli najstaršiu hviezdu

Vydané 1. 11. 2012 o 13:38 Autor: Tomáš Prokopčák

Astronómovia narazili na najvzdialenejšiu supernovu, banány by mali nahradiť zemiaky a spojili sme vedu a technológie. Pozrite si pravidelný prehľad Týždeň vo vede.

Foto: ILUSTRAČNÉ - NASA

Svet banánov

Banány by mohli nahradiť zemiaky. Platí to aspoň pre rozvíjajúci sa svet, pre ktorý sa pre prebiehajúcu klimatickú zmenu môžu stať banány kľúčovým poľnohospodárskym produktom. +Čítajte viac na BBC

Objavili ďalekú supernovu

Astronómovia objavili najvzdialenejšiu známu hviezdu vo vesmíre. Presnejšie, supernovu stonásobne hmotnejšiu ako naše Slnko, ktorej svetlo k nám letelo viac ako dvanásť miliárd rokov. +Čítajte viac na Science

Displej z papiera

Vedcom sa čiastočne podarilo vytvoriť displej z obyčajného papiera. Ten však museli ešte predtým pokryť tenkou vrstvou fotochromatického materiálu. V skutočnosti tak môžete čosi nakresliť na papier a počítačom následne dofarbovať plochy. +Čítajte viac na Phys.org

Skleníkové plyny

Až tretina skleníkových plynov, za ktoré je zodpovedný človek a ktoré sa podieľajú na prebiehajúcej klimatickej zmene, pochádza z poľnohospodárstva. Môže za to nielen obchod s produktmi, ale aj využívanie hnojív či balenie potravín. +Čítajte viac na Nature

Vzkriesenie

Hubblov vesmírny ďalekohľad potvrdil existenciu planéty Fomalhaut b. Predchádzajúce tohtoročné štúdie pritom tvrdili, že prvá údajne priamo pozorovaná exoplanéta môže byť iba náhodným zhlukom prachu. +Čítajte viac na SME

Spustili sme TECHsme

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Ale vydavateľ denníka SME sa rozhodol spojiť vedu a ďalšie technologické sekcie, a vytvoriť TECHsme. Nájdete tu všetko podstatné zo sveta vedy a technológii. +Čítajte viac na SME

Týždeň vo vede je pravidelný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta vedy.

Ďalšie novinky

Google predstavil operačný systém na internet vecí

Brillo funguje ako zjednodušená verzia Androidu, umožní spotrebičom komunikovať.

Severokórejskí hackeri v službách armády môžu ohroziť životy

Odpadlík vyzýva medzinárodné organizácie, aby zastavili kyberzločiny Severnej Kórei.

Hlavné správy

ZAHRANIČIE

Spoplatnený obsahZrodila Babiša a položila Nečasa. Ako zmenila Česko kauza Nagyová?

Ani tri vetvy vyšetrovania na českom úrade vlády nepriniesli zásadné odhalenia. V piatok súd oslobodil bývalú šéfku premiérovej kancelárie z obvinenia, že zneužívala tajnú službu.

TV.SME.SK

Ľudia platia za chýbajúci občiansky aj keď nemusia

Mýtus neustálej potreby občianskeho preukazu dnes totiž už neplatí. Ak vás policajti za to budú chcieť pokutovať, nebojte sa povedať nie.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Spoplatnený obsahČo bol najväčší športový škandál všetkých čias?

Pätnásť opatrení, ktoré premiér Fico promoval v sobotu, je úplne bežná agenda, akú prijalo rozloženú v čase už veľa iných nezodpovedných vlád.

EKONOMIKA.SME.SK

Spoplatnený obsahNakupujete cez internet? Pribudne vám nové heslo

Pri nákupe už nebudú stačiť čísla odpísané z platobnej karty.