• Internet
  • Fotogalérie
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE
  • TÝŽDEŇ VO VEDE

Týždeň vo vede: Vedci našli najstaršiu hviezdu

Vydané 1. 11. 2012 o 13:38

Astronómovia narazili na najvzdialenejšiu supernovu, banány by mali nahradiť zemiaky a spojili sme vedu a technológie. Pozrite si pravidelný prehľad Týždeň vo vede.

Foto: ILUSTRAČNÉ - NASA

Svet banánov

Banány by mohli nahradiť zemiaky. Platí to aspoň pre rozvíjajúci sa svet, pre ktorý sa pre prebiehajúcu klimatickú zmenu môžu stať banány kľúčovým poľnohospodárskym produktom. +Čítajte viac na BBC

Objavili ďalekú supernovu

Astronómovia objavili najvzdialenejšiu známu hviezdu vo vesmíre. Presnejšie, supernovu stonásobne hmotnejšiu ako naše Slnko, ktorej svetlo k nám letelo viac ako dvanásť miliárd rokov. +Čítajte viac na Science

Displej z papiera

Vedcom sa čiastočne podarilo vytvoriť displej z obyčajného papiera. Ten však museli ešte predtým pokryť tenkou vrstvou fotochromatického materiálu. V skutočnosti tak môžete čosi nakresliť na papier a počítačom následne dofarbovať plochy. +Čítajte viac na Phys.org

Skleníkové plyny

Až tretina skleníkových plynov, za ktoré je zodpovedný človek a ktoré sa podieľajú na prebiehajúcej klimatickej zmene, pochádza z poľnohospodárstva. Môže za to nielen obchod s produktmi, ale aj využívanie hnojív či balenie potravín. +Čítajte viac na Nature

Vzkriesenie

Hubblov vesmírny ďalekohľad potvrdil existenciu planéty Fomalhaut b. Predchádzajúce tohtoročné štúdie pritom tvrdili, že prvá údajne priamo pozorovaná exoplanéta môže byť iba náhodným zhlukom prachu. +Čítajte viac na SME

Spustili sme TECHsme

Nebolo to ľahké rozhodnutie. Ale vydavateľ denníka SME sa rozhodol spojiť vedu a ďalšie technologické sekcie, a vytvoriť TECHsme. Nájdete tu všetko podstatné zo sveta vedy a technológii. +Čítajte viac na SME

Týždeň vo vede je pravidelný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta vedy.

Ďalšie novinky

S novými čipmi chcú naštartovať internet vecí

Sú malé, výkonné a neplytvajú energiou. Intel chce svoje nové čipy umiestniť do výkonných serverov, notebookov, tabletov a možno ho nájdete aj vo svojej novej chladničke.

Argumenty z dôsledkov: logiku nezaujímajú emócie

V logike skúmame, či z nejakého pravdivého tvrdenia vyplýva iné pravdivé tvrdenie. Páčiť sa nám nemusia.

Hlavné správy

SPORT.SME.SK

O Ligu majstrov: Slovan si strelil vlastný gól, ale otáča na 2:1

Slovan má po Košiciach, Artmedii a Žiline šancu stať sa štvrtým klubom slovenskej ligy v skupine Ligy majstrov. Maribor hrá s Celticom 1:1.

V exhibícii vyhrali Slováci nad St. Louis 9:8, rozhodol Šatan

Prvý z trojice stretnutí na počesť Pavla Demitru sa hral v stredu v Poprade.

Na Ukrajinu sa slovenský bojovník dostal z Ruska

Muž z pasu, ktorý mal zadržaný separatista na Ukrajine, nie je na Slovensku.

EKONOMIKA.SME.SK

Penzisti a študenti dostanú úľavy a príspevky za milióny

Vláda schválila zákony, ktoré prinesú príspevky či vyššie vianočné dôchodky.