SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Po tridsiatke strácate svaly. Ich rast sa dá podporiť správnym cvičením (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Pohyb prospieva telu

To je pravda. O tom ziadna diskusia.
Avsak treba dodat, ze jalovy pohyb (cinky - a vlastne cele "fitness") mozgu velmi neporospieva. Vysledkom su velke svaly, zdeformovana postava a chory mozog.
Vraj su ludia, ktori su schopni a ochotni ist autom aj 20 km do fitness centra, aby tam odbehli 5 km na pase. To su ti, o ktorych pisem.
 

Musel

si ty vo fitness stravit pekny kus zivota.
 

On nemusel

Možno sa nevozil do nich a ani inde autom, ale chodil pešo. Ani ja do fitnes nechodím. Doma robím denne tri série po 60 klikov, k tomu drepy, niečo s činkami a podobne. Vo veku 68 rokov vážim 75 kg pri výške 175 cm, čiže OK. Fitnes považujem za smradľavé brlohy, často s krytím iných aktivít.
 

 

Halooo SME: "Age-related muscle loss, called sarcopenia, is a natural part of aging. After age 30, you begin to lose as much as 3% to 5% per decade..." chybicka sa vludila :).
 

Vďaka,

už som sa zľakol, že sa mám prihlásiť na patológii ako nejaká anomália.
 

 

:D tiež som pozeral, že 3-5 percent ročne to by boli takí päťdesiatnici už len kosti, tuk a koža :D Škoda, že diskusiu nečítajú, neopravili.
 

No

mozno tam kde byvas ale v USA taky lifetime fitness ma od smradlaveho brlohu daleko a ked zijes v tezase kde je cez obed 45C v lete tak moc toho vonku nenasportujes.
https://www.lifetime.life/life...
Ked som tam zil tak sme s s kamosom zahrali squash, zaplavali v bazene, dali saunu a potom v restike dobru quesadilu a to vsetko za 35$ mesacne clenske. Bol rok 2004. U nas su ale fitka male, dost casto smradlave a drahe. V UK som za puregym neobmedzene mesacne clenske platil 12.99 libier v 2017a v tom boli aj skupinove cvicenia ako spinning, kettlebel atd atd, to u nie je sanca ani za dvojnasobnu cenu mozno mozno trojnasobnu niekde.
 

 

cvicim s cinkami kazdy druhy den cca 1h uz druhy rok.. pracujem ako sietovy inzinier... mam 42 rokov a kondicku aku som nemal ani ked som mal 20..
 

 

Samozrejme ze mas lepsiu kondicku ked v 20-ke si necvicil a teraz ano.

Ja som hral futbal od 15 rokov, trikrat trening + zapas za tyzden. Teraz mam 45 rokov dvakrat do tyzdna cvicim a 3-krat beham cca. 8-10 km, ale citim ze kondicne uz nie je to iste ako to bolo pred 20 rokmi. Proste biologia nepusti.
 

 

ale cvicil, no teraz to beriem vaznejsie, dodrziavam zivotospravu atd..
 

Nech Ti to vydrží.

Ale máš to iné,ako píše 1. prispievateľ. Aj keď ani tu neplatí,hádzať všetkých do 1 vreca. Každý nech si žije,ako chce,ale na dvíhanie ťažkých predmetov máme predsa žeriavy :)
 

 

cvičím s činkami od 18, teda už 28 rokov - pretým som robil viac kardio športy a svaly som začal naberať oveľa viac po 30tke. Kondične to samozrejme nie je ani zďaleka ako v 18ke, ale čo sa týka svalov a sily tie sa mi lepšie naberali po 30ke.
 

 

ano, ale ak by si nerobil to čo robíš, tak tých 10 km nezabehneš a to je to pozitívum
 

tak si pockaj do

45 :)

no ale treba povedat ze toto je individualne, boli ludia co behali maraton snad v 80, ja by som uz snad neodbehol ani 10km
 
Hodnoť

 

Inšpiratívny článok. Ďakujem.
 
Hodnoť

 

3 az 5 % kravina. Staci hodit do kalkulacky. Ved to by znamenalo ze do 50tky z cloveka nezostane ani polovica.
 

 

No, ako z koho. Ten, pre ktorého je to potrebné "hodiť" do kalklulačky - pre toho je to jasné, nestráca iba svalovú hmotu.
 

 

Prosím vyrátaj z hlavy koľko kg svalov stratí 100kg človek po 10 rokoch, ak každý rok dôjde o 3% svalovej hmoty
 

 

mal by stratit asi tak 45 % . Svaly tvoria u normaleho cloveka asi tak 36-40% z telesnej hmoty. Takze podla clanku 100 kilovy muz by mal stratit na svaloch asi tak 17 kil pri 3% a pri 5% az 24 kil.
 

 

Čo je samozrejme blbosť.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Tech