SME
Utorok, 18. február, 2020 | Meniny má Jaromír

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Problémy kapsuly pre ľudí od Boeingu boli horšie, než sa zdalo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

dobre tomu rozumiem,

ze kedze je to sukromna firma obchodovana na americkej burze, tak si nasa uctuje pokuty a penale za nesplneny plan?
 

Penale sa riadia zmluvou

a nie tym, ci je zmluvny partner obchodovatelny na burze. Nemyslis?
 
Hodnoť

 

Boeingu ten ich SW robi problemy. Najprv s tym MAXom a teraz tu. Ale zas, milion riadkov zdojoveho kodu - tipujem v Ccku, to iba velmi tazko sa da na 100% odladit. Tych chyb tam bude urcite viac.
 

mňa pobavilo

" Spoločnosť tiež musí skontrolovať každý z viac ako milióna riadkov softvérového kódu."

Ako keby chyby boli len v konkrétnych riadkoch a nie v kombináciách riadkov.

Okrem toho, legendárny Dijsktrov výrok - testovanie môže chybu akurát tak odhaliť, nemôže preukázať neexistenciu chýb.
NO a z Murphyho zákonov vieme, že oprava každej softvérovej chyby zavádza do systému aspoň jednu novú novú chybu :)

Mimochodom, kritické systémy sa navrhujú trochu ináč, o čom NASA aspoň niečo vie. Neviem, ako to je u Boeingu.
 
Hodnoť

 

Nieco je zle v celej tej firme. Skor to vidim na systemove zlyhanie a zle rozhodnutia nanazerov.
Tolko problemov co ma boeing za poslednych par rokov hadam nikdy nemal.
Airbus robi viac menej to iste a naopak o nejakych problemoch airbusu je pocut zriedka.
uvidime ci novy ceo nieco zmeni alebo taketo zlyhania budu pravidlom.
trochu sa bojim ake problemy bude mat 777x.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

No, možno Airbus nerobí to isté

v zmysle hesla - keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Niečo o tom je naznačené tu:
https:// www.vice.com/en_us/article/9akjve/how-is-critical-life-or-death-softwa re-tested

konkrétne (naznačené vtipom):
In the late 1980s, around the time the Airbus A340 was introduced (1991), those of us working in software engineering/safety used to exchange a (probably apocryphal) story. The story was about how the fly-by-wire avionics software on major commercial airliners was tested. According to the story, Airbus engineers employed the latest and greatest formal methods, and provided model checking and formal proofs of all of their avionics code. Meanwhile, according to the story, Boeing performed extensive design review and testing, and made all their software engineers fly on the first test flights. The general upshot of the story was that most of us (it seemed) felt more comfortable flying on Boeing aircraft. (It would be interesting to see if that would still be the majority opinion in the software engineering community.)

Pragmatický Amíci, možno dosiahli strop - niečo je možno naznačené tu - https:// www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web& ;cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjhx9SzocnnAhUu-YUKHbMCBYkQ FjAAegQIBBAB&url=http%3A%2F%2Fwww.jaist.ac.jp%2Ficfem2012%2FCofer- ICFEM2012.pdf&usg=AOvVaw2shJPabhGcD7K1HRzcyy6T
 

 

A na druhej strane, mozno proti vsetkemu co sa uplatnuje v komercnej sfere pre programatorov v zmysle "budte kreativni a inovativni", je tento pristup takpovediac dokonaly

1. donut programatorov robit robotu tak aby si boli isti a neexperimentovali (veta o zakaze "konkurencie")
2. donut testera byt tym, ktory to co najprimitivnejsie zhodi na "prvu supu"
 
Hodnoť

 

To čo je za blbosť. To akože takéto drahé vecičky nemajú nejaký spoločný synchronizovaný a hlavne presný čas?
 

Záhady sa dejú často...

napr. som bol svedkom problému, keď sa počas "rozbaľovania" satelitu krátko po štarte procesor záhadne prepol na 8-násobnú rýchlosť, čo nabúralo časovanie viacerých systémov. Napr. pyropatróny, čo mali dostať odpaľovací impulz 160 ms dostali iba 20 ms, takže sa neodpálili, ale bohužiaľ aj znefunkčnili. Neodpálili ich už ani neskoršie (manuálne podané) 160 ms impulzy. Takže sa vôbec nevyklopila dôležitá anténa...
 
Hodnoť

hlavne ja zaujimave

ze ten kod, cize software najprv neoskusali v nejakom simulatore. ci bezi spravne.
 

urcite oskusali, lenze -

In theory there is no difference between theory (simulation) and practice, but in practice there is.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech