SME
Utorok, 21. január, 2020 | Meniny má Vincent

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Elektrické lietadlo z NASA môže vzlietnuť už budúci rok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Bez revolucnych baterii bez sance na vacsi uspech.
Vhodne len pre eko pozerov. DiCaprio bude na tom lietat na veceru.
 

držím palec

Ale hneď ma napadla jedovatá karikatúra tankovania vo vzduchu - Silvester Stalonne zavesený pod jedným lietadlom hádže baterky Schwarzeneggerovi na krídle toho druhého.
 

Aby to lietadlo nepreťažili ...

mal by aj Schwarzenegger hádzať Stalonnemu vybité .

Alebo tie vyhodia nad oceánom?

Jednoduchšie bude natiahnuť kábel.
 

 

S rovnako účinným lapačom odpadkov v oceáne je aspoň viac srandy.
 

 

To by bolo, aby sa v diskusii k clanku o technickych inovaciach a novinkach neobjavil nejaky slovacik Janko z nejakeho zabudnuteho valala s negativistickym postojom k predmetnej veci!

Uz tisickrat napisane: Preco rychlo nezavolas inzinierom z NASA, aby prestali pracovat na projekte, lebo to nema sancu na vacsi uspech? Ved tie desiatky a stovky vysokovzdelanych inzinierov v NASA urcite nemaju dokopy tolko vedomosti a znalosti z danej problematiky, ako ty!

A potom ze ako moze niekto volit Harabina, ci Meciara, ci Kotlebu! No takto!
 

Neprehanaj

Na druhej strane sa objavi niekto ako ty co horucu vodu v pohari v NASA oznaci za prelomovu vec, nieco uzasne a prelomovove lebo ved NASA. Inak ako pokrocili v dobyvani vesmiru ? Uz vedia ako sa prvykrat dostanu s ludmi na Mesiac ci kaslu na to budu sa snazit vyrabat drony na baterky? https://tech.sme.sk/c/6492042/...
 

 

To do coho teraz tukaz a cez co tecu tieto Tvoje sprostosti nevymysleli Rusi ale Amici. A opytaj sa KGB ze ako to ze neprisli na rovnake zavery ohladne pristatia na mesiaci ako Ty a mlcia o tom ako rybycky.
 

 

Si idiot? To čo tu splietaš za nezmysly? Všetko čím nakŕmi médiá NASA je posvätné? Napad s baterkami je zatiaľ aj podľa mňa a určite aj podľa mnohých ďalších somarina, lítiovky jednoducho nemajú dosť šťavy aby to malo význam. Nie je to myšlienka ani nová ani dobrá ani originálna. Už sa o tom píše dookola 10 rokov.
 

 

No NASA urcite prisla na viacej objavov ako Ty, nemysliš? Vieš ide o niečo čomu Ty ako kopáč kanálov nemôžeš rozumieť a to sa volá vývoj. Počas vývoja sa totižto skúšajú rôzne veci za ktoré sa časom často zistí že nikam nevedú a zavrhnú sa. Napríklad sa skúšali raketové lietadlá a zistilo sa že tady cesta nevede. Ale aby sa zistilo či tady cesta vede alebo nie, tak sa to musi skumať a skúšať. Nie všetko sa ale zahodí a počas toho vývoja vznikne mnoho nápadov a dizajnov ktoré sa následne môžu uplatniť inde. A možno počas tohoto vývoja prídu aj na nápad ako vylepšiť baterky. Lenže ako píšem, nie každý má schopnosti toto pochopiť. Ukľudni sa a užívaj si ťukanie do klávesnice ktorá je pripojená do krabičky plnej kadejakých čudných súčiastok ktoré vyvinuli a zdokonalili ľudia ktorým na začiatkoch niekto (ako napríklad HP Wozniakovi) hovoril že to čo robia nemá žiadny zmysel.
 

 

"Si idiot?"
Nie. V ziadnom pripade.

"To čo tu splietaš za nezmysly?"
Mas to pomylene. Nezmysly tu splietas ty. Oprav sa.

"Napad s baterkami je zatiaľ aj podľa mňa a určite aj podľa mnohých ďalších somarina,"
Ano, viem. Je vas vela takych. Nanestastie pre tento svet.
 

 

Ale mam taky pocit ze na SK je ten pomer vyrazne horsi, hneda vetva tu udava tempo ... to bude tym skolstvom pod vedenim mudronov z SNS :D
 

 

staci ti toto?
"Nižšia hmotnosť zas dovolí spotrebovať menej energie."

preco su elektroauta tazsie ako klasicke?

aka je energeticka hustota baterie a leteckeho benzinu pri rovnakej hmotnosti/objeme?
mozno ti pri premyslani pomoze toto: https://upload.wikimedia.org/w...
 

 

Veď OK, napíš list do NASA že sú všetci tupci len Ty si lietadlo. To je super ze si nam pripomenul jeden parameter a odignoroval si desiatky dalsich specifickych pre lietadla.
V kadom pripade ta nizsia hmotnost sa netyka porovnania elektro/kerozin ale porovnania noveho kridla ktore bude kratsie s tym starim ktore bolo este nadizajnovane aby nieslo tazsie spalovacie motory:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Ze to zle prelozili v SME je ina vec... Ale dolezite je ze si sa rozculil a mohol si nadavat.
 

 

beries do uvahy fakt ze zatial co hmotnost baterii ostava konstantna, v pripade paliva je lietadlo odlahcovane postupnym spotrebovanim paliva?

Nebud nekriticky ku vsetkemu co ma v nazve elektro. Kerosin ma daleko vyssiu energeticku hustotu nez bude mat hocjaka bateria. To je fakt.

A prosim, neurazaj ludi s inym nazorom nadavanim do kopacov kanalov. Ak chceme rozumne diskutovat, da sa to snad bez invektiv. Lebo ak nie, vlastne len poukazujes na to, ze nemas argumenty a nie si si vobec isty svojimi tvrdeniami.

Dakujem.
 

 

Podľa Teba je "Si idiot? To čo tu splietaš za nezmysly?" názor na ktorý treba reagovať slušne? To je podľa Teba rozumná diskusia? Sorry ale keď niekto niekomu nadáva do idiotov tak nazvat ho kopacom kanalov je este jemne. A Ty máš aký argument na jeho tvrdenie že prispievateľ je idiot? Ďakujem za odpoveď.
 

 

Zlato, pises naozaj rozumne. Takto sa diskusia naozaj nevedie, ako napisal tvoj predrecnik.
Skusme sa ho spytat, ci vie otvorit konzervu bez otvaraca, napriklad, co bude robit potom ;)

Inak, ak porovnavam tvoje prispevky v minulosti, pod starymi nickmi (napr. tu: https://www.sme.sk/diskusie/32... )
a teraz... fakt je to progres.
A ak aspon ciastocne je to aj moja zasluha, tak som na to hrdy.
 

 

Zaroven ak chces diskutovat tak sa vyhni predsudkom, konstrukciam a vkladaniu do ust ludom co nikdy nepovedali - to k Tvojmu tvrdeniu ze som nekriticky ky vsetkemu co ma v nazve elektro, lebo napriklad osobne si myslim ze vodikove auta su praktickejsie ako elektricke z jednoducheho dovodu ze ich nemusim nabijat hodinu ale ze ich natankujem za par minut.
A k tej energetickej hustote - tesim sa na Tvoj vynalez lietadla ktore bude letiet na uhlie ci curok lebo tie maju vyssiu energeticku hustotu ako kerozin. A jadrovu energiu snad ani nemusim spominat, no ako vidis ziadne lietadla nemaju na palube jadrovy reaktor. To len tolko k tomu nezmyslu ze energeticka hustota je najdolezitejsi ak nie jediny vyznamny parameter. :-P
 

Tak sa skúsme zamyslieť

Zobrali lietadlo pre pilot + 3 pasažieri, 2 motory po 100 HP

Celková hmotnosť: 2600 LBS
Prázdna hmotnosť: 1675 LBS
Maximálne užitočné zaťaženie: 748 LBS = 339 kg
Objem paliva: 53 GAL = 200l spotreba cca 10 gal/hodinu
Ak započítate 4 pasažierov 4x75kg +malú batožinu = 339 kg
Rezervu pre batérie teda tvorí len nádrž a jej obsah = 200 kg
Koľko to bude letieť s 200kg LiIon? 35kWh?

Parametre možno mierne upraviť.
Bude to len pre pilota a potom tam môžno vojde 80kWh batéria.
Touto myšlienkou sa možno zapodievať ak energetická hustota batérií bude niekoľko násobná.
Zatiaľ môžu na batérie lietať drony.
 

 

Zbytočne sa zamýšľaš nad niečím čo už je napísané:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
390kg - 47kWh - 1 hodina - 160 km
Áno zatiaľ iba drony, preto sa pracuje na tom aby neboli iba drony. Myslíš že lietadlá prídu same od seba bez toho aby niekto pracoval na ich vývoji.
A zamyslel si sa aj nad tým, už keď sa rád zamýšľaš, že prečo drony našli svoje uplatnenie a boom napriek tomu že nepoužívajú spaľovací motor? Nemyslíš že možno aj takéto lietadlo nájde svoje uplatnenie pre špecifické potreby? Lebo lietadlá sa nepoužívajú iba na medzikontinentálne lety pre 800 ľudí.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech