Piatok, 21. február, 2020 | Meniny má Eleonóra

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Zemi mohol vzniknúť život oveľa skôr, naznačuje štúdia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Hodnoť

system

4,48 ... 4,571 ... 4,543 no vsetko tak okolo 4 a pol mld rokov ... v takych velkych casovych meritkach je 30 milionov rokov uplne nic, dokonca aj 50 ci 100 milionov

A) to ze nejaky solarny system ma na samom zaciatku svojej existencie tzv. "burlive" odbobie je vec znama davno, pradavno, ved inak to v podstate ani byt nemohlo ... z protoplanetarneho disku vznikali zarodky planet, z ktorych niekolko aj "dozrelo" gravitacnym nabalovanim na planety, pretoze materialu v protoplanetarnom disku bolo haba dej a haba kuk a nejakych zopar desiatok milionov rokov trvalo, kym sa solarny system precistil, v podstate to mozno nazvat dokoncenie stadia formovania planet - je to nepredstavitelne, keby dnes na Zem kazdy mesiac tresol niekolko km (ci desiatok km) asteroid (a mensie do stoviek metrov prsali prakticky x-krat denne), to dnes uz nemoze, ponivac solarny system je davno vycisteny (najviac k tomu prispeli plynni obri)

B) pokial ma pamat neklame, nasli pred par rokmi tusim uz 3,7 mld staru "vzorku zivota", udaj 3,5 mld platil predtym

C) to ze solarny system je z matematickeho hladiska chaoticky system je opat a raz a zasa vec znama neslusne dlho ... migracie planet NESKONCILI, on ten system neprestal byt chaoticky ... my sice vieme podla zakonov ktore sme objavili, v nasej slnecnej sustave kde ktora planeta, trpasticia planeta ci 100 km asteroid bude za desat, sto ci aj (desat) tisic rokov a mozeme nasadit Keplera, Newtona, Einsteina ci kohokolvek, ale ABSOLUTNE, ale ABSOLUTNE netusime kde bude ktora planeta za miliardu rokov !!! Jej obezna draha sa o desiatky % vzdialenosti od Slnka posunie a konkretne miesto na obeznej drahe je absolutne bezpredmetne, to si mozme rovno tipnut alebo hodit sipku do tercika - proste tie nase uzasne odhalenia v podobe zakonov nam umoznuju relativne kratkodobe predikcie, ale definicia chaotickeho systemu je jasna a ked si to akoze dosadime do nasich deterministickych a zjednodusenych vzorcekov, tak pri kratkych casovych obdobiach to krasne sedi, ale uz napr. vysledok kde bude V REALE Venusa ci Zem ci Mars ci Jupiter za milion rokov sa moze lisit od toho co vypluju nase vzorceky o jednotky ci tisice km a ako je uvedne vyssie, pri miliarde rokov je konkretne miesto na obeznej drahe bezpredmetne (lebo nas vzorcek poskytne nieco uplne ine, co bude realitou za tu miliardu rokov) + obezne draha bude inde

no, podstatna informacia pre nas z toho je, kolko asi trva vznik zivota od momentu ked nastanu vhodne podmienky, ci 0,001 alebo 0,7 mld rokov.
Pestujes si planetu niekde, tesis sa ze ti prave zivot vyrasil, a zrazu ti tam svacne nejaky kus skaly co ti vsetko roztopi. Ak mam 0,001 mld rokov cakat zas, fajn, naserie, ale ziadna tragedia, dam si kavu zatial. Ale 700 milionov rokov?! Sa mozem na to vytoto.

+

no

ono to asi nebolo tak ze zivot na Zemi vznikol 1713 krat, lebo bol furt a opakovane zniceny

podmienky sa skludnovali, bombardovanie ustavalo a podmienky boli coraz priaznivcejsie a priaznivejsie az tu aha: zivot ... ako ono nie je vylucene ze cely tento krok sa nemohol zopakovat viac krat, lebo vzniknuty zivot mohol byt totalne zniceny, lenze totalne znicenie bolo postupom casu cim dalej tym menej pravdopodbne a proste raz nastal ten okamzik, ked nebol zniceny uplne (ale iba dajme tomu na 85%)

Problém len je, že z čoho si urobiť kávu, keď sa kávovník ešte nevyvinul.

Hodnoť

Ako autorka sama píše, jedná sa zatiaľ o hypotézu. Pre vedecký výskum sú však takéto hypotézy, sumarizujúce známe skutočnosti, veľmi dôležité. Vymedzujú priestor a mantinely pre ľahšie pracovanie s faktami a novými objavmi. Samozrejme, spätnou väzbou je upravovanie týchto mantinelov novými objavmi. Takža, aj keď pán Mojžiš nepriniesol v zásade nové objavy, vystužil známu konštrukciu histórie našej časti vesmíru. V čase plochozeme to je záslužný čin.

jedina

jedina hypoteza v clanku je, ze podmienky na zivot (resp. zivot uz vznikol) nielen pred 3,5-3,7 mld rokmi, ale dokonca ovela skor, mozno pred 4,3-4,4 mld. rokmi

ostatne veci v clanku su vseobecne prijimane a davno zname vedecke paradigmy

Súhlasím. A chválim Tvoj prvý príspevok. Je dobré že si to takto zosumarizoval a zároveň si udal tón diskusie.