SME
Pondelok, 6. júl, 2020 | Meniny má Patrik, PatríciaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Odhodená fľaša vyjde cyklistu na 182 eur. Čo robí Tour s odpadom? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

...

Vidno to na amatérskych cyklopretekoch. Niektorí nemajú absolútne žiadne výčitky svedomia, keď vyhodia obal z tyčinky kamsi do lesa kľudne aj v CHKO. Šak profíci to tiež robia, o čo som ja horší?
 
Hodnoť

 

Mňa tiež prekvapuje, že v dobe nástupu elektromobilov a znižovania uhlíkovej stopy cyklistom smradia priamo do tváre výfukovými plynmi. Prečo nepoužívajú elektromobily? Bola by to dobrá reklama pre Škodovku. Viem, že žiadny poriadny elektromobil v ponuke nemajú ale aspoň na túto udalosť mohli vyrobiť nejaký špeciál.
 

 

No neviem, či by nejaké bežné elektrovozítko zvládlo jednu etapu ešte s bicyklami na streche bez nabíjania :) Ale ak áno, nebol by to zlý nápad, síce nie kvôli uhlíkovej stope, ale kvôli tým výfukom, musí to byť nepríjemné pre cyklistov.
 

Aj tá

najmenšia SKODA city go (prezlečená z VW up) hádam zvládne na baterku 100 km ľavou zadnou.
Bežne má etapa pod 200 km. Počítajme v úvahe s presne s 200 km.
Nie je predsa problém však nasadiť na etapu 2 plne nabité eautá, na začiatku a po 100 km jazdy. Pravda, po skončení preteku potrebuješ nákladiak, aby si obe eautá doviezol k nabíjačke. Nákladiak, najskôr diesel, by zrejme šiel po trati etapy dosť veľkú trasu. A možno majú eautá funkciu, že vyradíš rýchlosť a potiahneš ich k nabíjačke na špagátiku ako kačičku, xi , xi, xi.

Pri nasadení 4 ks vozidiel na vzdialenosti 50 km, by si už nákladiak nepotreboval, lebo hádam, po 50 km etapy, by eSKODA vedela ešte po vlastných dojsť k nabíjačke.
Otázne je ako dostaneš plne nabité eauto na jeho štartovací 51., 101.,151. kilometer trate od nabíjačky?!
Aj to sa dá riešiť: 8 ks áut na etape s rozostupom 25 km. Od nabíjačky po štartovací kilometer etapy prejde auto po vlastných, prejazd 25 km po vlastných, k nabíjačke ešte stále po vlastných.
Vyriešené. Reklama na eauto SKODA parádna - auto doprevádzajúce cyklistov je elektrické!


No a máme to otázku rentabilnosti: Má zmysel aby 1 auto bolo na etape len 25 km?. Použiješ len 1 vodiča, čo bude presadať do ďalších 7 áut stojacich a čakajúcich už na etape?. Trojtýždňové denné dobíjanie 8 äut, aby prešli 200 km? A stíhajú sa vôbec nabiť za čas noci?
To myslím, že už použitie 1 diesel octávky s nádržkou na 1000 km, ktorá počas 3 týždňov TdF vyjazdí 3 nádrže, je oveľa, oveľa, oveľa eko, však!

Tesla s autopilotom bez šoféra, by bola asi iná káva, Tá by sa s inou teslou na etape striedala asi inak a sama. Potreboval by si len človeka, ktorý by na nabíjačke len čakal, kedy jej môže zastrčiť kábel dnu.
Má však Tusk záujem o TdF?
A ktovie ako by autopilot tesly vôbec vnímal pelotón pred sebou ako prekážku? A či by krásy jeho funkcionality práve TdF nepotopil, a z auta sa vôbec stalo funkčné doprevádzajúce auto?
 

jednoducho

kvoli peniazom, reklame, predaju..
trepat o ekologii pri masovych sportovych podujatiach je dost velka hlupost. A ak uz budeme ekologicky, zakazme rovno vsetky automobilove preteky
 
Hodnoť

 

chcel by som vidieť to využitie lyžiarskeho vleku. neviem si to predstaviť.
 
Hodnoť

 

Pred 3 rokmi som bol ako divák na Tour. Počas 17. etapy Bern - Finfaut-Emosson som bol priamo na cieľovom kopci pod priehradou Emosson. Podľa odhadov organizátorov bolo na tom kopci počas etapy skoro 100 tisíc divákov. O dva dni neskôr som ten kopec sám bicykloval. Okrem nápisov na asfalte a výzdoby v duchu Tour v osade Finhaut po etape tam nebolo ani stopy akurát na cieľovom parkovisku nakladali konštrukciu lešenia z cieľovej tribúny. Nikde žiadne kopy odpadu atď.
Takže treba sa ísť osobne pozrieť a potom písať.
Apropó: pred rokom na MS bola obdobná situácia. Toto sa futbalovým fanúšikom nepodarí.
 
Hodnoť

na jedneho svinaka cyklistu

co hadze smrtelne jedovaty plast do rokliny pripada asi 100 milionov svinakov aziatov co to hadzu do mekongu a podobnych kanalizacnych stok.
 
Hodnoť

stefan

Tu by som bol trocha zdrzanlivy.Co maju robit?Money.money.To je vsetko.
 


Najčítanejšie na SME Tech