SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Odhodená fľaša vyjde cyklistu na 182 eur. Čo robí Tour s odpadom? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Vidno to na amatérskych cyklopretekoch. Niektorí nemajú absolútne žiadne výčitky svedomia, keď vyhodia obal z tyčinky kamsi do lesa kľudne aj v CHKO. Šak profíci to tiež robia, o čo som ja horší?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mňa tiež prekvapuje, že v dobe nástupu elektromobilov a znižovania uhlíkovej stopy cyklistom smradia priamo do tváre výfukovými plynmi. Prečo nepoužívajú elektromobily? Bola by to dobrá reklama pre Škodovku. Viem, že žiadny poriadny elektromobil v ponuke nemajú ale aspoň na túto udalosť mohli vyrobiť nejaký špeciál.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No neviem, či by nejaké bežné elektrovozítko zvládlo jednu etapu ešte s bicyklami na streche bez nabíjania :) Ale ak áno, nebol by to zlý nápad, síce nie kvôli uhlíkovej stope, ale kvôli tým výfukom, musí to byť nepríjemné pre cyklistov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj tá

najmenšia SKODA city go (prezlečená z VW up) hádam zvládne na baterku 100 km ľavou zadnou.
Bežne má etapa pod 200 km. Počítajme v úvahe s presne s 200 km.
Nie je predsa problém však nasadiť na etapu 2 plne nabité eautá, na začiatku a po 100 km jazdy. Pravda, po skončení preteku potrebuješ nákladiak, aby si obe eautá doviezol k nabíjačke. Nákladiak, najskôr diesel, by zrejme šiel po trati etapy dosť veľkú trasu. A možno majú eautá funkciu, že vyradíš rýchlosť a potiahneš ich k nabíjačke na špagátiku ako kačičku, xi , xi, xi.

Pri nasadení 4 ks vozidiel na vzdialenosti 50 km, by si už nákladiak nepotreboval, lebo hádam, po 50 km etapy, by eSKODA vedela ešte po vlastných dojsť k nabíjačke.
Otázne je ako dostaneš plne nabité eauto na jeho štartovací 51., 101.,151. kilometer trate od nabíjačky?!
Aj to sa dá riešiť: 8 ks áut na etape s rozostupom 25 km. Od nabíjačky po štartovací kilometer etapy prejde auto po vlastných, prejazd 25 km po vlastných, k nabíjačke ešte stále po vlastných.
Vyriešené. Reklama na eauto SKODA parádna - auto doprevádzajúce cyklistov je elektrické!


No a máme to otázku rentabilnosti: Má zmysel aby 1 auto bolo na etape len 25 km?. Použiješ len 1 vodiča, čo bude presadať do ďalších 7 áut stojacich a čakajúcich už na etape?. Trojtýždňové denné dobíjanie 8 äut, aby prešli 200 km? A stíhajú sa vôbec nabiť za čas noci?
To myslím, že už použitie 1 diesel octávky s nádržkou na 1000 km, ktorá počas 3 týždňov TdF vyjazdí 3 nádrže, je oveľa, oveľa, oveľa eko, však!

Tesla s autopilotom bez šoféra, by bola asi iná káva, Tá by sa s inou teslou na etape striedala asi inak a sama. Potreboval by si len človeka, ktorý by na nabíjačke len čakal, kedy jej môže zastrčiť kábel dnu.
Má však Tusk záujem o TdF?
A ktovie ako by autopilot tesly vôbec vnímal pelotón pred sebou ako prekážku? A či by krásy jeho funkcionality práve TdF nepotopil, a z auta sa vôbec stalo funkčné doprevádzajúce auto?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

jednoducho

kvoli peniazom, reklame, predaju..
trepat o ekologii pri masovych sportovych podujatiach je dost velka hlupost. A ak uz budeme ekologicky, zakazme rovno vsetky automobilove preteky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chcel by som vidieť to využitie lyžiarskeho vleku. neviem si to predstaviť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pred 3 rokmi som bol ako divák na Tour. Počas 17. etapy Bern - Finfaut-Emosson som bol priamo na cieľovom kopci pod priehradou Emosson. Podľa odhadov organizátorov bolo na tom kopci počas etapy skoro 100 tisíc divákov. O dva dni neskôr som ten kopec sám bicykloval. Okrem nápisov na asfalte a výzdoby v duchu Tour v osade Finhaut po etape tam nebolo ani stopy akurát na cieľovom parkovisku nakladali konštrukciu lešenia z cieľovej tribúny. Nikde žiadne kopy odpadu atď.
Takže treba sa ísť osobne pozrieť a potom písať.
Apropó: pred rokom na MS bola obdobná situácia. Toto sa futbalovým fanúšikom nepodarí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na jedneho svinaka cyklistu

co hadze smrtelne jedovaty plast do rokliny pripada asi 100 milionov svinakov aziatov co to hadzu do mekongu a podobnych kanalizacnych stok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

stefan

Tu by som bol trocha zdrzanlivy.Co maju robit?Money.money.To je vsetko.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech