Na zemi je niekoľko miliónov áut. Prečo teda myslíš, že 12000 vo vesmíre (teda ešte väčší polomer) je priveľa? Satelity na svojej obežnej dráhe nie sú problém, problém sú nekontrolovateľne úlomky
A keď už si bral do úvahy výšku, neviem, či si bral do úvahy aj rýchlosť tých družíc, ktorá sa pohybuje v desiatkach tisíc km/h. A pri takejto rýchlosti treba dodržiavať aj "trochu" väčšie odstupy ako pri autách so 100 km/h. Navyše, autá sú, na rozdiel od tohto, veľmi dobre manévrovateľné...
Skuste porozmyslat co je horsie: Auto Nevieme ich presnu poziciu (nevies ci spoza rohu sa nevyruti nejake auto) Dokazu kedykolvek zrychlit alebo spomalit Vsetky pouzivaju rovnake cesty
Satelit Vieme uplne presnu poziciu Vieme uplne presnu rychlost Nemeni svoju drahu ani rychlost V roznych vyskach
Uz len tak cisto logicky. Nikto relevantny z roznych leteckych/vesmirnych uradov nemal ziadne pripomienky ohladom "už je tam plno." (problemy boli akurat s odrazom svetla pre astronomov). Teraz je na rade otazka, ci sa v danej problematike vyznaju viacej rozni PhD. skumajuci a venujuci tomu cely svoj zivot, majuci za sebou xy uspesnych vesmirnych programov alebo diskuteri na SME, ktori vedia, ze "už je tam plno".
ak sú geostacionárne (väčšina telekomunikačných, napr. družicová TV, družicový internet), tak sú nad rovníkom a rozhodne nie sú všetky autá na rovníku
Geostacionárne sú preto, aby sa stále nemuselo točiť prijímacou anténou a bol max. kvalitný signál s min výkonom, Ak nie sú geostacionárne GPS-Glonas-Galileo tak musíte vedieť, kam sa pozerať, alebo v prípade tringulácie (= "strojhoľníkovaniu") musíte vedieť, kde tie satelity sú a mať presný čas. Ale to je nevhodné na príjem veľkého množstva dát ako pri Internete
Praveze nie su geostacionarne, v tom je tento projekt unikatny. Geostacionarnych by nebolo treba 12 tisic. Ich problem je vysoka latencia (lebo su vzdialene desiatky tisic km od zeme) a tympadom na real time aplikacie su nepouzitelne. Preto radsej prisli s riesenim hustej siete na LEO (stovky km od zeme), so systemom dynamickeho routovania. Ako sa bude riesit posledny hop ku koncovemu zariadeniu na zemi by ma tiez zaujimalo.
A uvedomuje si t niekto, ako energeticky by bol náročný uplink, ktorý by musel točiť parabolou, ale použiť všesmerovú anténu, aby to dostala na satelity?
Hmm, myslite si, ze to tym inzinierom zo SpaceX nenapadlo? :-). Nic nie je nutne tocit, vola sa to " phased array antenna", pripadne existuje alternativa ako je AESA "Active electronically scanned array", ktora je pouzivana napriklad pri radaroch novych lietadiel.
Kazdy jeden satelit ma konektivitu okolo 17-23 Gbps. Pri jednom starte sa vynasaju satelity so suhrnou konektivitou 1 Tbps. To je viac ako dost. Koncovy uzivatel ma mat rychlost 1 Gbps. Samozrejme, pocita sa s nejakou agregaciou, ale to je samozrejmost pri kazdom pripojeni, aj optike.
... SpaceX má v pláne do polovice roku 2020 nasadiť takmer 12 000 satelitov v troch orbitálnych "grantoch": spočiatku umiestniť približne 1600 satelitov v 550-kilometrovom pásme (340 míl) a následne umiestniť ~ 2800 satelitov spektra Ku a Ka pásma v pásme 1,150 km (710 míl) a ~ 7500 satelitov V-pásma na 340 km (210 míl). [7] Celkové náklady na projekt, výstavbu a nasadenie takejto siete sa odhadujú na takmer 10 miliárd USD.
Ok, ale myslíš si, že nad našimi hlavami vo vesmíre sa chceme priblížiť k podobnej hustote objektov, ako sú autá na zemi? Aj keby bola len stotinová, bol by to podľa mňa problém.
Ale satelity sa pohybujú omnoho rýchlejšie ako autá, lietajú prvou kozmickou rýchlosťou. Takže ich tam môže byť omnoho viac ako tu máme áut, lebo fičia tak rýchlo, že si ich ani nevšimneme.
12-tisíc satelitov??? Sú normálni???
Takze to je ako keby na celej rozlohe slovenska jazdilo 1 auto a niekto by sa stazoval, ze uz to tu je preplnene :-)).
https://vat.pravda.sk/vesmir/c...
Auto
Nevieme ich presnu poziciu (nevies ci spoza rohu sa nevyruti nejake auto)
Dokazu kedykolvek zrychlit alebo spomalit
Vsetky pouzivaju rovnake cesty
Satelit
Vieme uplne presnu poziciu
Vieme uplne presnu rychlost
Nemeni svoju drahu ani rychlost
V roznych vyskach
Uz len tak cisto logicky. Nikto relevantny z roznych leteckych/vesmirnych uradov nemal ziadne pripomienky ohladom "už je tam plno." (problemy boli akurat s odrazom svetla pre astronomov). Teraz je na rade otazka, ci sa v danej problematike vyznaju viacej rozni PhD. skumajuci a venujuci tomu cely svoj zivot, majuci za sebou xy uspesnych vesmirnych programov alebo diskuteri na SME, ktori vedia, ze "už je tam plno".
Hmm, kde asi tak bude pravda?
Si si isty?
Otázka je, aké sú to satelity
Geostacionárne sú preto, aby sa stále nemuselo točiť prijímacou anténou a bol max. kvalitný signál s min výkonom, Ak nie sú geostacionárne GPS-Glonas-Galileo tak musíte vedieť, kam sa pozerať, alebo v prípade tringulácie (= "strojhoľníkovaniu") musíte vedieť, kde tie satelity sú a mať presný čas. Ale to je nevhodné na príjem veľkého množstva dát ako pri Internete
To má vážne leietať na nízkych orbitách
A uvedomuje si t niekto, ako energeticky by bol náročný uplink, ktorý by musel točiť parabolou, ale použiť všesmerovú anténu, aby to dostala na satelity?
Ja som vídal ten uplink pre VTV v STV z okna.
https://www.parabola.cz/img_ma...
https://www.parabola.cz/clanky...
A stačí mi..
Ledaže by uplink bol po ISDN, alebo analógovej linke a satelitom bol len downlink, ako v pôvodných časoch satelitného Internetu/Compuserver-u a pod..
Nic nie je nutne tocit, vola sa to " phased array antenna", pripadne existuje alternativa ako je AESA "Active electronically scanned array", ktora je pouzivana napriklad pri radaroch novych lietadiel.
Jas nehovorím, že to nejde,
Radary neprijímajú veľa dát..
https://sk.wikipedia.org/wiki/...
presne tak - en.wiki hovori
https://en.wikipedia.org/wiki/...(satellite_constellation)
A myslím, že problém to je, a nejde len o nejaké úlomky, ale aj o celé družice či satelity...
https://vat.pravda.sk/vesmir/c...
Malicky, kolko mas rokov?