SME
Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lietadlo v tvare písmena V usadí pasažierov do krídel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

2040 až 2050?

A pritom na jeseň má byť hotový prototyp. To mi nejak neštimuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prvy prototyp nebude v realnej velkosti.
Citacia z inej stranky. V akej mierke ho zhotovia netusim.
"A flying scale model of the Flying-V and a full size section of interior will be revealed at the KLM Experience Days at Schiphol in October, when the airline celebrates its 100th anniversary."
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viď prípad Aeromobil. Prototyp je, lietať to aj lieta no nič viac sa nedeje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Si vie niekto realne predstavit ze by

ludia zacai lietet autami ? jednak teroristi , ozrani,chyba atd atd a vam to spadne na hlavu a mrtvych bude 10x tolko iba cisty blazon by uveri tomu ze to zacnu niekedy pouzivat bezny ludia ...kde to bude pristavat a startovat to bude mat kazdy letisko na balkone ???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

najprv budu auta full AI a potom mozu lietat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Toto sú také populárne články, že tam si autor môže vymyslieť čokoľvek a v podstate sa nič nedeje. Ja sa tiež smejem na tom, že síce na tom ešte chcú 21 rokov pracovať, ale už teraz vedia, že v základnej konfigurácii bude 314 pasažierov. Tomuto článku k dokonalosti chýba už iba info, koľko druhov kávy budú podávať v biznis triede.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak. este nemaju ani prototyp v mierke a uz vedia ze to bude pouzivat najnovsie sucasne motory, ktore budu za 21 rokov vcelku zastarale. aspon teda dufam :)
ten pocet pasazierov to uz je ceresnicka na torte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sak hlavne že

Priklepnu dajakú dotáciu alebo eurofondik a za 20 rokov už budú v dôchodku tak čo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To by ma zaujimalo, aku ucinnost budu mat tie hore polozene motory v porovnani so zavesnou montazou. Pri naklone lietadla aby vznikol vztak budu v "zavetri" a teda kompresor bude musiet vzduch viac stlacit. Ide to, ale stoji to palivo.

Potom je tu ergonomia. Klesnut a zachvilu stupnut o 30m lebo pilot ide to zatacky, to niektorym nerobi dobre. Kto sa niekedy pozeral na tradicne kridla vie, ze tie nie su stabilne. Kym vychylky 3cm pri strede lietadla nepostrehnete, 1m na kridle je uz vela.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To uloženie motorov hore sa podľa mňa nedá porovnávať s uložením motorov hore u klasických lietadiel.

Znížený komfort sedadiel po krajoch môžu vyriešiť rozdielnou cenou leteniek. Napríklad mne až tak nevadí ten zhup.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, či sa to dá porovnávať - "lietal som" rc modely a "delta krídlo" (V - tvar) má vo vzduchu lepšiu stabilitu ako dolnoplošník .
V zákrutách som nestrácal výšku - pri dvoch tlačných turbínach môže skrátiť polomer zatáčania zvýšenie/zníženie výkonu jedného motora bez straty letovej výšky . "Delta" má väčšiu plochu krídel - čo môže mať vlpyv na zníženie rýchlosti ale zase ušetrí palivo, lebo na vyvinutie vztlaku stačí nižšia rýchlosť ako pri klasickom dolnoplošníku.
Najväčšiu stabilitu majú pri tradičných krídlach hornoplošníky .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

So stabilitou suhlasim, ale neviem ci to pomoze pasazierom. V turbulenciach ma zatial najviac potriasla A380-ka, kde som tolko turbulencii necakal. Aj tu by som zaradil niekde medzi "moderate" a "severe", takze nic hrozne.
Aspon dve pohonne jednotky maju vsetky komercne lietadla, takze tu to nie je vyhoda. Zatacanie selektivnou zmenou "throttle" sa pouziva ak sa lietadlo neda inak kontrolovat. Pre pasazierov to nie je pohodlne, lebo aerodynamika funguje proti lietadlu. Pri zatacani sa lietadlo nakloni, ale ludia su viac pritahovani gravitaciou na stranu ("gulocka ide na stranu"). Da sa to prezit, ide to kompenzovat, ale pohodlne to nie je.

A nakoniec - vacsia plocha kridel zvysi odpor vzduchu, zvysi vztlak a znizi rychlost; to je poznat po vysunuti klapiek. Na 737 bol podla skumania rozdiel medzi 5 stupnami a 25 stupnami 3-4% paliva. Nie je to velmi vela, ale je vidiet, ze mensia rychlost nepomoze.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Môj laický odhad je medzi rokmi 2071-2093
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zasadne nesuhlasim!

Bude to 2072-2092.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to znamena ze dva roky pred tym ako dokoncia dialnicu BA-KE ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie,

patdesiat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"...celkom novy pristup..." -ved toto som pozeral ako chlapec v "Beyond 2000", pamatam si ako pilot hovoril o obmedzeni robit velke obluky kvoli naklonu, a tie "tupe" nabezne hrany kridel a motory v zavetri konstrukcie posuvaju lietadlo(alebo clanok) smerom k 1. aprilovemu zartu. Nebudem iba hejtovat - tak drzim palce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fantastický nápad ale pokiaľ to nie je vytlačené na 3d tlačiarni.... Dobrá správa je že to nebude chlastať kerozín pretože bude používať akumulátory z grafenu ktoré spomínali na SME už 7x za posledných 10 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este byma zaujimalo, ci pilot bude naozaj pilot a lietadlo bude priamo ovladat, alebo bude len zadavat automatike prikazy aky manever ma spravit a lietadlo bez elektroniky bude neovladatelne ....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Northrop B-2 Spirit

je bez elektroniky tiez neovladatelne.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech