SME
Nedeľa, 8. december, 2019 | Meniny má Marína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Lietadlo s najväčším rozpätím krídel na svete prvýkrát vzlietlo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Ktožehovie čo s tým zázrakom narobia turbulencie.
 

 

Nic. S takym velkym nic.
Naopak, my vieme, ake turbulencie narobi ten "zazrak". Sest motorov je sest motorov...
 

 

Rozumiem, vzdušné víry sú dimenzované na drak typu B 737, jasná páka. To mi nedošlo.
 

 

Nie, samozrejme vzdusne viry maju rovnaky vplyv na vsetky lietajuce objekty od papieroveho lietadielka az po An-225.
 

 

Presne tak, vplyv maju rovnaky. Otazka vsak znela co to so Stratolauncherom urobi. Ja tvrdim, ze prakticky nic. Hoci lietadlo inej hmotnostnej kategorie by to poriadne "rozhadzalo".
Tak ako vetron s rozpatim kridiel povedzme 20 m a hmotnostou 560 kg nejaka turbulencia poriadne sklbne, lietadlo s rovnakym rozpatim, avsak hmostnostou 15 ton si taky "kopanec" ledva vsimne.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Davnejsie som pozeral dokument v podobnom pripade ked letelo lietadlo v malom rozpeti ako malo.
https://en.wikipedia.org/wiki/...
 
Hodnoť

Nie celkom mi je jasné...

...prečo SME vytrvalo ignoruje v každom článku, kde píše o komerčných letoch do vesmíru, NGIS (bývalá Orbital ATK, v blahej pamäti Orbital Sciences) s raketami, ktorí vyvíjajú a vypúšťajú súkromné rakety do vesmíru už od začiatku 90. rokov (Minotaur, Pegasus a Antares), dávno predtým, než Elon Musk čo i len sníval o PayPale, nieto ešte o Space X, a Virgin Galactic asi nejestvoval ani v Bransonových myšlienkach (ten Virgin Galactic, čo nemal ešte ani jeden komerčný suborbitálny let, a podľa SME je konkurentom ULA). Asi ten názov neznie tak sexy, aby si Renátka Z. aj prečítala tú TASR správu a podľa potreby ju upravila. Piáno kvalitka, anyone?
 

 

Inac je vcelku sranda ze stale davaju do jednej vety ako konkurenciu SpaceX a Virgin Galactic. To je ako porovnat obrovske nakladne auto a kolobezku. Take pojmy ako suboritalny alebo orbitalny let su im nezname. Inac by to nemohli porovnavat.

Momentalne je este zivotaschopny Blue Origina, ale tym to trva neskutocne dlho. Snad do tych 2-3 rokov budu uz aj nejake orbitalne lety, resp. New Glenn.
 

 

Preklep, myslel som Blue Origin.
 

 

ale v tomto pripade je pre stratolaunch praveze ovela vacsia konkurencia virgin galactic ako spaceX. lebo okrem suborbitalneho raketoplanu pracuju aj na rakete v rovnakej vahovej kategorii ako pegasusXL, ktory bude pouzivat stratolaunch. onedlho by mali zacat lietat a maju uz aj dost objednavok. SpaceX je uplne ina liga.
 

Navrhujem

aby ľudia ako si ty boli občasnými prispievateľmi práve do takýchto špecifických rubrík. Máte oveľa väčší prehľad ako samotní autori článkov, ktorí zvyčajne správy len preberú z iných portálov a preložia, prípadne minimálne upravia, bez toho, aby si problematiku čo len okrajovo naštudovali. A potom sa divia, že mnohí si po prečítaní článku okamžite otvárajú diskusiu, kde sa o tej téme dozvedia častokrát oveľa viac ako zo samotného článku. Čítal som tu na Sme už komentáre, ktoré úplne vo všetkom predčili samotný článok. A nad tým by sa mal novinársky tím Sme naozaj zamyslieť. U mňa je to, napríklad, hlavný dôvod, prečo som si nikdy nekúpil Piano. A zatiaľ sa ani nechystám.
 

.

Zaujimava poznamka. Tiez si niekedy myslim ze citat blogy je uzitocnejsie nez citat to ostatne; temer urcite mnohe poznamky k oficialnym clankom su lepsie nez clanky same. Snad by mohla vzniknut publikacia len so samymi blogmi (wikiblogedia?).
 

A ešte k tomu to neustále

"systémové a antisystémové" podsúvanie.
 

Nemas uplnu pravdu, mas neuplnu pravdu

Diskusie su casto ovela zabavnejsie, ako clanky. V SME to ale vedia, a preto nechavaju aj bezplatne registracie, lebo prispevky zvysuju obsah, a vela ludi sem chodi len koli diskusiam,
Cele to funguje, ako keby boli namiesto clankov len titulky, a uzivatelia si clanok dotvoria. V podstate ako WikiPedia, len ovela viac reklamy.
Mozno by stacilo najlepsie prispevky hodit rovno pod clanok a povolit vkladanie obrazkov, to by kazdy skocil hned dolu...
 

 

To nie je o piane,diskusiach a znalostiach ludi co to nahodou citaju.. tu to je o tom ze clanky tech robi clovek co nema paru o temach o ktorych pise. Cele zle...
 

 

Nuz objektivne povedane, pocet redaktorov v kazdom periodiku je limitovany, a tazko ziadat od jedneho akokolvek schopneho cloveka, aby napisal jeden den kvalifikovany clanok o letoch do vesmiru, druhy den o operacii srdca a dalsi o podmorskom vyskume. Ale urcite je mozne, aby mal takyto redaktor dohodu s niekolkymi desiatkami odbornikov v roznych oblastiach, a kazdy clanok si nechat skontrolovat a upravit tym, ktory tej problematike skutocne rozumie.
A noviny ktore si hovoria profesionalne, by to mali vyuzivat.
 

 

pravdupovediac mam niekedy pocit, ked vidim tie chyby v slovoslede, zle sklonovanie a sem tam dake to slovo navyse, ze to po sebe ani neprecitaju, nie este aby to posielali dakemu odbornikovi na danu temu :)
 

ved nikto neziada

od 1 cloveka operovat srdce ani zostrojit raketu. Ale vbohate staci, ked to bude pisat clovek, co mal na strednej jasno vo fyzike a matematike, a o operacii srdca a liekoch clovek, co bol dobry v biologii alebo chemii. Problem je skor to, ze za zurnalistov idu ludia vacsinou s tym ze "hlavne ze nebudem mat pri studiu matematiku" ...

aspon by sa mohli obratit na nejakych studentov technickych smerov, nemusia im to pisat zamestnani novinari, mozno by im mohol vzdy napisat nejaky clanok za odmenu "externista"
 

redaktori nemozu byt experti vo vsetkom

potom by neboli zamestnaní ako novinári, ale niekde inde.
Pri hociktorej téme sa nájde expert so znalosťami vysoko prevyšujúcimi znalosti novinára zameraného na vedu a techniku. To je prirodzene a novinárom by sa nemali vyčítať povrchné (z technického pohľadu) znalosti. Ak ma novinár znalosti odpovedajúce napr. úrovni študenta, ktorý absolvoval dva ročníky technickej univerzity, malo by to pre písanie vedecko-technických rubrík stačiť (ak si už noviny nedokážu zaplatiť lepšieho experta). Na druhej strane, novinári dnes už robia chyby aj v oblastiach, kde by mali mat znalosti odpovedajúce absolventom novinárskych fakúlt. Či?
Kedže novinári nemôžu vedieť všetko, mohli by si aspoň vytvoriť okruh externých korešpondentov pre rôzne témy, ktorí by im ich články skontrolovali pred uvedením do tlače. Je možné, že takúto prácu by niektorí čitatelia príležitostne robili za niektoré výhody.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech