doteraz na prehravanie hudby pouzivam iba winamp, 5.11, jedna z prvych veci co instalujem na pc :) mam tam, uz roky, take pekne pozadie ... (doslova) uz ani neviem co je to za slecnu, ale krasne sa na o pozera :)
pamatam si ako sme na disketach vlacili z praxe vzdy novu verziu, lebo kedysi boli aktualizacie fakt velmi caste :) asi som uz celkom stary :) mam z tejto spravy radost, uvidime co to bude zac, urcite to skusim :)
Nuž, ja pamätám kotúčové magnetofóny, nahrávali sme Ein Kessel Buntes a festival v San Remu, dokonca niekedy aj celé filmy na počúvanie :-) Dodnes mám napr. v pôvodnom dabingu 4 tankistov, žiaľ iba väčšiu polovicu :-D
Ale k WinAmpu: ja mám verziu 4.56, aj customizovaný skin som naň kedysi robil pre jednu firmu...
prvýkrát, ze niekto nahraval televizne vysielanie na kotucovy magnetofon....dokonca aj filmy, tak to chce uz velku davku fantazie...co si ja pamatam, tak kotucove magnetofony boli zdrojom kvalitného zdroja zvuku, v 70-rokoch uz povacsine aj u nas vyrabane v stereo kvalite, zahranicne stroje ako Revox, Sony, Akai uz dosahovali v tej dobe kvalitu zvuku, ktora je dnes v beznom etery nedosiahnutelna( technicky moznosti su, ale prakticky drvivej vacsine posluchacov postacuje kvalita MP3 s datovym tokom do 256kb), potom uz v 80-rokoch prisli "kazetaky" a kotucaky mali uz len "fajnsmekri" respektíve u nas prave vrcholila vyroba najkvalitnejsich kotucakov B115, B116 v triede HiFI DIN 45500 ak sa nemylim...
ale ved vravi, ze na pocuvanie. :-) to by bolopouzitelne este aj dnes, naposledy sme cosi robili pri zvuku relacia sudna sien v tv a uplne stacil ten zvuk, obraz nebol ani potrebny. podobne by sa dala sledovat drviva vacsina tv programov - cez mgf nahravky. :-)
A keby si Wall pocuval na NZC-440 s prenoskou Shure a zosilnovacom Transiwatt a neskor Texan (ale do toho sa museli zhanat komplementarne koncaky) a na trojpasmovych debnach s poctivymi vyhybkami, to by si aj vysky pocul a najma umyselne interferencie o pol tona posunutych basov s vyslednou frekvenciou na hranici infrazvuku, to by este len bolo. My sme sa zhromazdili v obyvacke ked jeden priniesol tu platnu este neposkvrnenu a nehranu z Rakuska a nechcel ju na nicom inom prehravat a sedeli sme tam ako na omsi. Ked som si neskor postavil kvazi kvadro (vzajomne rozdiely medzi lavym a pravym a pravym a lavym isli dozadu) a rozsiril koncaky na styri, to bolo ako z inej dimenzie...
Ono aj tak je akakolvek nahravka vdaka kompresii dynamiky neporovnatelna s originalnym zvukom a aj ked sa pouzije expander dynamiky uz to nie je ono. Rozdiely medzi tichom a fortissiomom su v reali obrovske. Mozno vdaka spomienkam mne znie lepsie zvuk z analogovych zdrojov zosilneny klasickymi elektronkami s plynulym priebehom, je taky maksi ako ostry digitalny. Istotne by uz teraz islo digitalnou cestou urobit zaznam s perfektnou dynamikou aj frekvencnym rozsahom od velryb po netopiere s minimalnym skreslenim, ale naco. Datovy tok by bol asi na urovni FullHD videa a bezne zvukove prehravace by sa nechytali, o zaznamovom mediu nehovoriac. Je to ako su sucasnym videom. Naco tociť na 4K ak je optika kamery prevzata z HD a ak aj pouzijem kameru s vynikajucou optikou, kolko TV je schopnych to aj patricne reprodukovat, o mediach a vysielani ani nehovoriac...
ja mám také skúsenosti, že darmo teraz máme super technické vybavenie, keď štúdiá vypúšťajú skladby bez dobrého dynamického rozsahu, pretože prebieha loudness war.
Ja som nahrával na B42 z telky celý film "Ak sa nahneváme, budeme zlí" kvôli hlavnej skladbe "Dune Buggy" (mal som asi 13 rokov, teraz mám o 40 viac) a bolo to super... x krát napočúvané... a stále mám zimomriavky, keď ju počúvam...:-)
B113, B115 a B116 vysoko prekracovali poziadavky normy DIN 45500 co sa tyka kmitoctoveho rozsahu, odstupu sumu a tusim aj skreslenia (ale tym skreslenim by som si nebol isty). Tesla vsak z nejakeho dovodu udavala v parametroch presne tie iste cisla ktore DIN 45500 vyzadovala ako minimum pre zaradenie do triedy Hi-Fi.
plne suhlasim, ano kmitoctovy rozsah týchto magnetofonov bol nadpriemerny, robili merenia a tie dopadli vynikajuco...myslim, ze norma predpisuje rozsak 40-12500Hz v rozpati +-3db a tieto kotucaky "behali" do 16kHz a aj v uzsom rozpati...
legendarny sw :)
pamatam si ako sme na disketach vlacili z praxe vzdy novu verziu, lebo kedysi boli aktualizacie fakt velmi caste :) asi som uz celkom stary :) mam z tejto spravy radost, uvidime co to bude zac, urcite to skusim :)
Dodnes mám napr. v pôvodnom dabingu 4 tankistov, žiaľ iba väčšiu polovicu :-D
Ale k WinAmpu: ja mám verziu 4.56, aj customizovaný skin som naň kedysi robil pre jednu firmu...
tak toto pocujem
to by bolopouzitelne este aj dnes, naposledy sme cosi robili pri zvuku relacia sudna sien v tv a uplne stacil ten zvuk, obraz nebol ani potrebny. podobne by sa dala sledovat drviva vacsina tv programov - cez mgf nahravky. :-)
My sme sa zhromazdili v obyvacke ked jeden priniesol tu platnu este neposkvrnenu a nehranu z Rakuska a nechcel ju na nicom inom prehravat a sedeli sme tam ako na omsi.
Ked som si neskor postavil kvazi kvadro (vzajomne rozdiely medzi lavym a pravym a pravym a lavym isli dozadu) a rozsiril koncaky na styri, to bolo ako z inej dimenzie...
Istotne by uz teraz islo digitalnou cestou urobit zaznam s perfektnou dynamikou aj frekvencnym rozsahom od velryb po netopiere s minimalnym skreslenim, ale naco. Datovy tok by bol asi na urovni FullHD videa a bezne zvukove prehravace by sa nechytali, o zaznamovom mediu nehovoriac.
Je to ako su sucasnym videom. Naco tociť na 4K ak je optika kamery prevzata z HD a ak aj pouzijem kameru s vynikajucou optikou, kolko TV je schopnych to aj patricne reprodukovat, o mediach a vysielani ani nehovoriac...
Mylis sa :)
ja s tebou
:-)
3/3
Ako zistis ze si stary?
"Ty si si dal vytlacit ikonku "Save" na 3D tlaciarni?"
...
“ it died to become the icon of saving...” :-)